رئیس جمهور چین خواستار آمادگی ارتش برای جنگ شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رئیس جمهور چین در بازدیدی از مرکز فرماندهی ارتش خواستار تقویت توانمندی ارتش و آمادگی برای مبارزه شد.

رئیس جمهور چین خواستار آمادگی ارتش برای جنگ شد

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که با لباس نظامی از مرکز فرماندهی عملیات مشترک در کمیته مرکزی نظامی حزب کمونیست بازدید می کرد خواستار تقویت توانمندی ارتش و آمادگی برای مبارزه شد.

به گزارش گاردین، رئیس جمهور می گوید چین در بحبوحه تنش ها بر سر تایوان در شرایط امنیتی بی ثبات و نامطمئن قرار گرفته است.

سخنگوی حزب کمونیست چین اعلام نمود که شی جین پینگ به ارتش این کشور گفته است برای آماده شدن برای مبارزه تمام انرژی خود را روی جنگ متمرکز کند.

او گفت: تمام انرژی خود را روی جنگیدن متمرکز کنید، روی جنگیدن سخت کار کنید و توانایی [خود] برای پیروزی را بهبود ببخشید. ارتش همچنین باید قاطعانه از حاکمیت ملی و امنیت ملی دفاع کند زیرا چین در شرایط امنیتی بی ثبات و نامطمئن قرار گرفته است.

پیش از این، شی به حمایت صریح آمریکا از تایپه در بیستمین کنگره حزبی که ماه گذشته در پکن برگزار گشت، واکنش نشان داد و مداخله خارجی را عامل تشدید تنش ها دانست.

جو بایدن بارها متعهد شده است که در صورت حمله به تایوان، آمریکا از آن دفاع خواهد کرد. پس از اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت از تایوان بازدید کرد، چندین کشتی جنگی و هواپیمای ارتش چین از نزدیکی خط میانی، مرز غیررسمی چین و تایوان در تنگه تایوان عبور کردند.

این هفته نیز سخنگوی وزارت خارجه چین از سفر گرگ هندز، وزیر بازرگانی انگلیس به تایوان انتقاد کرد و به دولت این کشور هشدار داد که ارسال سیگنال های اشتباه به نیروهای جدایی طلب برای استقلال تایوان را متوقف کند.

همچنین بنابر اعلام تحلیل گران نمایشگاه هوایی امسال چین به جای این که در مورد فروش تجهیزات نظامی باشد بیشتر در مورد ارسال پیام ها به دشمنان این کشور به خصوص آمریکا بوده است.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و به شدت با مداخلات کشور های خارجی در این زمینه مقابله می کند و هرگونه اقدام آمریکا و متحدان غربی را دخالت در امور داخلی خود توصیف می کند. به همین خاطر تنش ها میان واشنگتن و پکن به دلیل تایوان افزایش پیدا کرده و رزمایش های متعددی از هر دو سمت در دریای جنوبی چین انجام می شود.

به تازگی شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای 5 سال دیگر در این سِمت انتخاب شد و شروع به پاکسازی حزب خود از رقبا و افزایش درجه حامیان کرد، که همین امر موجب نگرانی از احتمال درگیری بیشتر چین و تایوان و افزایش حملات پکن شده است. با تغییراتی که در این راستا در کابینه حزب حاکم کمونیست چین که متعلق به شی جین پینگ است انجام می شود، برخی نگرانند که فردی در این حزب باقی نماند که مقابل رئیس جمهور چین برای حمله به تایوان بایستد.

وبلاگ گردشگر مدرن بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس جمهور چین خواستار آمادگی ارتش برای جنگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خواستار آمادگی ارتش برای جنگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید