این جاذبه ها را در سفر به گوا نباید از دست بدهید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، برای معرفی گوا به گردشگران به زمان بسیار زیادی احتیاج است. گوا فقط یک ساحل بندری کوچک نیست. تاریخ عظیمی از امپراتوری پرتغال را در دل خود جای داده است. طی سال هایی که تحت فرمان امپراتوری پرتغال بود، معماری اروپایی بی همتایی در منطقه فانتن هاس بندر گوا از خود به جای گذاشت. آبشارهای زیبا، سواحل شنی درخشان، تفریحات ساحلی و گشت و گذار شهری تنها نیمی از جاهای دیدنی گوا است.

این جاذبه ها را در سفر به گوا نباید از دست بدهید

در گذشته بندر گوا در میان دیگر مقاصد گردشگری نامی کم سابقه بود، ولی در حال حاضر در میان مقاصد گردشگری برتر جهان جای خود را محکم نموده است. برای تماشای فرهنگ و هنر و جاذبه های گردشگری گوا می توانید تور گوا خود را از مجموعه وبلاگ گردشگر مدرن تهیه کنید. در فصل پاییز و زمستان بندر گوا معتدل می شود و باد خنکی در طول روز شما را نوازش می نماید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چندین جاهای دیدنی گوا آشنا کنیم.

جاهای دیدنی گوا، تاریخ در سطح شهر جاری است

اگر ساعت ها هم صرف بازگویی جاهای دیدنی گوا کنیم، باز هم کم است. تاریخ در کوچه پس کوچه های شهر در جریان است. حدود 400 کلیسا در سطح شهر گوا وجود دارد که همگی با معماری خاص اروپایی طراحی و ساخته شده اند. دلیل سبک معماری اروپایی آن امپراتوری پرتغال است که این منطقه و بیشتر نواحی جنوب شرقی آسیا را در قرن 18 میلادی به تصرف خود درآورده بود. گوا استقلال خود را در سال 1961 از پرتغال باز گرفت و هم اکنون میزبان گردشگران بی شماری از سراسر جهان است. در زیر به توضیح مکان های تاریخی مهمی که در سفر به گوا باید دیدن کنید، می پردازیم.

  • قلعه آگوادا | Aguada Fort

قلعه آگوادا بزرگترین قلعه پرتغالی در گوا است که ساخت آن بین سال های 1609 و 1612 به طول انجامید. دلیل ساخت این قلعه برای کنترل ورود به رودخانه مندوی (Mandovi) و محافظت از منطقه از دشمنان بالقوه بود. داخل محوطه خانه فانوس دریایی بسیار زیبایی واقع است که به هنگام بازدید می توانید از پله های آن بالا رفته و منظره زیبای رو به دریا را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. این قلعه یکی از بهترین مکان های حفاظت شده از دوره حضور پرتغالی ها است.

آدرس قلعه آگوادا:

Fort Aguada Rd, Aguada Fort Area, Candolim, Goa 403515, India

  • روستای میراث فرهنگی سه پادشاه | Three Kings Heritage Village

از جمله جاهای دیدنی گوا روستای بسیار زیبای سه پادشاه است که در پایه کوه واقع شده است. اگر از بومی های منطقه در خصوص مکان جغرافیایی این روستا سوال بپرسید شما را به راحتی هدایت می نمایند. بازدید از این روستا فرصتی بی نظیر را برای بازدید نماینده فراهم می نماید تا درک عمیق تری داشته و با روح واقعی این مکان زیبا به واسطه طبیعت، مردم مهمان نواز و فرهنگ بی نظیرش آشنا شوند.

آدرس روستای میراث فرهنگی سه پادشاه:

Ossoilem, Cuelim, Cansaulim - Goa, Goa 403712, India

  • مسجد صفا | Safa Masjid

یکی از تنها دو بنای اسلامی قرن شانزدهم که از دوران جنگ و تصرف جان سالم به در بردند. مسجد صفا در 2 کیلومتری غرب مرکز شهر پوندا، در منطقه ای معروف به شاهپور قرار گرفته است. این سازه زیبا در سال 1560 توسط ابراهیم عادل شاه، سلطان بیجاپور ساخته شده است.

این مسجد بخاطر باغ ها و چشمه های گسترده مورد توجه عموم بود که امروزه تنها ویرانه هایی از آن باقی مانده است. سالن نماز مستطیل شکل مسجد بالای یک پایه بلند قرار گرفته است و با یک سقف کاشی کاری شده برجسته مایل به رنگ قرمز پوشانده شده است.

آدرس مسجد صفا:

Safa (Mulam/Mulla Family) Masjid Committe Shapur, Ponda, Goa 403401, India

  • معبد منگشی | Mangueshi Temple

کلیسا منگشی یکی از معروف ترین کلیساهای گوا است.این کلیسا در فاصله 21 کیلومتری مرکز شهر پاناجی Panaji قرار گرفته است. در زمان های قدیم این معبد در کوشاستالی Kushasthali که امروزه با نام کورتالیم Cortalim شناخته می شود قرار داشت. در زمان استعمار پرتغالی ها، تعداد زیادی از معابد در گوا نابود شدند.

جاهای دیدنی گوا در میان آبشارهای تنومند

طبیعت بی نظیر گوا دست کمی از تاریخ عظیم آن ندارد. برکه، چشمه و آبشار های بسار زیبایی در دل این بندر گنجور وجود دارد که باید از آن ها دیدن کرد. در زیر به توضیح دو تا از آبشار های زیبای در جاهای دیدنی گوا معرفی می کنیم.

  • آبشار دودهساگار | Dudhsagar Waterfalls

آبشار باشکوه دودهساگار در قله های بلند تپه های غربی قرار گرفته است. این آبشار به ویژه در زمان باران های موسمی تماشایی است. در این زمان جریان آب بسیار تنومند و قوی می شود. از فاصله دور، این آبشار مانند جریان شیر که به سمت کوه می رود، به نظر می رسد. این آبشار در مرز گوا و کارناتاکا Goa-Karnataka به ارتفاع 600 متر، بازدید نمایندگان بسیاری را از ساحل آرام به سمت تپه های غربی جذب می نماید.

  • آبشار آروالم | Arvalem Waterfalls

آبشار آروالم از جاهای دیدنی گوا است که نباید از دست بدهید. این آبشار که از ارتفاع 50 متر از کوه به سمت پایین سرازیر می شود، به اندازه آبشارهای دودهساگار هیجان انگیز نیست، اما در کل تماشایی است. شما در دریاچه ای که آبشار به سرازیر می شود می توانید شنا کنید. این آبشار در میان مناظر دیدنی و جذاب قرار گرفته است که معبد رودرشوار Rudreshwar Temple در مجاورت آن قرار گرفته است. غارهای سنگی بسیاری نیز در همان مجاورت قرار دارند. به راحتی می توانید از Mapusa به Sanquelim با اتوبوس سفر کنید. نیم ساعت پیاده روی باید بکنید تا به غارهای اطراف برسید.

عمارت های باشکوه با معماری اروپایی از جاهای دیدنی گوا

گوا شاید تنها جایی در شبه قاره باشد که قدمت خانه های آن به قرن 17 میلادی باز می شود که همچنان در وضعیت بسیار خوبی به سر می برند. هنوز هم نسلی از صاحبان اصلی این خانه ها در این منطقه سکونت دارند. برخلاف سایر قدرت های استعمار در هند، مانند انگلیسی ها و فرانسوی ها، پرتغالی ها پیروز شدند با سبک معماری خاص تاثیر بیشتری از خود بر جای بگذارند. در زیر به توضیح دو تا از عمارت های با شکوه و مهم معماری پرتغالی را به شما معرفی می کنیم. اگر دوست دارید بدانید به کدام جاهای دیدنی گوا بروید، عمارت های گوا را از دست ندهید.

  • عمارت Palacio Do Deao

عمارت 213 ساله Palacio Do Deao توسط یک مرد پرتغالی که رییس کلیسا بود، ساخته شد. این خانه روبروی کلیسایی قرار گرفته است که خود پیش تر ساخته بود. رودخانه زیبای کوشاواتی Kushavati نیز در همان مکان قرار گرفته است و منظره زیبایی را برای حاضران عمارت ایجاد می نماید. معماری این عمارت با تلفیق سبک هندو و پرتغالی طراحی شده است. تمامی گیاهان باغ عمارت طی این دو قرن به خوبی حفاظت شده اند. به همین علت شاهد گیاهان و زیبایی هایی خواهید شد که تا به حال ندیده اید.

  • خانه فرناندز | Fernandes House

خانه فرناندز Fernandes House در روستای چاندور Chandor یکی از قدیمی ترین کاخ های باقی مانده در گوا است. صاحبان کنونی این خانه سارا فرناندز و پسرش راجیو هستند که فرزند و نوه صاحبان اصلی این کاخ می باشند. این کاخ حدود 500 سال پیش ساخته شده است. با شماره تلفن 2784245 جهت درخواست تور کاخ می توانید تماس حاصل فرمایید.

سواحل بندر گوا، ترکیب زیبای خورشید، دریا و جاهای دیدنی گوا

سواحل بی نظیر، از جمله جاهای دیدنی گوا به حساب می آید. گوا 16 تا ساحل دارد. شنا و تفریح در تقریبا تمامی آن ها امکان پذیر است. غریق نجات های حرفه ای در سواحل معروف آن حضور دارند. با 103 کیلومتر خط ساحلی، گوا دارای یکی از زیباترین سواحل تفریحی جهان است. اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال آرامش هستید یا برعکس، به دنبال مکان های شلوغ و پر جمعیت هستید، گوا هر دو گزینه را برای شما فراهم می نماید. هر چقدر به سواحل جنوبی نزدیک تر شوید، از جمعیت سواحل کاسته می شود. در زیر به معرفی سواحل بندر گوا می پردازیم.

سواحل شمالی بندر گوا

سواحل شمالی بندر گوا از دماغه قلعه آگوادا Aguada Fort آغاز می شود و تا مرز ماهاراشتا Maharashta ادامه پیدا می نماید. نام سواحل شمالی بندر گوا برای شما در زیر توضیح داده ایم.

  1. Sinquerim Beach
  2. Candolim Beach
  3. Calangute Beach
  4. Baga Beach
  5. Anjuna Beach
  6. Vagator Beach
  7. Morjim Beach
  8. Arambol Beach

سواحل جنوبی بندر گوا

سواحل جنوبی بندر گوا همگی به هم متصل هستند. اگر به دنبال ساحل آرام تر هستید، سواحل جنوبی بهترین گزینه برای شما هستند. سواحلی جنوبی بندر گوا به ترتیب زیر است.

  1. Velsao Beach
  2. Majorda Beach
  3. Betalbatim Beach
  4. Colva Beach
  5. Benaulim Beach
  6. Varca Beach
  7. Cavelossim Beach
  8. Mobor Beach
  9. Betul Beach

هر کس به گوا سفر کند بدون شک تجربه ای ناب به دست آورده است. توریسم گوا در وب سایت رسمی خود اطلاعات جامع تری در خصوص جاهای دیدنی گوا در اختیار گردشگران و علاقه مندان قرار داده است. در این مطلب سعی کردیم بهترین جاهای دینی گوا را در اختیار شما قرار دهیم. اگر در حال برنامه ریزی سفر گوا هستید، راهنمای سفر به گوا به شما یاری خواهد نمود. اگر که مسافر گوا بودید تجربه سفر خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "این جاذبه ها را در سفر به گوا نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاذبه ها را در سفر به گوا نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید