دستگیری 3 شاهزاده ارشد سعودی به دستور بن سلمان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، از احمد بن عبدالعزیز که چهره ای محترم بین اعضای خاندان سعودی است، به عنوان جانشین احتمالی ملک سلمان در صورت خلع محمد بن سلمان از قدرت، یاد می شد.

دستگیری 3 شاهزاده ارشد سعودی به دستور بن سلمان

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی 3 تن از شاهزادگان ارشد این کشور را بازداشت نموده است.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از نیویورک تایمز، این 3 شاهزاده ارشد شامل محمد بن نایف، ولیعهد پیشین پادشاه سعودی، نواف بن نایف برادر نایف و پسرعموی محمد بن سلمان، و احمد بن عبدالعزیز، آخرین پسر بازمانده از ملک عبدالعزیز (بنیانگذار حکومت سعودی) و برادر کوچک پادشاه فعلی ملک سلمان، که احترام خاصی در بین شاهزادگان سعودی دارد،هستند.

احمد بن عبدالعزیز امید بعضی شاهزادگان سعودی برای جانشینی ملک سلمان محسوب می گردد.

بنا به گزارش رسانه های آمریکایی ماموران ویژه با پوشش صورت به منازل این 3 شاهزاده ریخته و آنجا را تفتیش نموده و این افراد را به مکانی نامعلوم انتقال داده اند.

نایف بن عبدالعزیز - سمت راست تصویر- در کنار بن سلمان/ عکس آرشیوی/ گتی ایمجز

لازم به ذکر است محمد بن سلمان در سال 2017 نیز در اقدامی بی سابقه دهها تن از شاهزادگان ارشد کشور از جمله محمد بن نایف که در آن موقع وزیر دفاع بود را به اتهام فساد اقتصادی در یک هتل پنج ستاره در شهر ریاض دستگیر و زندانی نموده بود. طبق قبعضی گزار شهای تایید نشده محمد بن نایف از سال 2017 در حضر خانگی قرار داده شده است.

ناظران بازداشت این 3 شاهزاده ارشد سعودی را نشانه ای از تحکیم پایه های قدرت محمد بن سلمان و کوشش او برای از میان برداشتن تهدیدهای احتاقتصادی در راه سلطنت خود می دانند.

محمد بن سلمان تنها استثنا در حاکمیت سعودی است که فرایند انتقال قدرت را از پدر خود به خودش تغییر داده است؛ پیش از این بر اساس سنت و وصیت بنیانگذار حکومت سعودی فرزندان ذکور او به ترتیب و اولویت به جانشینی هم می رسیدند.

بن سلمان از سال 2016 به سمت ولایتعهدی پدرش منصوب شد. از زمان قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه (در 2 اکتبر 2018) ضربه ای جدی به موقعیت بن سلمان در افکار عمومی دنیا و غرب وارد شده است.

منبع: عصر ایران

به "دستگیری 3 شاهزاده ارشد سعودی به دستور بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 3 شاهزاده ارشد سعودی به دستور بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید