اگر آخرین بروزرسانی آیفون 5 را انجام ندهید گوشی شما از کار خواهد افتاد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، حدودا 7 سال از عرضه آیفون 5 می گذرد و از آن جایی هم که این گوشی دیگر مشمول دریافت iOS 13 نیست، بنابراین بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد. اما ظاهرا مسئله ای وجود دارد که تنها با بروزرسانی این گوشی حل خواهد شد و اپل نیز رسما به دارندگان این گوشی اعلام نموده حتما سیستم عامل خود را تا شنبه آینده یعنی 3 نوامبر، 12 آبان، به نسخه iOS 10.3.4 بروزرسانی نمایند.

اگر آخرین بروزرسانی آیفون 5 را انجام ندهید گوشی شما از کار خواهد افتاد

با توجه به بیانیه شرکت اپل، تمامی آیفون های 5 که تا هفته آینده به این نسخه از سیستم عامل بروزرسانی نشده باشند، قادر به اتصال به اینترنت نخواهند بود. همچنین برنامه های پیش فرض این سیستم عامل نظیر اپ استور، آی کلود، ایمیل، سافاری و حتی کروم نیز از کار خواهند افتاد.

همچنین بروزرسانی های OTA (مخفف عبارت Over The Air) که مستقیما از شرکت سازنده برای این گوشی ها ارسال می گردد نیز دیگر در دسترس قرار نخواهند گرفت. البته برای دریافت آن ها راه حلی نیز وجود دارد. بدین ترتیب اگر نتوانستید تا تاریخ 12 آبان آیفون 5 خود را به این نسخه از سیتسم عامل بروزرسانی کنید، می توانید با اتصال گوشی خود به کامپیوتر و به وسیله backup and restore، سیستم عامل جدید را نصب کنید.

اپل دو سال پیش و با ورود iOS 11 رسما با iOS 10 خداحافظی کرد. اما وجود مسئله ای در این سیستم عامل که در تابستان نیز رویت شد، اپل را مجبور کرد برای سازگاری آیفون ها و آیپدهای قدیمی با شبکه های GPS، نسخه جدیدتری از آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین به نظر می رسد آیپدهای نسل چهارم نیز از مشکل مشابه رنج می برند و لذا دارندگان این دستگاه ها نیز باید به جدیدترین نسخه از سیستم عامل مخصوص دستگاه خود بروزرسانی شوند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر آخرین بروزرسانی آیفون 5 را انجام ندهید گوشی شما از کار خواهد افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر آخرین بروزرسانی آیفون 5 را انجام ندهید گوشی شما از کار خواهد افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید