ویدیو، اولین قطار متروی ایرانی روی ریل، گامی بلند برای شکست انحصار شرکت های خارجی
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اولین قطار متروی ایرانی با کوشش شبانه روزی دانش بنیان ها و فناوران ایرانی پس از طی کردن تست های مختلف وارد مرحله تست گرم شد.

گروه علم و پیشرفت وبلاگ گردشگر مدرن، شلوغی و ازدحام کلافه کننده قطارها و ایستگاه های مترو یکی از مسائل کلانشهر تهران است که بارها و بارها در رسانه ها به آن اشاره شده است. اما برخلاف کوشش مسئولان برای برطرف این مشکل بزرگ، شرایط تحریم و کمبود بودجه مانع از بهبود شرایط متروی تهران در این سال ها شده است.
اما چندسالی است که با همت مهندسان و و متخصصان شرکت های دانش بنیان، سهم 25 الی 30 درصدی شرکت های داخلی از دانش طراحی، فراوری و تأمین قطعات قطارهای مترو به 85 درصد افزایش پیدا نموده و گامی بلند در زمینه شکست انحصار فراوری قطار از سوی شرکت های خارجی برداشته شد. ساخت این قطار متروی ایرانی حالا به نقطه ای رسیده است که پس از طی تست های مختلف وارد مرحله تست گرم شده و پیش بینی می شود با موفقیت آمیز بودن این تست ها و کسب تاییدیه های لازم تا اواسط اردیبهشت ماه سال 1401 ، مرحله فراوری انبوه شروع شود.
دستیابی به فناوری های تک ساخت رام قطار که از آن به عنوان مغز و قلب یک قطار مترو هم یاد می شود، دستاورد بسیار مهم و استراتژیکی است.اما مهم ترین دستاوردهای طراحی و ساخت قطار متروی ملی عبارتنداز:
1. افزایش عمق ساخت داخل از 33 درصد به 85 درصد در بخش طراحی و ساخت نمونه اول و امکان رسیدن به سطح داخلی سازی 92 درصد با ورود به فاز فراوری انبوه
2. ایجاد اشتغال به اندازه 15 هزار شغل مستمر با فعال شدن چهار کارخانه واگن سازی و قطعه سازان انها در 10 سال آینده و ایجاد 30 هزار شغل تازه با با بهره گیری از ناوگان فراوری شده و نگهداری و تعمیرات انها
3. کاهش ارزبری پروژه ها تا اندازه 70 درصد>
4. کاهش 22 درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن مترو در صورت فراوری انبوه و با قیمت تقریبی هر واگن 800 هزار یورو
5. کاهش زمان تامین واگن های مورد احتیاج کلان شهرها در صورت تامین داخلی به اندازه 25 درصد
6. کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات و بهره برداری از قطارها
7. امکان اجرای پروژه های مترو به صورت کلید در دست اعم از زیرساخت ها، سیستم های کنترلی و قطار مترو
8. امکان ساخت انواع قطارهای برقی از جمله قطارهای برقی پرسرعت، قطارهای مترویی با آرایش های مختلف برای دیگر کلان شهرهای کشور و تراموا
9. ارتقاء ظرفیت ها و استانداردهای سازندگان داخلی با ایجاد بازار بزرگتر نسبت به قبل 10. ارایه خدمات طراحی و یکپارچه سازی به صورت هماهنگ به تمامی واگن سازان و سازنده ها با شکل گیری شرکت GC برای فراوری انبوه و ایجاد یک دفتر طراحی مستقل
در ادامه ویدئویی را از حرکت اولین قطار متروی ایرانی روی ریل و انجام مرحله تست گرم مشاهده می کنید:
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری فارس