پرده خانه خدا غبارروبی شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، متولیان مسجدالحرام شب گذشته در کنار غبارروبی پرده خانه خدا، اقدام به شست وشوی اطراف کعبه کردند.

پرده خانه خدا غبارروبی شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ گردشگر مدرن، شب گذشته با کاهش تعداد عمره گزاران در مسجدالحرام، خانه خدا و مطاف شست وشو شد.

بر همین اساس، متولیان مسجدالحرام در کنار غبارروبی پرده خانه خدا، به صورت سنتی اقدام به شست وشوی اطراف کعبه کردند و محل بسته شده به علت شیوع کرونا به منظور نزدیک نشدن زائران به کعبه را شستند.

سال گذشته با شیوع کرونا اطراف خانه خدا محصور شد تا زائران به کعبه نزدیک نشوند. بعلاوه بوسیدن و لمس کردن خانه خدا ممنوع شد و همچنان این ممنوعیت با توجه به محصور بودن کعبه ادامه دارد.

بعلاوه با توجه به اینکه پرده تازه خانه خدا مراحل پایانی را طی می نماید، بعضی از متولیان مسجدالحرام در حال آماده سازی نهایی پرده تازه خانه خدا هستند تا در روز عرفه پرده تازه جایگزین پرده فعلی گردد.

غبارروبی کعبه در آستانه ماه ذی الحجه و عملیات حج تمتع انجام گرفت و به گفته متولیان مسجدالحرام، سال جاری بخشی از پرده خانه خدا هم برداشته شد تا زیر آن هم غبارروبی گردد. این امر در حالی است که سال های گذشته در آستانه حج فقط بخش بیرونی پرده خانه خدا غبارروبی می شد.

، عمره مفرده از مهرماه سال گذشته پس از بیش از 7 ماه تعطیلی از سرگرفته شد. در اوایل برقراری عمره مفرده زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند و ... به زیارت خانه خدا مشرف شدند. اما پس از گذشت یک ماه سعودی ها عمره مفرده را هم برای زوار خارجی ممنوع کردند و از ان پس هیچ زائر خارجی به مسجدالحرام مشرف نشد. حتی عربستان سال جاری هم همانند سال گذشته حج تمتع را محدود به افراد ساکن عربستان کرد که این امر موجب اعتراض بعضی از کشورهای اسلامی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرده خانه خدا غبارروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده خانه خدا غبارروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید