تجهیز70 درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:تا 20 روز آینده 70 درصد از مدارس استان به سیستم تهویه مطبوع مجهز خواهد شد.

تجهیز70 درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ گردشگر مدرن از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به تاکید ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از اول آذر سال جاری، جلسه ای فوق العاده با حضور شورای معاونان، رییس مجمع خیران سلامت، مدیرکل نوسازی مدارس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برگزار و در این نشست سه موضوع شامل تهویه مطبوع مدارس، شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال بحث و آنالیز شد.

او اضافه نمود: در زمینه تهویه مطبوع مقرر شد که تا 20 روز آینده با مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، استفاده از منابع در اختیار و همکاری مجمع خیران سلامت، مجمع خیران مدرسه ساز و سازمان مدیریت و برنامه ریزی 70 درصد مدارس استان به تهویه مطبوع مجهز گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان اضافه نمود: بعلاوه در زمینه شیوه نامه های بهداشتی اقلام مورد احتیاج در دسترس دانش آموزان و فرهنگیان قرار می گیرد و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، همچنان سرویس های بهداشتی، بوفه و آبخواری ها باید تعطیل باشد.

پورداود گفت: برای تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان نیز قرار شد از ظرفیت پایگاه های علوم پزشکی استفاده و تیم های سیار فعال شوند که با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها باید خانواده ها را پای کار آورد تا بتوان در بازه زمانی 20 روزه همه دانش آموزان واکسینه شوند.

او گفت: آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس دانش آموزان پایه های اول تا ششم با رعایت تراکم جمعیت، نوبت بندی در 6 روز هفته و حداکثر 15 دانش آموز در یک کلاس درس وجود دارد با این وجود در خصوص ابتلا و انتقال بیماری از سوی دانش آموزان به عنوان ناقلان خاموش نگرانی هایی داریم.

از 10 شهرستان استان همدان پنج شهرستان های نهاوند، همدان، تویسرکان، درگزین و رزن در شرایط نارنجی و پنج شهرستان فامنین، کبودراهنگ، ملایر، اسدآباد و بهار نیز در شرایط زرد کرونایی هستند.

307 هزار دانش آموز در 2 هزار و 558 مدرسه و 12 هزار کلاس درس استان همدان تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجهیز70 درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز70 درصد مدارس همدان به سیستم تهویه هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید