میز اعلام دارایی نمایندگان در مجلس مستقر می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: اعلام شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان در کشور ابهام زدایی نموده و مانع از تهمت های بعدی می گردد.

میز اعلام دارایی نمایندگان در مجلس مستقر می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ گردشگر مدرن اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: بر اساس قانون اساسی اعلام اموال و دارایی در قوه مجریه برای رئیس جمهور، وزرا ومعاونینش وجود داشته و باید این کار را انجام می دادند.

وی اضافه نمود: بعد از اعلان علنی تشکیل راه اندازی سامانه اموال و دارایی مسئولان بعضی نمایندگان مجلس هم از این طرح استقبال نموده و به صورت داوطلبانه اعلام کردند می خواهند این کار را انجام دهند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس توضیح داد: اگر اعلان شفاف و علنی اموال و دارایی مسئولان تبدیل به قانون گردد امری مطلوب بوده و بر اساس اصل شفاف سازی می تواند در جامعه بسیار تاثیر بگذارد.

عباسی گفت: قوه قضائیه و مجلس باید هر چه سریع تر مدیران و مسئولانی که شامل اعلان اموال و دارایی شان هستند را مشخص نموده و در سامانه مذکور ثبت نمایند. ضمن اینکه باید برای افراد جدیدی که پست های مدیریتی می گیرند این موضوع تبدیل به قانون شده و پس از خاتمه دوره مدیریتی شان لیست اموالشان را اعلام نمایند.

وی اعلام کرد: به نظر می رسد در قوه مقننه اعلان علنی اموال و دارایی رئیس مجلس، اعضای هیأت رئیسه و معاونین مجلس باید در اولویت باشد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسات هیأت رئیسه این موضوع مطرح شده و به دنبال آن هستیم که لیست اموال و دارایی این افراد ثبت گردد.

عباسی گفت: بنده داوطلبم تا اموال و دارایی خود را به مردم اعلام کنم چرا که چیز پنهانی ندارم و حتی در دوران حضورم در وزارت تعاون هم این کار را نموده و پس از آن هم اموال و دارایی هایم را اعلام کردم.

وی گفت: باید همه آحاد مردم بدانند نماینده شان در مجلس که میزانی اموال و دارایی دارد ضمن اینکه حتی باید آن ها اموال و دارایی خانواده ما را بدانند و به شدت موافق شفافیت در این موضوع هستم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اضافه نمود: اعلام شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان در کشور ابهام زدایی نموده و مانع از تهمت های بعدی می گردد لذا از اعلام علنی آن استقبال می کنم.

عباسی گفت: به دنبال آن هستیم تا با حضور بعضی افراد از قوه قضائیه در مجلس، میز اعلام اموال و دارایی نمایندگان را در مجلس راه اندازی نموده و نمایندگان در خود مجلس بتوانند لیست اموال و دارایی شان را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "میز اعلام دارایی نمایندگان در مجلس مستقر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز اعلام دارایی نمایندگان در مجلس مستقر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید