بچه ها و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ضرورتی ندارد همه بچه ها واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند و اولویت با بچه ها 6 ماه تا 6 سال و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت، قلبی و غیره است.

بچه ها و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از ایرنا، مسعود مردانی روز یکشنبه اضافه نمود: با توجه به همزمانی آنفلوآنزا با کرونا در ماه های پیش رو، بسیاری از مردم خواستار تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند، توصیه می کنیم افراد بیمار، سالمندان، زنان باردار با تجویز پزشک در اولویت دریافت این واکسن هستند.

وی گفت: این واکسن مانند همه فرآورده های دارویی ممکن است در بعضی افراد موجب عوارض جانبی مانند سردرد، تعریق، درد عضلات، درد مفاصل، تب، ضعف، خستگی، سرخی و ورم و سختی محل تزریق گردد که این عوارض معمولا طی یک تا 2 روز بدون درمان برطرف می گردد.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: عوارضی مانند تب بالا، تغییر در رفتار و هوشیاری، گرفتگی و خشونت صدا و مسائل تنفسی مانند سختی تنفس، ضربان قلب بالا و ضعف شدید بدنی با رنگ پریدگی، حساسیت شدید در افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، احساس گیجی وخستگی، تورم اطراف چشم ها و لب ها، از عوارض از واکسن آنفولانزا و بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد.

مردانی توضیح داد: افراد بالای 65 سال و بچه ها 6 ماه تا 6 سال، افرادی که بیماری هایی از جمله پرفشاری خون، دیابت، مسائل ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم خونی دارند و کسانی که به نوعی با داروهای تضعیف نماینده سیستم ایمنی سروکار دارند بهتر است این واکسن را تزریق نمایند.

به گفته وی، تزریق این واکسن در بچه ها زیر 36 ماه به میزان دو دوز به فاصله 45 روز، تزریق می گردد که هر دوز مصرفی برای این بچه ها، نصف دوز بزرگسالان است و بسیاری از افراد جامعه احتیاجی به مصرف واکسن آنفلوآنزا ندارند.

مردانی اضافه نمود: واکسن تزریقی آنفلوآنزا حاوی ویروس کشته شده و این واکسن برای کسانی که قبلا نسبت به آن حساسیت نشان داده اند، توصیه نمی گردد، دو هفته پس از زدن واکسن، بدن پادتن هایی فراوری می کند که برای محافظت در برابر آن گونه خاص ویروس آنفلوآنزا مورد احتیاج هستند.

وی با بیان اینکه مهر و آبان بهترین زمان برای واکسیناسیون آنفلوآنزا است، تاکید نمود: این واکسن از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می کند، اما تاثیر چندانی بر مرگ و میر ناشی از این بیماری ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بچه ها و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید