قدیمی ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز، یک دنیا تفاوت و پیشرفت!
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، داستان تولید لندکروزر از دل جنگ جهانی دوم آغاز می شود. زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، آمریکا می خواست از کره جنوبی، در مقابل کره شمالی که حامی آن شوروی بود، حفاظت کند. در آن هنگام، ژاپن تحت تصرف آمریکا بود.
به گزارش خبرآنلاین؛ آمریکا از ژاپن خواست تا خودرویی نظامی بسازد و در سال 1951، با الهام از جیپ های آمریکایی، این امر محقق شد. خودروی مذکور تویوتا جیپ BJ نام داشت. پیشرانه بکار رفته در آن هم 3.4 لیتریِ 6 سیلندر خطی بود.
نسل هشتم J 300 (از 2021 تا به امروز)
طراحی سنت شکنانه، پیشرانه های نو با فناوری توربوشارژ، امکانات نو و تنوع بیشتر در سفارش خودرو، از جمله ویژگی های نسل نو لندکروزر هستند.
این نسل انتقاد های زیادی را از طرفداران دریافت می کرد. از جمله اینکه آن ابهت همیشگی را از دست داده یا اینکه پس از چندین سال، از موتورِ تنفس طبیعی به موتور توربوشارژ تغییر داده شده و...
این سری دو نوع پیشرانه 3.5 لیتری V 6 توئین توربو و 3.3 لیتری V 6 توربو دیزل دارد. پیشرانه توئین توربو، 410 اسب بخار و 650 نیوتون متر و پیشرانه توربو دیزل 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.
از این نسل تعدادی به صورت دیپلمات و گذر موقت وارد ایران شده است. جالب اینجاست که در ایران، با وجود تفاوتِ پلتفرم با نسل های قبل، بعضی از مالکینِ لندکروزرِ سری 200، اقدام به فیس لیفت خودروی خود به سری 300 کرده اند!
منبع: فرارو