متخصص ویروس شناسی: 32000 آمریکایی قبل از کریسمس قربانی کرونا خواهند شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، گرگوری پولند اپیدمیولوژیست مایو کلینیک در روچستر مینه سوتا گفت که طبق محاسبات وی، بیش از 30000 نفر در ایالات متحده قبل از خاتمه سال میلادی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

متخصص ویروس شناسی: 32000 آمریکایی قبل از کریسمس قربانی کرونا خواهند شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، یک متخصص سرشناس ویروس شناسی هشدار داده که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در آمریکا دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت انگلیس، این اپیدمیولوژیست مایو کلینیک در روچستر مینه سوتا گفت که طبق محاسبات وی، بیش از 30000 نفر در ایالات متحده قبل از انتها سال بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

این متخصص در آمریکا به دیلی میل گفت: 32000 آمریکایی که فکر می نمایند برای جشن کریسمس و سال نو زنده می مانند، کاملاً در اشتباهند. هیچ یک از آن ها [این را] باور نمی نماید.

وی اضافه کرد: همه با این نظر که اُمیکرون شدت کمتری دارد، خود را آرام می نمایند. ممکن است اینطور باشد، اما این اطلاعات بسیار بسیار اولیه ای است که از یک منطقه خاص از دنیا می آید که دلتا به مقدار اینجا در آن مرگبار نبوده است. برایم جالب است که یک گزارش کوچک اولیه مانند آن راه خود را در سراسر دنیا باز می نماید و همه بر روی این باور تمرکز می نمایند. با این حال، به آخرین سال کاری کوشش برای ایمن سازی مردم نگاه کنید و آن ها این را نادیده گرفتند.

سویه نو اُمیکرون اولین بار در 11 نوامبر در بوتسوانا شناسایی شد و در 14 نوامبر در آفریقای جنوبی دیده شد. اولین مورد در ایالات متحده اول دسامبر به ثبت رسید و در حال حاضر موارد تایید شده در 25 استان وجود دارد.

حدود یک سوم موارد مثبت در آمریکا در بین افرادی شناسایی شد که سفر خارجی داشتند که سه چهارم از این افراد واکسینه هم بودند. گونه دلتا بیش از 99 درصد موارد کروناویروس را در ایالات متحده تشکیل می دهد.

دانشمندان پیشنهاد نموده اند که ممکن است ماه ها طول بکشد تا درک کامل تهدید ناشی از سویه اُمیکرون شکل بگیرد، اما رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گفته که در حال حاضر، موارد ابتلا به اُمیکرون که در ایالات متحده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند، خفیف بوده اند.

بر اساس آمار وبگاه worldometers، آمریکا از ابتدای همه گیری 50 میلیون و 762 هزار و 671 ابتلا و حدود 817 هزار و 800 فوتی را ثبت نموده است.

پیش تر، آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی دولت آمریکا هشدار داد ایالات متحده پتانسیل ورود به موج پنجم همه گیری کرونا را دارد و شیوع گونه اُمیکرون در این کشور را اجتناب ناپذیر خواند.

بعلاوه مدل سازی نو نشان داده که این سویه کرونا می تواند تا انتها آوریل (فروردین آینده) باعث مرگ ده ها هزار نفر در انگلیس گردد.

محققان انگلیسی گفتند، سویه نو که احتمالاً مُسری تر است، در خوش بینانه ترین سناریو تا 30 آوریل 2022 می تواند باعث مرگ 24000 نفر گردد و در بدبینانه ترین سناریو نزدیک به 75000 فوتی در این کشور را رقم بزند.

سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه بیان کرد که سویه نو ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون تا به امروز در 57 کشور دنیا شناسایی و ردیابی شده است.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد که جهش های موجود در سویه امیکرون فعالیت های خنثی نماینده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد. با این حال سازمان دنیای بهداشت بعلاوه گفته که به اطلاعات بیشتری برای مشخص اندازه اثربخشی واکسن ها علیه سویه اُمیکرون احتیاج است.

تا به امروز دستکم 15 کشور اروپایی، ابتلا به سویه اُمیکرون را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "متخصص ویروس شناسی: 32000 آمریکایی قبل از کریسمس قربانی کرونا خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصص ویروس شناسی: 32000 آمریکایی قبل از کریسمس قربانی کرونا خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید