2 روستای استان البرز در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایرنا/ براساس گزارشات منتشر شده، 2 روستای استان البرز در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند.

2 روستای استان البرز در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: روستای برغان و روستای صالحیه این استان در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند.

رحیم خاکی گفت: انتخاب روستاها به عنوان هدف گردشگری علاوه بر آنکه در درجه بندی این منطقه ها نقش موثری دارد، در اختصاص اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل زیرساختهای مورد نیاز موثر است.

وی ادامه داد: 48 روستای هدف گردشگری البرز طی سالهای گذشته به ثبت رسید که تعدادی از آنها هنوز پیروز به ثبت سامانه ای در طرح شناسایی و ارزیابی روستاهای هدف گردشگری نشده اند.

خاکی با اشاره به حمایت از طرحهای زیرساختی گردشگری در روستاها اضافه نمود: به تازگی هفت مصوبه تبصره 18 برای طرحهای گردشگری در روستاهای البرز دریافت کرده ایم که در مرحله معرفی به بانک هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه روستاهای استان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی دارند، گفت: بیش از 10 پروژه گردشگری کشاورزی در روستاهای البرز در دست بررسی است که بیشترین متقاضی مربوط به شهرستان طالقان است و تا کنون برای 6 مورد آنها موافقت اولیه صادر شده است.

خاکی در ادامه از صدور 13 موافقت اصولی بومگردی روستایی در استان البرز خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها به زودی اجرایی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: امسال پرونده چهار اثر تاریخی غیر منقول البرز شامل انبار تپه شرقی و غربی در شهرستان نظرآباد، خانه فاتح در کرج، نهر مستوفی یا امیرکبیر در گرمدره و دستکندهای صخره ای اشتهارد برای ثبت آماده و ارسال شد که دستکندها به ثبت رسید و منتظر ثبت مابقی آثار هستیم.

منبع: همگردی

به "2 روستای استان البرز در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 روستای استان البرز در فهرست برترین منطقه ها روستایی گردشگری کشور قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید