شناگرهای شیراز پشتیبان ندارند، ورزشکاران به استانهای دیگر کوچ می نمایند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، وحید کشتکار که در اینچئون بار دیگر در ماده 400 متر و در یک کلاس بالاتر از رقابت های گوانجو مدال طلا را از آن خود کرد با حضور در خبرنگاران از مسائل خود گفت.

شناگرهای شیراز پشتیبان ندارند، ورزشکاران به استانهای دیگر کوچ می نمایند

او که آرزوی شرکت در رقابت های پار المپیک برزیل را دارد از عدم حمایت مسئولین گله کرد و گفت: دو المپیک پیشین را با وجود کسب سهمیه به دلیل بی مهری و تبعیض های مسولین امر از دست داده ام.

وی اضافه نمود: شیراز قطب شنای حرفه ای کشور است اما شناگرهای این شهر به دلیل نداشتن پشتیبان مهاجرت نموده و به عضویت تیم های باشگاهی دیگر در می آیند.

کشتکار حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران فارسی را در جذب و نگهداری استعداد های این ورزش موثر دانست و بر لزوم غیر انتفاعی شدن ورزش شنا تاکید نمود و ادامه داد: سرمایه داران بومی مدال آوران جهانی استان را باور ندارند و این بی توجهی موجب کوچ قهرمانان سایر رشته های ورزشی دیگر استان نیز شده است.

کشتکار با اظهار خرسندی از توجه و کوشش های غلامرضا کمانه مدیر کل ورزش و جوانان فارس در مورد حمایت از قهرمانان معلول استان اضافه نمود: همسان سازی جوایز قهرمانان که از مسابقات پاراآسیایی گوانجو حادث شد، در ارتقاء روحیه قهرمانان معلول نقش بسزایی داشته است.

وی که توانسته بیش از 10 رکورد ملی را به نام خود ثبت کند، اضافه نمود: علیرغم اینکه توانسته ام برای اولین بار در تاریخ شنای کشور سهمیه کسب کنم به دلیل بی توجهی مسئولین از رقابت های پاراالمپیک پکن و لندن جا ماندم.

کشتکار موفقیت های خود را مرهون حمایت های عمویش دانست و اضافه نمود: عموی من که سرمربی تیم ملی شناست، زمینه های علاقمندی من را به ورزش های آبی فراهم و سپس با هدایت های ارزنده اش راستا پیشرفت در عرصه های ملی و بین المللی را هموار نموده است.

او که از 8 سالگی شنا را شروع نموده در زمان نوجوانی به ورزش واترپلو روی می آورد، بیان نمود: به دلیل ضعف در بینایی ادامه ورزش واترپلو مقدور نبود به همین دلیل با جدیت ورزش شنا را دنبال کردم و در سال 83 توانستم عنوان فنی ترین شناگر را به خود اختصاص دهم.

کشتکار از سال 84 به عضویت تیم ملی شنا درآمده و در رقابت های آسیایی و جهانی توانسته در مجموع 15 مدال به دست بیاورد.

وی که چهار بار در آسیا رکورد شکنی نموده حس شنا کردن را رویایی توصیف کرد و اضافه نمود: ورزش شنا تمامی اعضاء و سلول های بدن را درگیر می نماید و از این حیث صندلی ارزشمندی در بین ورزش ها دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شناگرهای شیراز پشتیبان ندارند، ورزشکاران به استانهای دیگر کوچ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناگرهای شیراز پشتیبان ندارند، ورزشکاران به استانهای دیگر کوچ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید