مصائب پیدا کردن یک سقف

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، گرما، سرما، ترافیک، کار های روزمره، اغراق های بیش از حد درباره یک خانه، معطلی و هزار علت دیگر وجود دارد که شما را از رفتن به بنگاه و پیدا کردن خانه در اقصا نقاط شهر پشیمان کند. اصلا در یک بازه 4 ساعته به چند بنگاه می توان سر زد و چند خانه را می توان بازدید کرد؟ دیوار، اما بیشتر این علت های دوست نداشتی را حل نموده است. در همین سال گذشته، در دیوار و در شهر تهران بیش از 4 میلیون و 400 هزار آگهی فروش و اجاره واحد های مسکونی منتشر شده است. طبیعی است که با چند کلیک ساده، در بین این همه آگهی، هر فرد می تواند خیلی ساده، از شمال تا جنوب شهر را با گوشی تلفن همراهش، مورد به مورد، آنالیز کند و به مناسب ترین موارد زنگ بزند. تجربه کاربران نیز در این باره نشان داده که دیوار یکی از مهم ترین روش ها برای پیدا کردن خانه است.

مصائب پیدا کردن یک سقف

خانه هایی که روی دست بنگاه دار ها مانده است

از آدم ها درباره برترین راه پیدا کردن خانه که پرس وجو کنی خیلی وقت ها به دیوار می رسی. یکی از کسانی که به تازگی خانه اش را در مرکز تهران پیدا نموده، راه های مختلفی را رفته تا در نهایت، به وسیله دیوار به این خانه رسیده است. او می گوید: وقتی بعد از کار و با تمام خستگی به بنگاه ها می رفتم، چیزی که بیشتر از همه آزارم می داد غلو های بی علت بنگاه دار ها درباره برخی خانه ها بود که احتمالا مشتری خاصی برای آن پیدا نمی کردند. آن ها با تعریف های زیاد، تو را مجاب می کردند تا بازدید از خانه داشته باشی. ولی در نهایت وقتی خانه را می دیدی متوجه می شدی که خانه تعریفی زمین تا آسمان با گفته هایشان فرق دارد. همین کار باعث هدر رفتن وقت و انرژی ام می شد و در نهایت خشمی را به وجود می آورد که نمی توانستم پنهانش کنم.

او می گوید: در دیوار، اما خیلی چیز ها معین است. می توانی امکانات ملک و حتی محدوده قیمت مد نظرت را قبل از جستجو معین کنی. البته که من حتما سراغ خانه های عکس دار می روم و قبل از بازدید حضوری هم باز مواردی را چک می کنم. با اینکار از ده خانه ای که مدنظرم است در نهایت به دو یا سه خانه می رسم و می توانم برای بازدید حضوری برنامه ریزی بهتری داشته باشم.

خانه اولی ها و دردسر های زمان بندی

زوج های جوان معمولا وسواس زیادی برای پیدا کردن خانه اولشان دارند. آن ها وقتی با بنگاه دار ها حرف می زنند تأکید می نمایند که خانه اولی هستند و شیکی و تمیزی خانه برایشان مهم است. خیلی وقت ها هم محدودیتی برای انتخاب محله ندارند. شرق یا شمال یا مرکز و غرب چندان مهم نیست، مهم این است که زندگی شان را در یک خانه با قیمت مناسب و البته زیبا آغاز نمایند. یکی از زوج هایی که خانه جدیدش را در محدوده غرب تهران به وسیله دیوار پیدا نموده می گوید: اول زندگی پیدا کردن یک خانه به صورت رهن کامل برایم مهم بود. برخی ها گفته بودند املاکی ها فایل های خوبشان را در دیوار آگهی نمی نمایند و می گذارند برای بازدید های حضوری یا دوست و آشنا. برای همین هم مدتی حضوری به بنگاه می رفتیم و دنبال خانه می گشتیم. در نهایت، اما چون محدوده خاصی مدنظرمان نبود وقت زیادی از ما گرفته می شد. وسط شلوغی کار های عروسی باید هر روز منطقه بندی می کردیم و به بنگاه ها سر می زدیم. برای همین تصمیم گرفتیم قید فایل های خوبی که احیانا در بنگاه ها موجود هست را بزنیم و به وسیله دیوار خانه پیدا کنیم. اتفاقا بهتر هم شد. در مدت زمان کمی صرفا با فیلتر کردن محله یا محله های مورد نظرمان، معین محدوده ودیعه و اجاره و بعلاوه متراژ واحدها توانستیم به خانه دلخواه برسیم و حوالی جنت آباد یک خانه خوب با رهن کامل بگیریم.

در دیوار، فقط در شهر تهران، در سال 1401 بیش از 1 میلیون و 700 هزار آگهی برای اجاره واحد های مسکونی منتشر شده است. طبیعی است استفاده از چنین امکانی هم صرفه زمانی و مالی دارد و هم انتخاب های بسیار بیشتری را پیش چشم جویندگان واحد های استیجاری قرار می دهد.

سرمایه گذاری در خانه های اطراف تهران

در دیوار همه نوع خانه ای پیدا می گردد. از سوییت گرفته تا برج باغ و خانه های کلنگی. بیشتر آگهی ها را بنگاه داران در دیوار می گذارند. اما خانه هایی هم هستند که به صورت شخصی آگهی شده باشند، اما برای کسانی که دنبال خانه می گردند این موضوع اهمیت چندانی ندارد. آن ها برایشان مهم است که مورد مناسب خود را پیدا نمایند. یکی دیگر از کاربران دیوار می گوید من دنبال یک خانه برای سرمایه گذاری بودم. برای همین خانه های اطراف تهران برایم مناسب تر بود. به جای اینکه هر روز کیلومتر ها رانندگی کنم و خودم را به پردیس برسانم از دیوار موارد مناسب را پیگیری می کردم. در نهایت با یک بازدید حضوری قرار معامله گذاشته شد و یک خانه کوچک در پردیس خریدم.

نگاهی به داده های دیوار نشان می دهد که این تجربه چندان هم اتفاقی و تصادفی نیست. در سال گذشته نزدیک به 120 هزار آگهی فروش واحد مسکونی در شهر پردیس منتشر شده. طبعا مراجعه مستقیم به بنگاه های معامله املاک هرگز نمی تواند چنین تنوعی را در اختیار خریداران قرار دهد. جالب است که بدانید، کاربران دیوار نزدیک به 50 میلیون بار از این آگهی ها بازدید نموده اند و حدود 2.5 میلیون بار اطلاعات تماس این آگهی ها را برداشته اند.

صلح بنگاه داران با دیوار

حالا تقریبا تمام املاک داران و مشاورین املاک دیوار را می شناسند. البته که اگر پای حرف هایشان بنشینی به علت هزینه ای که پرداخت می نمایند ممکن است رضایت کامل را نداشته باشند. اما بیشتر آن ها معتقدند آگهی ها در دیوار باعث می گردد تا بازدید از ملک، به تعداد قابل توجهی افزایش داشته باشد. یکی از املاکی های جنوب شرق تهران می گوید: برای هر خانه ای که در دیوار آگهی می کنیم نزدیک به 20 زنگ داریم. اگر معینات و عکس را دقیق بگذاریم که این تعداد زنگ بیشتر هم خواهد بود. هر چه تعداد زنگ بیشتر باشد، پیدا کردن مشتری هم راحت تر خواهد بود. داده های دیوار می گوید فقط در سال گذشته تهرانی ها نزدیک به 52 میلیون بار اطلاعات تماس آگهی های فروش مسکن و بیش از 42 میلیون بار اطلاعات تماس آگهی های اجاره واحد های مسکونی را از این پلتفرم دریافت نموده اند تا اقدام به تماس با آگهی گذار نمایند، که طبعا زنگ خور مشاوران املاک را بسیار بالاتر از قبل برده است.

با این حال، مشاوران املاک معتقدند در قرار های حضوری راحت تر می توانند مشتری را مجاب نمایند و فایل های بیشتری به آن ها نشان دهند. با این همه، دیوار برای همه کاربرانش، چه کاربر آگهی گذار و چه کاربری که با استفاده از آگهی ها احتیاج خود را رفع می نماید، فرصت هایی برای ساده تر، راحت تر و خوشایندتر کردن معامله ایجاد نموده است.

منبع: فرارو

به "مصائب پیدا کردن یک سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصائب پیدا کردن یک سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید