خبرنگاران ترسیم چشم انداز روشن کشور کلیدواژه مهم مشارکت در انتخابات

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اصفهان- خبرنگاران- ترسیم چشم انداز روشن کشور در قالب تغییر و تحول و توسعه در عرصه های مختلف، امیدواری به حل مسائل و آینده بهتر و همدلی و همراهی به جای تخریب و تهدید به تاکید کارشناسان کلید واژه مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 1400 است.

خبرنگاران ترسیم چشم انداز روشن کشور کلیدواژه مهم مشارکت در انتخابات

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، انتخابات به عنوان ابزار مهم و موثر در نظام مردمسالاری دینی و عامل بازدارنده تهدیدات و حملات دشمنان و همچنین تقویت کننده ارکان نظام اسلامی احتیاجمند مشارکت حداکثری مردم است.

بر این اساس آنچه در شرایط کنونی و در این انتخابات ضرورت دارد ترسیم افقی امیدوارانه و شفاف است تا مردم بتوانند درک کنند و بپذیرند که در پس این رویداد سیاسی، اتفاقات خوبی جریان خواهد افتاد و آنها برای تغییر این شرایط باید در پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند.

به اعتقاد صاحب نظران امر، پرهیز از تخریب و رفتارهای مایوس کننده، بیان واقعیات به زبان ساده و شفاف به مردم با چاشنی امیدآفرینی می تواند آنها را برای مشارکت پرشور در عرصه انتخابات آماده کند.

مسوولان باید با اذعان به اینکه این مردم همان هایی هستند که در هر عرصه ای از احتیاج وطن و هموطن با جان و دل حاضر می شوند و به کمک آنها می شتابند و با درک این مهم که مردم شرایط را به خوبی می فهمند و می بینند و تجزیه و تحلیل می کنند، واقعیات را برای آنها بیان کنند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، هرگونه رفتار تفرقه افکن و یا شعار غیرقابل تحقق و عوام فریبی از سوی نامزدهای انتخاباتی می تواند در عین حالی که چشم انداز کشور را تیره و تار کند موجب یاس و دلسردی مردم در عرصه مشارکت در انتخابات شود.

بر پایه این رویکرد ضروری است برنامه ریزان در سطوح کلان کشوری اعم از شورای نگهبان و مجریان و دست اندرکاران ذیربط برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات بیست و هشتم خرداد همت مضاعف کنند تا جمهوری اسلامی بتواند همچون ادوار پیشین در این آزمون سیاسی سربلند بیرون آید.

ضرورت ترسیم چشم انداز روشن کشور به مردم

فعال سیاسی اصولگرا در اصفهان گفت: ممکن است با شرایط مطلوب فاصله داشته باشیم ولی نباید فراموش کرد که شرایط موجود نسبت به گذشته بسیار عالی است و این می تواند ایجاد امید کند، بخصوص برای جوانانی که آن ایام را ندیدند و امروز می خواهند رای بدهند.

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با وبلاگ گردشگر مدرن اضافه کرد: بیان این نکات از جمله اینکه الان ما کشوری مستقل و آزاد داریم که خودش می تواند تصمیم بگیرد و هر کس هم می تواند نقطه نظرات خودش را مطرح کند که در گذشته اینها وجود نداشت در جذب مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر است..

وی اضافه کرد: ضمن زنده نگهداشتن این امید باید در عین حال هم تا جای ممکن از تفرقه پرهیز کرد به هر جهت همه ما بر روی یک شاخه نشستیم که بریدن آن شاخه باعث آسیب دیدن همگان می شود.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان اصفهان با برشمردن اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: یکی از مسائلی که در هر کشور و نظامی مهم است حضور مردم در صحنه های تعیین کننده و سرنوشت ساز برای خودشان است که شاخص ترین و بارزترین آن، انتخابات است.

می توان شاهد حضور حداکثری مردم بود

فعال سیاسی اصلاح طلب در اصفهان گفت: اگر این تلقی وجود داشته باشد که انتخابات اساس دولت و نظام ماست و عملکرد همه مسوولان در همه رتبه ها و سطوح براساس انتخابات و رای مردم سنجیده می شود و میزان را رای مردم قرار بدهیم می توان شاهد حضور حداکثری در انتخابات بود.

امیر طاهری در گفت و گو با وبلاگ گردشگر مدرن اضافه کرد: برخی وقتها مُدل برخوردی در جامعه، این نگاه را القا می کند که تصور از انتخابات یک انتخابات بطور کامل فرمایشی و صرف نمایشی است و چیزی بالاتر از آن نمی تواند باشد و این است که نگرانی را موجب می شود.

ورود طیف های سیاسی در انتخابات ایندوره

وی با تاکید بر ایجاد امکان برای حضور پررنگ تر احزاب در عرصه سیاست و به ویژه انتخابات گفت: امروزه احزاب پس از گذشت 40 سال از برقراری نظام جمهوری اسلامی و تثبیت آن و گذراندن مقاطع سخت و مشکل، باید صاحب قدرت و نظر باشند و بتوانند بازیگران قدرتمندی در سطح جامعه و عرصه سیاست باشند.

دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی شرح داد: نباید رفتارهایی از سوی افراد یا برخی مسوولان صورت گیرد که از یک سو نقض کننده انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری شود و از سویی باعث شود که احزاب روز به روز ضعیف تر و از قدرت کمتری برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: اگر به گونه ای عمل شود که این ارکان دموکراسی و مردم سالاری قدرت گرفته و توانمند باشند جای نگرانی نیست و ما آن را به مردم واگذار می کنیم زیرا وقتی که مردم نظام و در پی آن دموکراسی و انتخابات را از خودشان بدانند و احساس کنند این انتخابات می تواند نقش جدی و اساسی در زندگی آنها داشته باشد خودشان بدون احتیاج به تبلیغات رسمی، تلویزیونی و روزنامه ای، پرشور و توانمند به پشتوانه احزاب می توانند در انتخابات شرکت کنند.

طاهری شرح داد: اگر مردم احساس کنند که حضورشان در انتخابات دیده و حرفشان خوانده می شود و می توانند به فردی که رفاه بیشتر برای آنها فراهم کند اعتماد کنند و رای بدهند و او را بر مسند بنشانند و برای یک دوره چهارساله او را قضاوت کنند و اگر کارنامه درخشانی نداشت دوره بعد دیگر به او رای ندهند و به حزب او اعتماد نکنند با اطمینان و حضور حداکثری در انتخابات مشارکت می کنند.

لزوم ایجاد امید به تحول در جامعه

فعال سیاسی اصولگرا در اصفهان گفت: مراجع تاثیرگذار در جامعه باید با ایجاد امید به تحول و تغییر در جامعه با رهروی در جهت قانونی انتخابات، مشارکت حداکثری در صندوقهای اخذ رای را تامین کنند.

علی قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گردشگر مدرن اضافه کرد: یکی از احتیاجهای امروز مردم برای حضور در عرصه های مختلف از جمله سیاست و بویژه انتخابات، داشتن امید به آینده بهتر و تحول بیشتر است و باید این باور و انگیزه حضور در پای صندوق های رای در آنها ایجاد شود.

دبیر کانون اندیشه و تمدن ایران اسلامی اعلام نمود: تجربه بعد از انقلاب نشان داده که انتخابات در سرنوشت مردم و ایجاد تغییرات اجتماعی بر مبنای خواست و احتیاج آنان تاثیرگذار است.

تاثیر صندوقهای رای بر آینده کشور

وی شرح داد: یکی از این تغییرات وجود افرادی است که در هر دوره انتخابات داوطلب و کسانی که انتخاب شدند که این تنوع نتایج نشان می دهد که رای مردم واقعا تاثیرگذار است.

وی شرح داد: اگر ملت ما با همدلی، همراهی، تحقیق و انتخاب اصلح در پای صندوق های رای حاضر شوند، بطور قطع آینده کشور بسیار بهتر خواهد بود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: با حضور حداکثری مردم در انتخابات در کنار موفقیت هایی که در بُعد پیشرفت های نظامی پیدا کردیم به لطف خدا در ابعاد داخلی و روابط بین المللی می توانیم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

بیان موفقیت ها و دستاوردها

فعال سیاسی در اصفهان با اعتقاد بر اینکه احزاب و تشکلهای سیاسی در طول سالیان اخیر نقش مناسبتی خود را ایفا نکردند گفت: آنها اگر به جای توجه به منافع حزبی و زودگذر، منافع ملی و درازمدت را سرلوحه کار خود قرار بدهند تاثیر بیشتری در عملکرد آنها برای جذب مردم در عرصه انتخابات خواهد داشت.

مجتبی کرباسی در گفت و گو با وبلاگ گردشگر مدرن اضافه کرد: احزاب در هر جامعه ای می توانند به عنوان نقطه تاثیرگذار رجوع و آگاهسازی مردم برای نه تنها انتخابات بلکه بصورت عام برای اداره امور کشور باشند.

دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان شرح داد: متاسفانه گاهی احزاب وقتی به قدرت می رسند رابطه خودشان را با مردم قطع می کنند در حالیکه کننده های احزاب باید بدانند که ارتباطشان با مردم و جریان نخبگان می تواند به آنها کمک کند که حلال مسائل چه در سطح کلان کشور و چه در سطح شهر و شورای شهر و شهرداریها باشند.

پرهیز از اختلافات و تنش

به گفته این تحلیلگر سیاسی، بطور طبیعی افراد نخبه، جریانهای سیاسی و احزاب بین خودشان بر سر هر موضوعی ممکن است دیدگاه و برداشت خاصی را داشته باشند و اشکالی ندارد که در جلسات نخبگانی بصورت باز و شفاف مسائل را از دید خود طرح و نقد کنند و حتی بر سر هم فریاد بزنند ولی در سطح جامعه مردم احتیاج به یک نوع آرامشی دارند که در این فضای آرام بتوانند مسائل را درست بفهمند و درک و تحلیل کنند.

جامعه به آرامش و امیدواری احتیاج دارد

کرباسی تاکید کرد: بر این اساس اولین مسوولیت نخبگان وجریانهای نخبگان در جامعه ما این است که با تقویت آرامش در سطح جامعه، راه انتخاب درست و امیدواری مردم را به محصول صندوقهای رای بالا ببرند.

وی به مسوولانی که امروز در مسوولیتهای اجرایی مختلفی قرار دارند نیز توصیه کرد که باید بدانند کوتاهی آنها درنظارت، پیگیری و رسیدگی به امور معیشتی و زندگی مردم غیر از اینکه در روز قیامت باید به خدا جواب پس بدهند از خاطر مردم هرگز محو نمی شود.

کرباسی ابراز امیدواری کرد که در خرداد امسال، یکبار دیگر شاهد حضور مردم در پای صندوقهای رای باشیم و آنها با این حضور آگاهانه خود چه در انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و چه در انتخابات مهم شوراهای شهر، بتوانند نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

شماری از کارشناسان امور سیاسی معتقدند شرایط کنونی کشور با توجه به تحریم های سالهای اخیر و استرس ها و اضطراب های ناشی از تهدید ویروس کرونا حکم می کند که همه دست اندکاران امور انتخابات و به ویژه داوطلبان این عرصه، چشم اندازهای روشنی از شرایط کشور را برای مردم ترسیم کنند تا حماسه حضور مردمی در این همایش سیاسی 1400 رقم بخورد.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 28 ماه خرداد امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترسیم چشم انداز روشن کشور کلیدواژه مهم مشارکت در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترسیم چشم انداز روشن کشور کلیدواژه مهم مشارکت در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید