این جواهرات گرانبها از فضا آمده اند؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، در بین گنجینه های طلایی پرزرق و برق از عصر برنزی ایبری، چند شی مختلف یافت شده که ممکن است بسیار ارزشمند باشند. در بین این اشیا، یک دستبند و یک نیمکره توخالی زنگ زده که با طلا تزئین شده دیده می گردد که به گفته محققان جنس آنها از فلزهای موجود در کره زمین نیست؛ بلکه از آهنی است که از شهاب سنگ هایی که از آسمان سقوط نموده اند.

این جواهرات گرانبها از فضا آمده اند؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن ، البته معین سن دقیق این مجموعه اشیا کار دشواری است که به لطف آنالیز دو شی، اجرا شده است: یک نیمکره کوچک تو خالی که تصور می شود بخشی از یک عصا یا دسته شمشیر باشد و یک دست بند ؛ هر دوی آنها طبق توصیف باستان شناسان، ظاهری آهنی دارند و به نظر می رسد که از آهن ساخته شده باشند.

عصر آهن (دوره ای که در آن آهن ذوب شده زمینی، جایگزین برنز شد) در شبه جزیره ایبری ، در حدود سال 850 قبل از میلاد شروع شد. مشکل اینجاست که قدمت این وسایل طلایی به بین 1500 تا 1200 سال قبل از میلاد مسیح برمی شود. از همین رو آنالیز محل یافت این مصنوعات آهنی در گنجینه ویینا برای محققان در حکم یک معما به نظر می رسد.

مقایسه آهن زمینی و آهن شهاب سنگ ها

باید این را مدنظر داشت که سنگ آهن کشف شده از پوسته زمین، تنها منبع آهن چکش خوار موجود در کره زمین نیست و در جاهای مختلف جهان، مصنوعات آهنی متعددی متعلق به پیش از عصر آهن یافته شده که از شهاب سنگ ها ساخته شده اند که شاید معروف ترین آنها، خنجر آهنی شهاب سنگ فرعون توت عنخ آمون باشد ؛ هرچند که سلاح های دیگری نیز در عصر برنز از شهاب سنگ ها ساخته شده و بسیار هم ارزشمند بودند.

در کشف گنجی که با فلزات فرازمینی ساخته شده بیشتر بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "این جواهرات گرانبها از فضا آمده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جواهرات گرانبها از فضا آمده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید