ایده های نورپردازی حیاط خلوت

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، حیاط خلوت مکانی است که این امکان را فراهم می نماید در روزهای تابستانی از آن برای ریلکس کردن و استفاده از طبیعت بدون ترک خانه بهره ببرید. شما می توانید در کنار خانواده و دوستان برای صرف غذا از حیاط خلوت استفاده نمایید. در جهت استفاده مناسب از حیاط خلوت، باید توجه داشته باشید که نورپردازی آن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نورپردازی حیاط خلوت به آسانی نصب یک لامپ ساده نیست. شما باید در خصوص مکان نصب لامپ و زمان استفاده از آن ها تصمیم گیری کنید. نورپردازی حیاط خلوت ها با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال اگر در حیاط خلوت خانه ای استخری وجود دارد نورپردازی آن نسبت به مکان باربیکیو و فضایی که از آن برای استراحت استفاده می کنید، متفاوت می باشد. یک نورپردازی ضعیف حتی زیباترین حیاط خلوت ها را نیز به مکانی غیر قابل تحمل تبدیل می نماید. روش های زیادی برای نورپردازی این قسمت از خانه وجود دارد. در انتخاب روش نورپردازی در درجه اول تمایلات شخصی فرد الویت دارد. در این جا به بیان بعضی ایده ها در جهت نورپردازی حیاط خلوت می پردازیم.

ایده های نورپردازی حیاط خلوت

نورپردازی قسمت غذاخوری

استفاده از فضای حیاط خلوت برای صرف شام به یادماندنی تر از انجام این کار در داخل خانه می باشد. برای نورپردازی قسمتی که میز غذاخوری واقع شده است، استفاده از دیمرها بسیار مناسب می باشد. شما می توانید به وسیله موبایل یا هر وسیله هوشمند دیگری، نور آن ها را کم یا زیاد کنید. در این صورت می توانید به راحتی فضایی برای یک شام رمانتیک ایجاد نمایید.

استفاده از لامپ های ال ای دی و خورشیدی

لامپ ال ای دی به دلیل مصرف انرژی کارامد، شناخته شده هستند، بنابراین استفاده از آن ها مقرون به صرفه می باشد. آنچه که باعث می گردد لامپ های ال ای دی گزینه مناسبی برای این کار شناخته شوند، تنوع آن ها در رنگ های مختلف می باشد. شما می توانید با توجه به نوع کاربرد حیاط خلوت خود رنگ مناسبی انتخاب نمایید. رنگ این لامپ ها می تواند با غالب طرحی که در کل خانه استفاده شده است برابر باشد. هم چنین این امکان وجود دارد که از این لامپ ها تنها برای قسمت معین و در جهت نورپردازی دکوراتیو استفاده نمایید. لامپ های خورشیدی به طور مستقیم از انرژی نور خورشید ذخیره شده استفاده می نمایند. به همین خاطر می توان این گونه لامپ ها را دوستدار طبیعت نیز نامید. استفاده از لامپ های خورشیدی مقرون به صرفه ترین انواع لامپ هایی هستند که می توان از آن ها در جهت نورپردازی حیاط خلوت استفاده کرد. لامپ های خورشیدی را می توان در چند نقطه نصب کرد. این لامپ ها در طراحی های چندگانه مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی نرده ها

اگر حیاط خلوت شما فضایی ایوان مانند به همراه نرده دارد، نصب وسایل روشنایی مناسب بر روی این نرده ها می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از روش های نورپردازی در این قسمت می تواند به عنوان هدایت برای ورود به حیاط اصلی نیز کاربرد داشته باشد. این روش نورپردازی برای استفاده در شب مناسب می باشد.

نورپردازی راه پله ها

نصب لامپ های مناسب در نزدیکی یا زیر راه پله ها می تواند از خطر افتادن افراد در شب جلوگیری کند. علاوه بر این استفاده از این روش نورپردازی می تواند باعث ایجاد فضایی شیک نیز گردد. پله ها مکان های مناسبی برای مخفی کردن لامپ ها بوده و به افراد این اجازه را می دهد که تنها به زیبایی نورپردازی، بدون مشاهده لامپ ها توجه نمایند. برای ایجاد نمایی زیبا می توانید از لامپ های سنسوردار استفاده نمایید. روش کار این لامپ ها به این گونه است که با پا گذاشتن بر روی پلکان چراغ آن روشن می گردد. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی به کاهش مصرف انرژی نیز یاری می نماید.

نورپردازی با استفاده از مشعل

در ابتدا باید توجه داشته باشید که استفاده از مشعل ها خطرناک می باشد و باید از نصب صحیح و دور از دسترس بودن آن ها برای بچه ها اطمینان حاصل کنید. اگر تمایل به استفاده از این روش نورپردازی دارید بهتر است از یک محافظ برای هر یک از آن ها استفاده نمایید.

نورپردازی با استفاده از شومینه بیرونی

استفاده از شومینه بیرونی چندان رایج نیست، اما به کارگیری آن ها برای مهمانی های آخر شب و زمان هایی که تمایل به استفاده از نور زیادی ندارید مناسب می باشد. شومینه های بیرونی در اندازه های مختلف وجود دارند. انتخاب اندازه مناسب آن ها باید بر اساس احتیاج شما صورت گیرد. استفاده از شومینه های بیرونی برای شب های سرد زمستانی و یا برای گریل کردن غذا انتخاب مناسبی می باشد.

نورپردازی با استفاده از شمع

استفاده از شمع از جمله روش های کلاسیک نورپردازی می باشد. شما می توانید از شمع ها در جاشمعی هایی به شکل فانوس در اطراف محل مورد نظر استفاده نمایید. انواعی از شمع وجود دارند که باعث می شوند حشرات از محل مورد نظر دور شوند. استفاده از این شمع ها باعث می گردد در هنگام صرف غذا یا گپ و گفت با دوستان، حشره ها باعث اذیت شما نشوند.

نورپردازی دکوراتیو حیاط خلوت

نصب لامپ ها بر روی ستون های حیاط خلوت می تواند از جمله ایده های خوب و دکوراتیو باشد. برای این کار بهتر است از لامپ هایی که نور آن ها تنظیم می گردد استفاده کرد. این روش نورپردازی باعث می گردد فضای حیاط خلوت طبیعی جلوه کند.

ایده های نور پردازی کم مصرف

نورپردازی حیاط خلوت می تواند متحمل هزینه زیادی باشد. به همین خاطر احتمالا شما به دنبال روش های ارزان قیمت ولی کارامد در این زمینه می باشید. یکی از گزینه ها استفاده از وسایل روشنایی قابل حمل می باشد. گزینه دیگر استفاده از پروژکتورهای ال ای دی می باشد. اگرچه ممکن است این گونه چراغ ها از لحاظ صرف انرژی کارامد باشند، اما بدین معنا نیست که می توانند نوربسیار خوبی ایجاد نمایند. تنها بعضی از انواع آن ها در این جهت کارامد می باشند.

نتیجه

روش های زیادی برای نورپردازی حیاط خلوت وجود دارد که ما در این جا به بیان بعضی از آن ها پرداختیم. برای انتخاب روش نورپردازی مناسب به دنبال احتیاجهای اساسی خود در استفاده از حیاط خلوت بوده و سپس روش مناسب را انتخاب نمایید.

منبع: ساختمانچی

به "ایده های نورپردازی حیاط خلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های نورپردازی حیاط خلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید