2021 سالِ خوب وزنه برداری بانوان، تاریخ سازی با مدال جهانی، سهمیه المپیک و نزدیک شدن به جهان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، با انتها مسابقات قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان، پرونده یک سال خوب و پرافتخار برای وزنه برداری بانوان ایران بسته شد.

2021 سالِ خوب وزنه برداری بانوان، تاریخ سازی با مدال جهانی، سهمیه المپیک و نزدیک شدن به جهان

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ گردشگر مدرن، تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی 2021 تاشکند، علاوه بر تیم مردان، سه وزنه بردار بانو نیز به همراه داشت که سیده الهام حسینی پیروز شد در جایگاه ششمی جهان قرار بگیرد و علاوه بر آن، در این رقابت ها 8 رکورد ملی ارتقا پیدا کرد.

وزنه برداری بانوان رشته نوپایی در ایران است که چند سالی از عمر آن نمی گذرد. این تیم به رقابت با تیم هایی رفته که سالهای سال است در پیکارهای بین المللی و جهانی حضور دارند و با تجربه و سابقه بسیار بیشتری همواره پا به مسابقات می گذارند.

علاوه بر اینکه 3 بانوی ایرانی اعزامی به تاشکند پیروز به ثبت رکورد مجموع شدند و این افتخار کمی برای تیم ایران نیست، همه آنها رکوردهای ملی را به میزان قابل توجهی ارتقا دادند.

امسال البته سال وزنه برداری بانوان ایران بود. جایی که یکتا جمالی در 16 سالگی در مسابقات جهانی جوانان پیروز به کسب مدال برنز جهان شد تا وزنه برداری زنان ایران به اولین مدال جهانی اش برسد. او همچنین به همراه غزاله حسینی در جهانی نوجوانان نقره و برنز دیگری از آن ایران کردند.

همچنین اتفاق ویژه سال 2021، کسب سهمیه المپیک 2020توکیو (که یک سال با تعویق در سال 2021 برگزار شد) از سوی پریسا جهانفکریان بود که دستاورد بزرگ این رشته در اندک سال های فعالیتش بود.

پیروزیت های سال 2021 وزنه برداری بانوان ایران نوید روزهای بهتری را در آینده ای نزدیک می دهد. دختران ایران خیلی زودتر از حد تصور، خود را به رکوردهای جهانی نزدیک کردند.

نسلی که در نوجوانان مدال جهانی می گیرد، در رده بزرگسالان نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت، ضمن اینکه در رده بزرگسالان نیز لحظه به لحظه به رکوردهای جهانی نزدیک و نزدیک تر می شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "2021 سالِ خوب وزنه برداری بانوان، تاریخ سازی با مدال جهانی، سهمیه المپیک و نزدیک شدن به جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2021 سالِ خوب وزنه برداری بانوان، تاریخ سازی با مدال جهانی، سهمیه المپیک و نزدیک شدن به جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید