اینتل احتمالاً در سال 2024 فناوری وای فای 7 را معرفی خواهد نمود

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، به گزارش ETNews، اینتل میخواهد تا سال 2024 نسل بعدی وای فای، یعنی فناوری وای فای 7 (802.11be) را در دیوایس های مختلف قرار دهد.

اینتل احتمالاً در سال 2024 فناوری وای فای 7 را معرفی خواهد نمود

فناوری وای فای 7 ظاهراً قرار است جانشین فناوری وای فای 6E گردد که هنوز به طور گسترده مورد استفاده کاربران قرار نگرفته است. گفته می گردد که این فناوری سرعت پردازش داده 5.8 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 6 گیگاهرتز را دو برابر خواهد نمود و بعلاوه امکان تبادل داده ها تا حجم 36 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می نماید.

اینتل میخواهد فناوری در حال توسعه وای فای 7 خود را قبل از معرفی به بازار در سال 2024 توسعه دهد و بعلاوه در فکر آن است تا قبل از توسعه به سایر دیوایس ها، فناوری تازه خود را اول از همه در لپ تاپ ها به کار گیرد.

اریک مک لافلین، معاون بخش بی سیم اینتل در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش در این باره گفت: ما در حال حاضر در حال توسعه فناوری وای فای 7 هستیم تا گواهینامه Wi-Fi Alliance را دریافت کنیم و سپس تا سال 2024 محصولاتی مانند لپ تاپ ها را به این فناوری مجهز خواهیم کرد. انتظار داریم که این فناوری تا سال 2025 در بازارهای بزرگ محصولات هوشمند فراگیر گردد.

او در ادامه توضیحاتش اضافه نمود: فناوری وای فای 7، پهنای باند فرکانس 802.11ax (170 مگاهرتز) را تقریبا دو برابر می نماید و به 320 مگاهرتز می رساند. بعلاوه این تکنولوژی سرعت وای فای را نیز تا دو برابر افزایش می دهد. از آنجایی که بیش از یک سال تا انتشار این فناوری زمان به جای مانده است، هنوز این شانس وجود دارد که ما بتوانیم سرعت پردازش داده ها را حتی بیشتر از حد انتظارمان افزایش دهیم.

باید اشاره کنیم که یکی از پیشرفت های فناوری وای فای 7 این است که با استفاده از تکنیک OFDMA یک گام دیگر به نسل بعدی نزدیک تر گردد. به عبارت دیگر باید گفت که تکنیک مذکور برای انتقال داده ها استفاده خواهد شد و به چند نقطه دسترسی بی سیم (AP) اجازه خواهد داد تا با یکدیگر سریع ارتباط برقرار نمایند و به طور کلی عملکرد بهتری در شبکه های بی سیم بزرگ تر خواهد داشت. این فناوری تازه بعلاوه به دیوایس ها اجازه می دهد برای رد و بدل کردن اطلاعات به طور هم زمان از چند باند فرکانس و کانال بهره ببرند تا این کار با سرعت بیشتری صورت بگیرد و نرخ تأخیر کاهش یابد.

در همین رابطه باید اشاره کنیم که اپل نیز میخواهد تا دیوایس های تازه خود را به فناوری وای فای 6E مجهز کند. در حالی که پیش تر شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه سری آیفون 13 با پشتیبانی از فناوری وای فای 6E عرضه خواهد شد، اما این اتفاق نیوفتاد و اپل هنوز هیچ دیوایسی را با پشتیبانی از این فناوری معرفی نکرده است. انتظار می رود که این رویه سال جاری با معرفی آیفون 14 تغییر کند.

گفته می گردد هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت ها شایعه شده بود، مجهز به فناوری وای فای 6E باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح اپل پیش تر در این باره گفته بود که هدست های اپل در سال های 2022، 2023 و 2024 به ترتیب به فناوری وای فای 6 یا 6، وای فای 6E یا 7 و فناوری وای فای 7 مجهز خواهد بود، اما با توجه به اطلاعات تازه منتشر شده تا خاتمه سال جاری خبری از هدست های اپل نخواهد بود.

فناوری وای فای 6E همان ویژگی ها و قابلیت های وای فای 6 نظیر عملکرد بهتر، تأخیر کمتر و تبادل داده های سریع تر را ارائه می دهد. بعلاوه دیوایس های سازگار با این فناوری علاوه بر فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز، امکان استفاده از فرکانس های 6 گیگاهرتز را هم دارند. همراه با اینتل شرکت هایی نظیر کوالکام، برادکام و مدیاتک نیز در حال آماده شدن برای عرضه محصولات مبتنی بر فناوری وای فای 7 هستند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینتل احتمالاً در سال 2024 فناوری وای فای 7 را معرفی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل احتمالاً در سال 2024 فناوری وای فای 7 را معرفی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید