کیانوش رستمی: اگر نمی خواهید یاری کنید بی خیالم شوید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، کیانوش رستمی درباره ناکامی اش در مسابقات جهانی وزنه برداری گفت:می توانستم در دسته 96 کیلوگرم حرفی برای گفتن داشته باشم و رکوردهای جهان را در تمرینات زده بودم. وقتی حرکت اول و دوم انجام شد، اتفاقی افتاد که جلوی مرا گرفتند و نگذاشتند وزنه بزنم.

کیانوش رستمی: اگر نمی خواهید یاری کنید بی خیالم شوید

وی درباره اینکه این اتفاقات از طرف چه کسی رخ داد؟ تاکید نمود: این اتفاقات از طرف مارشال این رخ داد و مسابقات متوقف شد. بلاتکلیف بودم که آیا می توانم وزنه ام را بزنم یا نه. چند بار گفتند می گردد و سپس می گفتند نمی گردد. از نظر روحی به هم ریختم.

ملی پوش وزنه برداری ایران درباره اشتباهاتی که در وزنه گیری داشته و در آمریکا هم این کار را نموده بود، توضیح داد: درباره آمریکا می خواهم طرز فکر خیلی ها را عوض کنم. در آمریکا مربی داشتم. تمام پزشکان می گفتند نباید وزنه بزنم و زانویم خراب بود. مجبور شدم از دسته 85 به 96 بیایم. ورزشکار وقتی این اتفاق رخ می دهد باید خداحافظی کند و کار یکی دو سال نیست که دوباره بخواهد رکورد بزند.

چرا از دسته 85 کیلوگرم پایین تر نرفتید؟ رستمی در پاسخ به این سئوال گفت: در اینصورت باید وزن کم می کردم و شرایط سخت می شد. اتفاقات بدتری می افتاد.

وی در مورد اینکه آیا پیروز شده در لیگ وزنه 182 کیلوگرم را بزند؟ گفت: آرنج من بیرون آمده است. یک عکسی هم هست که کاش می توانستم به شما نشان بدهم.

ملی پوش وزنه برداری ایران درباره گلایه های پیشکسوتان و مربیان تیم ملی از تک روی های او در وزنه برداری، گفت: آنها به من لطف دارند! از آنها تشکر می کنم! واقعا سپاسگزارم. آنها قهرمان های بزرگی بوده اند و بارها قهرمان جهان و المپیک شده اند!

رستمی در ادامه صحبت هایش با برنامه ورزش و مردم درباره از دست رفتن شانس حضورش در المپیک اظهار کرد: اگر می خواهید به من یاری کنید واقعا یاری کنید. اگر نمی خواهید بی خیالم شوید! خطابم به تمام مردم کشورم است. تمام زندگی ام را در این ورزش گذاشته ام و سختی زیادی کشیده ام.

وی ادامه داد: به مسابقات جهانی رفته بودم که فقط رکورد جهان را تغییر بدهم. می خواستم این رکورد برای جهان باشد. وقتی رکورد رضازاده زده می گردد و مردم ناراحت می شوند برایم سخت است!

ملی پوش وزنه برداری با ابراز گلایه از نبود اسمش در لیست مسابقات وزنه برداری سوئیس، یادآور شد: چرا نباید اسم من در مسابقات سوئیس باشد؟ در 6 ماه اول در جام تایلند و سپس در جام فجر امتیازات لازم را گرفتم. در 6 ماه دوم به مسابقات جهانی رفتم ولی اوت کردم. آخرین شانسم برای کسب سهمیه المپیک مسابقات سوئیس است و باید اسمم را در لیست می گذاشتند. در مسابقات جهانی حذف شدم و فقط امتیاز آزمایش دوپینگ داشتم. الان اگر به سوئیس نروم امتیازی ندارم. در اینصورت روزهای آخر نزدیک المپیک می گویند رکورد جهان و المپیک را زده ای ولی امتیاز المپیک را نیاورده ای پس خداحافظ.

کیانوش رستمی در واکنش به این سئوال که آیا قول می دهی در رویه ات تجدیدنظر کنید؟ گفت: شک نکنید بهترین کار را می کنم. قول می دهم با بهترین رویه در مسابقات حاضر شوم و طلای المپیک بگیرم.

وی در بخش سرانجامی صحبت هایش از فدراسیون وزنه برداری خواست یک نامه به کمیته المپیک برای فراهم کردن شرایطش در مسابقات سوئیس بزند: به فدراسیون جهانی یک نامه بزنند. من با آقای تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی صحبت کردم و او گفت فدراسیون شما باید نامه ای بزنند. باید مراحل قانونی جلو برود. فدراسیون باید به کمیته المپیک نامه بزند تا کار جلو بیاید. هرچیزی مراحل قانونی دارد.

رستمی اضافه کرد: به خاطر پرچم کشور خیلی ها روی مین رفتند و مسیرها را باز کردند. به خاطر پرچم کشورم حاضرم جانم را بدهم تا در المپیک افتخارآفرینی کنم. یک هزار تومانی هم نمی خواهم. اگر یک مدال دیگر در المپیک بگیرم پرافتخارترین ورزشکار ایران می شوم. روحیه مرا خوب کنید. مردم به من انرژی خوب بدهند. وقتی انرژی منفی می دهند استرس می گیرم. به من استرس مثبت بدهید. قول می دهم جوری وزنه بزنم که رقبایم 20 کیلوم زیر آن بزنند.

ملی پوش وزنه برداری ایران در سرانجام گفت: اگر در این چند روز کارم برای حضور در مسابقات سوئیس جور نگردد مسابقات المپیک را از دست می دهم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کیانوش رستمی: اگر نمی خواهید یاری کنید بی خیالم شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیانوش رستمی: اگر نمی خواهید یاری کنید بی خیالم شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید