مارکوپولو در مسیر استقلال؛ گزینه ای که شاید تنها یک ماه سرمربی آبی ها باشد!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اینطور که به نظر می رسد مسیر استقلال برای انتخاب سرمربی، حالا با یک چرخش دوباره روبه رو شده است.

مارکوپولو در مسیر استقلال؛ گزینه ای که شاید تنها یک ماه سرمربی آبی ها باشد!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن آنلاین، خارجی، ایرانی و دوباره خارجی! از گوشه و کنار شنیده می گردد که این باشگاه 2گزینه خارجی جدی دارد و اگر نتواند با جواد نکونام قرارداد ببندد، یکی از این 2 نفر را جذب می نماید؛ مربیانی که اصلا شبیه هم نیستند و کارنامه کاملا متفاوتی دارند. یکی از این 2نفر در دوران مربیگری چندان پیروز نبوده و فقط در 2 کشور کار نموده اما گزینه دیگر، تقریبا همه جا سرک کشیده و البته به سرعت از همه تیم ها جدا شده است.

آلن هوروات

بعضی از رسانه های عربی از توافق اولیه باشگاه استقلال با آلن هوروات خبر داده اند. حالا چرا خبر مذاکره استقلال با یک مربی کروات باید در رسانه های عربی کار گردد؟ چون آخرین تجربه های کاری این مربی در عربستان سپری شده است. آلن در ریکا به جهان آمد و سال های زیادی را نیز به عنوان بازیکن در باشگاه ریکا سپری کرد. او یکی از جوان ترین کاپیتان های تاریخ این باشگاه شد اما در مجموع فوتبالیست بزرگی نبود. هوروات مربیگری را نیز در همین باشگاه آغاز کرد و سپس به چند تیم دیگر در لیگ کرواسی ملحق شد. نخستین تجربه او خارج از این کشور، پیوستن به باشگاه العین در سطح دوم فوتبال عربستان بود. این مربی نتایج نسبتا خوبی در العین به دست آورد و سپس به باشگاه الخلیج رفت اما در این باشگاه چندان پیروز نبود. با این حال پیوستن به باشگاه پرستاره النصر، اتفاق بزرگی برای هوروات بود.

او با زردها، سوپرجام عربستان را برد و یک بار هم به عنوان سرمربی ماه فوتبال عربستان برگزیده شد. با این حال دوران حضور این مربی در النصر حتی به مقدار 6ماه نیز طول نکشید و او خیلی زود از این باشگاه جدا شد. تیم بعدی هوروات در فوتبال عربستان، بطین بود؛ باشگاهی که فصل را خوب آغاز ننموده بود و البته با ورود این مربی نیز تحول بزرگی را تجربه نکرد. آنها در نهایت تنها به خاطر تفاضل گل، توانستند در لیگ بمانند. هوروات بعد از ترک این باشگاه، چندماه بدون تیم بوده و حالا ناگهان گزینه استقلال شده است. نکته عجیب در خصوص این مربی، تعداد بالای شکست ها در کارنامه کاری اش است. او در 177تجربه مربیگری، 53برد به دست آورده و 67بار شکست خورده است! این مربی فقط یک جام در دوران مربیگری کسب نموده و به نظر می رسد رزومه اش برای حضور در باشگاهی مثل استقلال، خیلی پربار نباشد.

کیکه سانچز فلورس

گزینه دیگر نیمکت استقلال، یک مربی سرشناس اسپانیایی است. بازیکن سابق والنسیا و رئال مادرید، هم در لالیگا در تیم های فراوانی کار نموده و هم از فوتبال آسیا شناخت زیادی دارد. سانچز مربیگری را با راهنمایی تیم نوجوانان رئال مادرید آغاز کرد. پس از یک سال حضور در ختافه، این مربی راهی والنسیا شد و توانست تیمش را به رده سوم جدول لالیگا برساند. آنها حتی به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان هم رسیدند و فصل گذشته، دوباره در لالیگا سهمیه لیگ قهرمانان را تصاحب کردند. این مربی سپس به بنفیکا و اتلتیکومادرید رفت. او با بنفیکا جام حذفی را برد و با اتلتی، فاتح یورولیگ شد. اختلاف نظر و چالش بزرگ با دیگو فورلان اما کاری کرد که این مربی، در نهایت در مسیر جدایی از اتلتیکو قرار بگیرد. او سپس برای مدتی راهی آسیا شد و در باشگاه هایی مثل العین و الاهلی کار کرد. او الاهلی را قهرمان لیگ امارات کرد و دوباره به ختافه برگشت.

فقط یک ماه بعد اما این مربی از راهنمایی باشگاه ختافه کناره گیری کرد. فلورس در ادامه ماجراجویی غیرقابل پیش بینی اش، راهی واتفورد در لیگ برتر شد. او توانست واتفورد را به یک تیم میانه جدولی تبدیل کند و حتی یک بار مربی برتر ماه فوتبال انگلیس گردد. با این حال این مربی واتفورد را هم خیلی زود ترک کرد. اسپانیول و شانگهای شینهووا، تیم های بعدی این مربی بودند؛ مردی که پس از آن برای دومین بار به واتفورد و برای سومین بار به ختافه برگشت! در مجموع مسیر مربیگری فلورس، مسیر عجیب و جذابی بوده است. تجربه نشان می دهد که او به ماندن در یک تیم علاقه زیادی ندارد. شاید سانچز سرمربی استقلال گردد و فقط یک ماه بعد، این باشگاه را ترک کند! در خصوص او، هیچ چیز مطلقا بعید به نظر نمی رسد!

منبع: همشهری آنلاین

به "مارکوپولو در مسیر استقلال؛ گزینه ای که شاید تنها یک ماه سرمربی آبی ها باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارکوپولو در مسیر استقلال؛ گزینه ای که شاید تنها یک ماه سرمربی آبی ها باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید