خبرنگاران محدودیت حضور در آرامستان&zwnjهای نطنز دوباره برقرار شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، کاشان - خبرنگاران - شهرداران نطنز و بادرود گفتند: با توجه به شرایط قرمز این شهرستان، محدودیت حضور در آرامستان های منطقه دوباره برقرار و حضور شهروندان و برگزاری آیین در این مکان ممنوع شده است.

خبرنگاران محدودیت حضور در آرامستان&zwnjهای نطنز دوباره برقرار شد

شهردار نطنز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گردشگر مدرن گفت: حضور در آرامستان ها با توجه به شرایط قرمز شهرستان در برهه کنونی تهدیدی برای سلامت بازماندگان محسوب می شود.

علی پیراینده اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان نطنز، آرامستان ها برای دفن پذیرش دارند و تنها نزدیکان متوفی برای دفن جنازه اجازه حضور دارند.

وی از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع کرونا، از حضور در آرامستان ها و برگزاری آیین های مختلف تا رفع شرایط بحرانی در این منطقه خودداری کنند.

شهردار نطنز شرح داد: مراجعه خانواده های داغدار به آرامستان و گلزار شهدای شهر باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و با با حضور کمترین نفرات باشد و از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری شود.

پیراینده ادامه داد: خانواده های عزادار پس از آیین خاکسپاری باید به سرعت محل را ترک کنند و در این زمینه همکاری لازم را با ماموران شهرداری داشته باشند.

وی اضافه کرد: توزیع هرگونه خیرات و نذورات نیز در قالب مواد غذایی غیربسته بندی در آرامستان ها ممنوع است.

شهردار بادرود هم در گفت و گو با وبلاگ گردشگر مدرن گفت: با توجه به مصوبه اخیر ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بر ممنوعیت تجمع، زیارت اهل قبور و برگزاری هرگونه آیین در گلزار شهدای بادرود ممنوع است.

مجید صفاری با اشاره به برقراری دوباره محدودیت های حضور در گلزار شهدای بادرود اضافه کرد: بر این پایه، علاوه بر ممنوعیت برگزاری آیین ترحیم و یادمان، حضور در آیین تشییع و تدفین اموات نیز فقط برای بستگان درجه یک امکان پذیر است.

وی شرط حضور محدود بستگان درجه یک در نماز میت، تشییع و تدفین را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان و اضافه کرد: از حضور افرادی که با رعایت نکردن هشدارهای بهداشتی جان دیگر شهروندان را به خطر بیاندازند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شهردار بادرود با هشدار نسبت به افزایش مجدد آمار جانباختگان کرونا در این شهر ادامه داد: گلزار شهدای بادرود به دلیل همجواری با منطقه مسکونی، ایجاد ازدحام و احتمال رعایت نشدن فاصله اجتماعی، از مناطق مستعد شیوع کرونا است و خوددرای شهروندان تا اطلاع ثانوی از حضور در این مکان ضرورت دارد.

صفاری با قدردانی از شهروندان برای درک موقعیت پرخطر کنونی گفت: از همشهریان تقاضا می شود به توصیه های بهداشتی توجه و با ماندن در منزل و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به حفظ سلامتی و قطع زنجیره انسانی بیماری کووید 19 کمک کنند.

وی اضافه کرد: مهار کرونا با رفتار مردم رابطه مستقیمی دارد و افزایش آمار پیشگیری، فرصت کادر درمان را برای مقابله با این ویروس نیز افزایش خواهد داد.

بر اساس آزمایش های تشخیصی از 14 نمونه ارسالی شهرستان نطنز در 24 ساعت گذشته هشت نمونه کرونا مثبت گزارش شده است و اکنون 24 بیمار کووید 19 در بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، فاطمیه بادرود و دیگر مرکزهای درمانی شهرستان نطنز بستری هستند.

در 24 ساعت گذشته 2 بیمار کووید 19 در نطنز که تنها شهرستان با شرایط قرمز کرونایی در استان اصفهان است، جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهرستان نطنز با 45 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال استان اصفهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محدودیت حضور در آرامستان&zwnjهای نطنز دوباره برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت حضور در آرامستان&zwnjهای نطنز دوباره برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید