پلهای لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، پلهای لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند.

پلهای لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند

عطا حسن پور اظهار کرد: طبق گفته باستان شناسان پل های تاریخی لرستان بعد از اهرام ثلاثه مصر بزرگ ترین بناهای سنگی دنیا محسوب می شوند که باستان شناسان بزرگ دنیا در بازدید از این پل ها هر کدام به عظمت و ویژگی خاص آنان اشاره نموده اند. به عنوان مثال بزرگترین دهانه معماری دنیا باستان در پل گاومیشان پلدختر واقع شده است که از طاق کسری ایوان مدائن عریض تر است و بلندترین پل دنیا باستان کلهرت معمولان است که در تنگنای عرض دره ای 91 متری با ارتفاع بیش از 26 متر احدات شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تشریح کرد: لرستان تنها پایگاه ملی پل های تاریخی کشور محسوب می گردد و تعداد صدپل تاریخی لرستان در لیست موقت میراث دنیای قرار دارند. بعلاوه در کل ایران فقط سه دهنه پل دارای کتیبه هستند که دو مورد از آن شامل پل کلهرت معمولان و کشکان خرم آباد است و هر پایه از پل کشکان به مقدار یک آپارتمان عظمت و ماندگاری دارند.

او اعلام کرد: بزرگترین سازه های آبی تاریخی لرستان پل ها هستند که متاسفانه در سیل اخیر دچار خسارت شدند، لذا برای استحکام بخشی آنان نیازمند تخصیص اعتبارات کلان ملی هستیم. از طرفی بروز همین سیل را گواهی بر راسخی پایدار شاهکار پل های تاریخی لرستان دیدیم که فقط یک پایه از پل تاریخی کشکان کج شد و مابقی با خسارت جزئی هنوز راسخ هستند.

منبع: همگردی

به "پلهای لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلهای لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ملی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید