ثمین پلیمر تولیدکننده رنگ اپوکسی آنتی باکتریال برای مراکز درمانی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رنگ اپوکسی یک نوع رنگ با پایه رزین اپوکسی است که به عنوان یک پوشش مقاوم و دارای خصوصیات ویژه برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع رنگ به علت خصوصیات آنتی باکتریالی که دارد، در بعضی از مراکز درمانی به ویژه در بخش های حیاتی مانند اتاق های عمل و اتاق های پذیرش بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

ثمین پلیمر تولیدکننده رنگ اپوکسی آنتی باکتریال برای مراکز درمانی

خصوصیت آنتی باکتریال رنگ اپوکسی به این معناست که سطح پوشش دارای توانایی مهار و کاهش رشد باکتری ها و میکروب ها است. این ویژگی می تواند به بهبود بهداشت و کنترل عفونت در محیط های درمانی یاری کند. بعلاوه معمولا این رنگ بر روی سطوحی مانند فولاد یا بتن استفاده می شود که رنگ اپوکسی به خوبی روی این سطوح چسبیده و مقاوم هست.

علاوه بر خصوصیت آنتی باکتریال، رنگ اپوکسی دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر شیمیایی ها، ضربه، خوردگی و دماهای بالا می باشد. این ویژگی ها باعث می شود که این نوع رنگ برای محیط هایی که احتیاج به استحکام و مقاومت بیشتر دارند، مانند بخش های درمانی، مناسب باشد.

پیشنهاد می شود که در انتخاب و استفاده از رنگ اپوکسی به استانداردها و مقررات بهداشتی مرتبط با محیط های درمانی توجه کنید و از محصولات با کیفیت بالا و گواهینامه های معتبر استفاده نمایید.

منظور از ویژگی های منحصر به فرد رنگ اپوکسی چیست؟

تمای مواد و ترکیبات شیمیایی استفاده شده در فرایند رنگ اپوکسی به تنهایی دارای خواص و ویژگی هایی هستننند که با بکار گرفته شدن در فرایند تهیه رنگ اپوکسی و ترکیب با مواد دیگر باعث ایجاد ویژگی ها و خاصیت هایی در رنگ اپوکسی میشوند. برای آنالیز دقیق این ویژگی ها و خاصیت ها در رابطه با رنگ اپوکسی در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

مقاوم در برابر مواد شیمیایی:

رنگ اپوکسی از جمله رنگ هایی است که برای رنگ آمیزی قسمت های مختلف کارخانجات پتروشیمی و آزمایشگاه ها بکار میرود، از جمله دلایل استفاده از رنگ اپوکسی در این مکان ها مقاومت شیمایی بالا آن است. رنگ اپوکسی در برخورد با مواد شیمایی به راحتی وارد واکنش نمیشود و تغییر حالت نمیدهد از رو احتیاجی نیست هرچند وقت یکبار برای ترمیم رنگ آمیزی این مکان ها هزینه مجدد صرف کرد.

مقاوم در برابر حرارت:

یکی دیگر از ویژگی های رنگ اپوکسی این است که درصورت قرار گرفتن در مکان هایی که در دمای بالایی دارند دچار تغییر حالت از جمله تغییر رنگ یا تیرگی نمیشوند. مقاومت بالا رنگ اپوکسی در برابر حرارت باعث شده تا به عنوان یکی از گزینه های مناسب در صنعت خودروسازی و آتش نشانی استفاده شود.

دوام بالا:

رنگ اپوکسی از نظر فیزیکی جزء یکی از رنگ های با دوام است و بعد از استفاده بر روی سطح موردنظر تا مدت تقریبا طولانی ویژگی های ظاهری خود را همچون روز اول حفظ میکند، به علت داشتن این ویژگی شما با تهیه رنگ اپوکسی تا مقدار زیادی در هزینه های مربوط به تعمیر یا رنگ کردن مجدد صرفه جویی خواهید کرد.

ضد آب و رطوبت:

یکی از ویژگی های مشترک رنگ اپوکسی با سایر رنگ های صنعتی در ضد آب و ضد رطوبت بودن آن ها است. ویژگی ضد آب بودن رنگ اپوکسی باعث میشود تا بعد از اعمال بر روی سطح مد نظر در اثر کثیف شدن شما بتوانید به راحتی آن را شست و شو دهید و بعلاوه ویژگی ضد رطوبت آن باعث شده تا بدون نگرانی از آن در محیط های مرطوب استفاده کرد.

ضد لکه بودن:

رنگ اپوکسی از جمله رنگ های ضد لکه استف به این منظور که بعد از اسفاده از این رنگ بر روی سطوح مکان های پرتدد به راحتی دچار لک یکفپوش اپوکسی بیمارستانی : امروزه انتخاب نوع و طرح مناسب کفپوش به یکی از مباحث داغ در دنیای طراحی داخلی تبدیل شده است. در واقع رشد روزافزون صنعت منجر به فراوری و عرضه انوع مختلفی از کفپوش ها شده است.

از این رو انتخاب کفپوش متناسب با محیط موردنظر موردتوجه افراد قرار گرفته است. یکی از مکان هایی که باید در انتخاب کفپوش آن نهایت دقت و حوصله رو داشته باشیم؛ بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند.

کفپوش نامناسب بیمارستان حتی می تواند عامل انتقال بیماری باشد. پس در دنیای کفپوش های متنوع باید در پی مناسبترین و باکیفیت ترین کفپوش ممکن برای بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم. کفپوش اپوکسی ، انتخابی صحیح برای بیمارستان ها به حساب می رود. با ثمین پلیمر همراه باشید.

کفپوش بیمارستانی یا کفپوش آنتی باکتریال چیست؟

پیش از آنکه به معرفی کفپوش بیمارستانی بپردازیم بهتر است کمی در خصوص کفپوش اپوکسی صحبت کنیم. استفاده از کفپوش های اپوکسی می توانند به مقدار چشمگیری، پاکیزگی و بهداشت محیط را بهبود ببخشد، علاوه بر آن استفاده از این کفپوش ها سبب می شود زیبایی محیط نیز تا حد زیادی افزایش یابد.

این نوع از ترکیبات شیمیایی به علت ساختاری که دارند دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، مواد شیمیایی، اسیدها ، قلیاها ، گازوئیل ، آب و روغن ها می باشند. از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی آن است که ساختار شیمیایی آن ها این امکان را می دهد که بسپارهای مختلفی با خواص گوناگون فراوری نمود.

هم چنین بعضی از خواص کفپوش های اپوکسی قابل تغییر هستند برای مثال می توان گفت این محصول از نقره پر شده است. نقره دارای رسانایی الکتریکی بالایی می باشد از این رو معمولا به عنوان عایق الکتریکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در برابر گرما دارای مقاومت بالایی می باشند و به علت دارا بودن مقاومت الکترونیکی بالا، به وفور در صنعت الکترونیک به کار گرفته می شوند.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی در کشورهای پیشرفته در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اتاق عمل و … به منظور پوشش دهی فضای کف این محیط ها مودر استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع کفپوش ها روشی بسیار مدرن و کارامد جهت حفظ بهداشت محیط و جلوگیری از آلوده شدن فضا محسوب می شود. از مزایای این نوع از کفپوش ها می توان به امکان شستشو و ضد عفونی سریع آن اشاره نمود.

کپک، قارچ، باکتری، مخمر و … از میکروارگانیسم هایی هستند که در محیط های مرطوب و کفپوش ها به سرعت تکثیر می شوند و سبب آلودگی محیط می گردند.

کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، ساختار بسیار مقاومی دارند که سبب می شود از رشد هرگونه قارچ و کپک جلوگیری شود. این نوع کفپوش ها کاملا بهداشتی و یکپارچه می باشند به همین علت از بروز گرد و غبار نیز جلوگیری می کنند.ا کثیفی نمیشود یا در صورتی که آلودگی بر روی آن ظاهر شد میتوان به راحتی آن را برطرف کرد.

منبع: یک پزشک

به "ثمین پلیمر تولیدکننده رنگ اپوکسی آنتی باکتریال برای مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثمین پلیمر تولیدکننده رنگ اپوکسی آنتی باکتریال برای مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید