چین در پی ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ 3 بُعدی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، روزنامه رسمی چاینادیلی روز دوشنبه گزارش داد که چین به آنالیز امکان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساختن سکونت گاه در ماه می پردازد. این در حالی است که پکن برنامه های خود را برای سکونت دراز مدت در ماه بهبود می بخشد.

چین در پی ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ 3 بُعدی

چین فناوری چاپ سه بعدی را در ماه برای ساختن زیستگاه آزمایش می نماید.

به گزارش ایسنا، روزنامه رسمی چاینادیلی روز دوشنبه گزارش داد که چین به آنالیز امکان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساختن سکونت گاه در ماه می پردازد. این در حالی است که پکن برنامه های خود را برای سکونت دراز مدت در ماه بهبود می بخشد.

در ماموریت قمری سال 2020 چین، کاوشگر بدون سرنشین چانگ ای5(Change 5)، که به نام الهه افسانه ای چینی ماه نامگذاری شده است، اولین نمونه های خاک ماه را به زمین آورد. چین که اولین فرود روی ماه را در سال 2013 انجام داده است، میخواهد تا سال 2030 یک فضانورد روی سطح ماه فرود آورد.

از حالا تا آن موقع، چین ماموریت های چانگ ای 6، 7 و 8 را پرتاب خواهد نمود که وظیفه چانگ ای 7 جستجوی منابع قابل استفاده مجدد در ماه برای سکونت طولانی مدت انسان است.

چاینا دیلی به نقل از وو وایرن(Wu Weiren)، دانشمند اداره ملی فضای چین گزارش نموده است که کاوشگر چانگ ای 8 تحقیقاتی را در محل در خصوص محیط و ترکیب مواد معدنی ماه انجام می دهد و بعلاوه مشخص می نماید که آیا فناوری هایی مانند چاپ سه بعدی می توانند در سطح ماه مورد استفاده قرار بگیرند یا خیر.

وو گفت: اگر بخواهیم برای مدت طولانی در ماه بمانیم، باید ایستگاه هایی را با استفاده از مواد خود ماه روی این قمر ایجاد کنیم.

چین می خواهد با استفاده از خاک ماه آغاز به ساخت پایگاهی در ماه کند.

به گفته یک کارشناس آموزشگاه مهندسی چین، رباتی که وظیفه ساخت آجر از خاک ماه را دارد، در طی ماموریت چانگ ای 8 در حدود سال 2028 به فضا پرتاب خواهد شد.

رقابت برای پا گذاشتن روی ماه در سال های اخیر، به ویژه با حضور ایالات متحده، تشدید شده است.

در ماه جاری، ناسا و آژانس فضایی کانادا اسامی چهار فضانوردی را که طی ماموریت آرتمیس 2 اواخر سال 2024 به مدار ماه می روند، اعلام کردند.

منبع: عصر ایران

به "چین در پی ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ 3 بُعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ 3 بُعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید