هشدار سیل به 10 استان از فردا ، از طغیان رودخانه ها تا اختلال در پروازها ، این منطقه ها دچار طوفان گرد و خاک می شوند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی و زرد برای استان های مختلف، از احتمال وقوع سیلف بارش تگرگ، صاعقه زدگی و بعلاوه طوفان گرد و خاک اطلاع داد.

هشدار سیل به 10 استان از فردا ، از طغیان رودخانه ها تا اختلال در پروازها ، این منطقه ها دچار طوفان گرد و خاک می شوند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد.

  • امروز در این استان ها باران می بارد | 3 روز وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی منطقه ها | پیش بینی آخر هفته بارانی برای چند استان

بر این اساس، فردا (سه شنبه 1402/02/19) زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات و دامنه در استان های قزوین و البرز و پس فردا (چهارشنبه 1402/02/20) چهارمحال و بختیاری، لرستان، نوار شرقی خوزستان، نوار غربی اصفهان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، جنوب کردستان، دامنه و ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان تحت تاثیر این مخاطره جوی خواهند بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ در منطقه ها یادشده محتمل خواهد بود.

این سازمان به ساکنان، مسافران و مسئولان موارد زیر را توصیه کرد:

عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت تماشا بخش کشاورزی.

هشدار زرد به 10 استان

بعلاوه، سازمان هواشناسی درخصوص وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر این اساس، فردا (سه شنبه 1402/02/19) سمنان، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام و یزد، چهارشنبه لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، سمنان و خراسان جنوبی و پنج شنبه خراسان جنوبی، سمنان و شمال سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی خسارت تماشا تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال، در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها یادشده محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسافران و مسئولان منطقه ها یادشده موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال ها.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور با هشدار زرد

این سازمان بعلاوه با اعلام نفوذ سامانه بارشی و ناپایداری های جوی در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار باران، رعدوبرق، در منطقه ها مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر کرد.

فردا (سه شنبه 1402/02/19) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، لرستان، قم، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، ارتفاعات شمال غرب مازندران و سمنان، چهارشنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شرقی خوزستان و غرب سمنان، شمال یزد، همدان، مرکزی، البرز، شرق ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال غرب کرمان و پنج شنبه خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، گلستان و شرق تهران تحت تاثیر سامانه بارشی تازه خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده ها، صاعقه، تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها و در نواحی کوهستانی سقوط سنگ محتمل خواهد بود.

بنابراین سازمان هواشناسی این موارد را توصیه کرد:

اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار سیل به 10 استان از فردا ، از طغیان رودخانه ها تا اختلال در پروازها ، این منطقه ها دچار طوفان گرد و خاک می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیل به 10 استان از فردا ، از طغیان رودخانه ها تا اختلال در پروازها ، این منطقه ها دچار طوفان گرد و خاک می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید