توسعه آنتی بادی هایی برای یاری به بدن در درمان بافت ها

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پژوهشگران دانشگاه تورنتو کانادا در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه پادتن یا آنتی بادی هایی شده اند که می تواند روزی در بدن برای ترمیم خود بافت های بدن مورد استفاده قرار گیرند.

توسعه آنتی بادی هایی برای یاری به بدن در درمان بافت ها

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، دانشمندان کانادایی در مطالعه اخیرشان نشان داده اند فناوری خود ترمیمی تنها در حوزه صنعت رایانه کاربرد ندارد، بلکه برای بدن انسان نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

دانشمندان دانشگاه تورنتو با همکاری مرکز آنتی بادی نوترکیب تورنتو(Toronto Recombinant Antibody Centre) ، آنتی بادی هایی فراوری کردند که در آینده می توان از آنها برای تحریک بافت در بدن به منظور ترمیم اعضای بدن استفاده کرد.

یافته های این مطالعه که در مجله eLife منتشر شد، نتیجه 10 سال تحقیق دانشمندانی چون ساچدف سیدو(Sachdev Sidhu) استاد مرکز تحقیقات سلولی و بیومولکولی دونلی و محقق ارشد این مطالعه و استفان آنگرز(Stephane Angers) معاون تحقیقات دانشکده داروسازی لسلی دان است.

سیدو گفت: ما در حال فراوری مولکول های جدیدی هستیم که تاکنون دیده نشده اند و پتانسیل آنها برای توسعه داروهای ترمیمی بسیار زیاد است. ما با استفاده از شتاب تحقیقات سلول های بنیادی و داروهای ترمیمی که در تورنتو وجود دارد، قادر به تجاری سازی این مولکول ها هستیم.

استارت آپ نوپا درمان شناسی آنتییر ای(AntierA Therapeutics) در تورنتو قرار است در آینده آنتی بادی هایی را برداشته و مولکول هایی همانند دارو را برای استفاده در داروهای ترمیمی ایجاد کند.

دانشمندان قادر به مهندسی کردن آنتی بادی ها برای تقلید پروتئین های وی.ان.تی(Wnt proteins) که به طور معمول به سلول های بنیادی دستور می دهند تا بافت را در جنین تشکیل دهند و سلول های بنیادی را برای ترمیم بافت در بزرگسالانی که از آسیب دیدگی رنج می برند، فعال می نمایند، بودند. دانشمندان مدتهاست که سعی می نمایند از وی.ان.تی برای فعال کردن بازسازی بافت استفاده نمایند اما به دلیل ترکیب شیمیایی پیچیده پروتئین های وی.ان.تی با مشکل روبرو شده اند.

این یاری نمی کند که پروتئین وی.ان.تی به چربی ها متصل گردد و باعث می گردد جداسازی آنها به شکل فعال انجام گردد. به همین دلیل، تیم محققان تصمیم گرفتند با ترکیب و فعال کردن دو دسته مختلف گیرنده های وی.ان.تی به نام های یخ زده(Frizzled) و LRP5 / 6 ، آنتی بادی هایی ایجاد نمایند که مانند وی.ان.تی ها عمل نمایند. آنتی بادی ها می توانند برای تکثیر هر یک از صدها ترکیب احتمالی گیرنده وی.ان.تی ایجاد شوند.

آنگرز در سرانجام گفت: این ارگانوئیدهای سه بعدی پتانسیل بسیار خوبی برای تحقیقات و کشف دارو دارند اما برای رشد آنها به منبعی از پروتئین وی.ان.تی برای فعال کردن سلول های بنیادی نیاز است. اکنون ما یک پروتئین تعریف شده داریم که می توانیم به راحتی در مقادیر زیادی آنها را فراوری کنیم تا آنها از رشد ارگانوئیدها در بافت های مختلف حمایت نمایند.

شرکت نوپا آنتییر ای که به تازگی تاسیس شده است، در حال حاضر بودجه لازم را برای فراوری آنتی بادی ها جمع آوری نموده و بر روی توسعه درمان هایی برای کم بینایی و بیماری های روده متمرکز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه آنتی بادی هایی برای یاری به بدن در درمان بافت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه آنتی بادی هایی برای یاری به بدن در درمان بافت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید