خبرنگاران جذب 1521 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از جذب یک هزار و 521 میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای سال جاری تا انتها مهرماه اطلاع داد.

خبرنگاران جذب 1521 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی اضافه کرد: فرایند توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با وجود محدودیت های موجود در سال 99 از سرعت بیشتری برخوردار شده، به طوری که میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در هفت ماهه سال جاری با رشد سه برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به یک هزار و 521 میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز، بیش از 13 هزار و 987 دستگاه تراکتور به کشاورزان تحویل داده شده که در هم سنجی با پارسال 40 درصد رشد داشته است.

عباسی ادامه داد: تا به امروز 310 دستگاه کمباین غلات فراوری و به کشاورزان تحویل شده است.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال 92 تا به امروز به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال 92 به ظرفیت هفت هزار و 500 میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال 93، خط سوم در سال 94 به میزان 10 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال 95 به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری پنجم در سال 96 به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال 97 به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال گذشته به مبلغ یک هزار و 800 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

آمارها نشان می دهد سالیانه 25 هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور به 1.65 اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به 2.1 اسب بخار افزایش یابد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جذب 1521 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جذب 1521 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید