آب انبارهای یزد احیا می شوند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارش های منتشر شده، آب انبارهای یزد احیا می شوند.

آب انبارهای یزد احیا می شوند

بی بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای شهر یزد در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد گفت: با احیای آب انبارهای شهر یزد میتوان از آنها برای ذخیره سازی آبهای سطحی و باران به منظور آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت و دفع سیلاب شهری استفاده کرد.

وی مطرح نمود: حدود 210 آب انبار در استان یزد وجود دارد که 144 آب انبار در قسمت هزار هکتاری بافت تاریخی و ثبت ملی شده است.

حقیرالسادات ادامه داد: آب انبارها برای ذخیره آبهای سطحی و باران ها می توانند یاری رسان باشند، زیرا هر آب انبار بطور میانه حدود 400 متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد و در محدوده بافت تاریخی با این تعداد آب انبار میتوان حدود 50 هزار متر مکعب آب ذخیره کرد و در صورت ایجاد باران یا سیلاب، آب انبارها می توانند ذخیره آب را برای مدیریت آب و آبیاری فضای شهر بعلاوه جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی برعهده بگیرند.

رئیس کمیسیون گردشکری، میراث فرهنگی، صنایع دستی شورای شهر یزد اضافه کرد: در گام اول میتوان حدود 40 آب انباری که کمتر احتیاج به بازسازی و بهسازی دارند را احیا کرد.

وی اضافه کرد: اقداماتی از جمله تأمین اعتبار مورد احتیاج برای مطالعه زیرساختی پروژه اعم از شناسایی تهیه نقشه و حجم کار، تأمین اعتبار مورد احتیاج برای آماده سازی آب انبارها و بازسازی آنها بعلاوه تامین اعتبار برای مطالعه به منظور بهره برداری آلودگی و رسوبات این آبهای ذخیره شده، برای اجرای این طرح و احیای آب انبارها مورد احتیاج است.

حقیرالسادات تاکید نمود: آب انبارها ظرفیت مناسبی هستند که میتوان با طرح جامع و دقیق برای استفاده بهینه در سال آینده به آنها بودجه اختصاص یابد.

وی اعلام کرد: چنانچه مدیریت آب انبارها در راستای مدیریت آبهای سطحی و سیلابها و جلوگیری از تخریب ساختمانها در شهر صورت پذیرد، اثرات مثبتی برای شهر یزد، شهرداری و بخصوص شهروندان به همراه دارد.

لازم به ذکر است؛ با استفاده از آب انبارها دیگر لازم به ساخت تعداد زیادی مخازن بتنی با هزینه میلیاردی هم نیست.

منبع: همگردی

به "آب انبارهای یزد احیا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب انبارهای یزد احیا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید