مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، یک فوق تخصص چشم شبکیه گفت: استفاده طولانی مدت از موبایل و نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل برای کاربرانی که عیوب انکساری دوربینی دارند باعث بالا رفتن نمره چشم خود می شوند.

مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم

مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم

یک فوق تخصص چشم شبکیه گفت: استفاده طولانی مدت از موبایل و نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل برای کاربرانی که عیوب انکساری دوربینی دارند باعث بالا رفتن نمره چشم خود می شوند.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از راه دانادکتر محمد رسول صبوری فوق تخصص چشم شبکیه در گفت و گو با خبرنگار سپید پوش با تذکر به کسانی که در شبکه های اجتماعی آنلاین غرق درارسال متن و تصویر در اینترنت هستند ودایم برروی صفحات نمایشی موبایل خیره می شوند گفت:

چون امواج موبایل الکترومغناطیسی است زیاد نمی تواند به چشم آسیبی برساند ولی اگر کاربر موبایل در مدت های طولانی با دیدن صفحات موبایل پلک زدن چشمانش را فراموش کند باعث خشکی چشم خواهد شد.

وی با تاکید براینکه صفحه نوشتاری و حروف ها متن در مانیتورصفحه موبایل از فونت ریز است خاطر نشان کرد:

دیدن حروفهای کوچک در متن نوشته ممکن است کاربرانی که عیوب انکساری دارند اذیت شوند ولی اگر چشمانتان نردیک بین باشد مشکل زیادی برای دیدن صفحه مانیتور موبایل ایجاد نمی گردد.

رسولی باتوجه به سن افراد وعیوب انکساری از نوع دوربینی در چشم کاربرموبایل گفت: اگر در سن جوانی مشکل عیب دوربینی چشم بیش از 4 دهم باشد فرد در خواندن ودیدن حروف در صفحه موبایل دچار خستگی چشم خواهند شد و باید عینک بزند.

این فوق تخصص چشم شبکیه در مورد کسانی که بالای سن 45 سال سن دارند وبه پیری چشم مبتلا هستند توضیح داد: کاربری که بادیدن صفحه موبایل فشار در چشم خود حس می نماید یا به سردرد مبتلا می گردد با مراجعه به اپتومتریست (بینایی سنج) وچشم پزشک در درمان عیوب انکساری چشم خود باشند.

وی خشکی چشم، سردرد، تار بینی و اختلالات تطابقی شدید را از علائم و عوارض در کسانی که که زیاد به صفحه موبایل خیره می شوند مطرح کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن ضروری است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل برای چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید