پامپئو: تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت کشورش به تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی ادامه خواهد داد.

پامپئو: تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران در تازه ترین اظهار نظر از تداوم تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی خبر داد.

آنطور که خبرگزاری رسمی کره جنویی یونهاپ گزارش کرده ، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در زمینه خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ گفت، فارغ از این که رهبر کره شمالی چه شخصی خواهد بود، آمریکا به خلع سلاح اتمی این کشورادامه می دهد.

پامپئو اضافه کرد: هر شخصی که کره شمالی را رهبری می کند، ما از او میخواهیم که از برنامه هسته ای خود صرفنظر کند، ما می خواهیم آنها به کشورهای دیگر بپیوندند و ما آینده ای روشن تر برای مردم کره شمالی می خواهیم.

وی در حالی از تلاش برای خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ خبر داد که رسانه ها و مقامات این کشور در چند روز گذشته مدعی وخامت حال رهبر کره شمالی شدند. یک مقام آمریکایی غروب چهارشنبه به وقت تهران مدعی وخامت حال رهبر کره شمالی شد. این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره ای نشده، در گفت و گو با شبکه خبری بلومبرگ گفت که شرایط جسمانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وخیم است.

یک مقام پنتاگون نیز در سخنانی که نشانگر رد این شایعات بود گفت، دلیلی که باور کنیم رهبر کره شمالی کشورش را در کنترل خود ندارد، موجود نیست. مقام های سئول و پکن در روزهای گذشته گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان مبنی بر وخامت حال جسمانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را رد کردند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "پامپئو: تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: تلاش برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید