نخست وزیر لیبی: آمریکا و انگلیس اجازه ارسال سلاح برای ارتش لیبی را نمی دهند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرنگاران: نخست وزیر موقت لیبی از مخالفت انگلیس و آمریکا با ارسال سلاح برای ارتش لیبی انتقاد کرد.

نخست وزیر لیبی: آمریکا و انگلیس اجازه ارسال سلاح برای ارتش لیبی را نمی دهند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، عبدالله الثنی در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به این که آمریکا،انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف حمایت تسلیحاتی از ارتش لیبی هستند گفت: گروه های تندرو در لیبی مثل گروه فجر در برابر دیدگان دنیا نیازهای تسلیحاتی خود را تامین می نمایند.

وی اضافه نمود: ارتش لیبی توانسته است بر هشتاد درصد از بنغازی، بندر این شهر و بر مراکز حیاتی بنغازی سیطره پیدا کند.

وی ادامه داد: شمار زیادی از شهرهای لیبی تحت سیطره دولت این کشور قرار دارند ولی بعضی شهرها مثل زنتان و الرجبان ترجیح دادند که خارج از فرایند درگیری های کنونی قرار داشته باشند.

وی تاکید نمود: ارتش لیبی در وردی منطقه العزیزیه واقع شده است و پایگاه ملی تحت سیطره این نیروهاست.

عبدالله الثنی با اشاره به این که ارتش لیبی در درگیری های مختلفی در این کشور حضور دارد گفت: تا این لحظه به ارتش برای حرکت به سوی طرابلس پایتخت دستوری داده نشده است.

وی با اشاره به حضور گروه های تروریستی مثل داعش و بوکوحرام در طرابلس گفت: این که دولت موقت لیبی بر این کشور سیطره ندارد به این معنا نیست که لیبی می تواند تجزیه گردد.

وی اعلام نمود: ساکنان لیبی در شرق و جنوب این کشور خواستار تجزیه کشور نیستند ولی متاسفانه بعضی ادعاهایی درباره جدایی طلبی این شهفرایندان مطرح می نمایند.

عبدالله الثنی درباره فعالیت گروهک تروریستی داعش در لیبی گفت: نیروهای داعش در صبراته،عجیلات، طرابلس و سرت حضور دارند و نفوذ این گروه در این شهرها قوی است.

وی با اشاره به این که گروه های تروریستی در لیبی تا به امروز نتوانستند وارد مناطق جنوبی این کشور شوند درباره وضع حمایت های بین المللی از ارتش و دولت موقت لیبی گفت: از جامعه دنیای می خواهیم از دولت و ارتش لیبی حمایت کند تا ما بتوانیم از خود دفاع کنیم.

وی درباره روابط مصر و لیبی گفت: هماهنگی های بسیار خوبی با مصر داریم و از همکاری با این کشور در زمینه های مختلف حمایت می کنیم.

عبدالله الثنی تاکید نمود: من به عنوان یک عرب امید زیادی به کشورهای غربی ندارم و باید در درجه نخست بر خود تکیه داشته باشیم.

وی درباره حضور تروریست های خارجی در لیبی گفت: مبارزان خارجی به صورت گسترده وارد لیبی می شوند و آمار دقیقی از حضور این نیروها در کشور نداریم. ما درباره افزایش شمار گروه های تروریستی و تقویت توان این نیروها نگرانی هایی داریم. در صورتی که دنیا به خطرناک بودن اوضاع در لیبی واقف نگردد و موضع قاطعی اتخاذ نکند، خطرات متعددی اروپا را تهدید خواهد نمود.

وی درباره ساختار ارتش لیبی گفت: در ابتدا به دلیل سیطره نیروهای اسلامی بر ارکان قدرت در لیبی نیت صادقانه ای در تقویت ساختار ارتش این کشور وجود نداشته است. در حال حاضر ارتش لیبی به تجهیزات و تسلیحات مختلفی مثل هواپیما، زرهپوش و تسلیحات سبک و سنگین نیازمند است.

وی ادامه داد: پول های کشور برای حمایت از دستگاه های موازی با وزارت کشور و ارتش در لیبی هزینه شد.

عبدالله الثنی درباره فرایند تبادل نظرها میان گروه های درگیر در لیبی گفت: ملت لیبی می خواهد با این تبادل نظرها به یک راه چاره مسالمت آمیز برسد تا به بحران ساختگی توسط نیروهای اسلامی در کشور خاتمه داده گردد. ما تنها از تبادل نظریی حمایت می کنیم که باعث احیای اوضاع قبل از خاتمه یافتن دوره کنگره ملی در لیبی نگردد. متاسفانه نیروهای اسلامی به دلیل شکست در انتخابات پارلمانی به کنگره ملی که مشروعیت آن خاتمه یافته است، روی آوردند.

نخست وزیر لیبی درباره انتشار بعضی گزارش ها در مورد ورشکستگی اقتصادی لیبی گفت: لیبی در آستانه ورشکستگی قرار ندارد و حتی ما از پذیرش وام بانک دنیای خودداری کردیم.

وی تاکید نمود: من به همه لیبیایی ها اطمینان می دهم که این کشور از ذخیره اقتصادی خوبی برخوردار بوده که فعلا مسدود است ولی می توان از این دارایی ها استفاده کرد. لیبی یک کشور ثروتمند بوده وسرمایه گذاری های هنگفتی در این کشور انجام شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر

منبع: تسنیم

به "نخست وزیر لیبی: آمریکا و انگلیس اجازه ارسال سلاح برای ارتش لیبی را نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لیبی: آمریکا و انگلیس اجازه ارسال سلاح برای ارتش لیبی را نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید