انصارالله یمن: برای همه گزینه ها آماده هستیم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، صنعا برای همه گزینه ها آماده است، اگر آنها صلح می خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می خواهند ما را هشت سال تجربه نموده اند.

انصارالله یمن: برای همه گزینه ها آماده هستیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در سخنانی درباره مذاکرات جاری در صنعاء با عربستان سعودی تأکید کرد که یمنی ها هم آماده صلح هستند و هم آماده جنگ.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر ایفای نقش میانجیگر به وسیله عربستان سعودی در مذاکرات جاری در صنعاء و اظهارات سفیر عربستان در این باره اظهار کرد: دشمن در هر دور از مذاکرات، شایعاتی را مطرح می نماید تا جبهه داخلی را متزلزل کند و مدافعان میهن را شیطان جلوه دهد.

الحوثی تاکید نمود: گفت وگو با عربستان به عنوان رهبر ائتلاف متجاوز پس از آمریکا صورت می گیرد و نتایج آن از مجاری رسمی به مردم یمن اعلام می گردد. این گفت وگو از چارچوب پرونده انسانی خارج نشده است و مهمترین محور آن پرداخت حقوق ها است که به عنوان یکی از سلاح های ائتلاف برای نابودی یمن و مجازات ملت آن قطع شد.

وی در ادامه تاکید نمود که صنعا برای همه گزینه ها آماده است، اگر آنها صلح می خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می خواهند ما را هشت سال تجربه نموده اند.

در همین حال، محمد طاهر أنعم، مشاور شورای عالی سیاسی و عضو تیم آشتی ملی و راه چاره سیاسی یمن نیز گفت که صنعا دارای سلاح های قدرتمندی است که می تواند از نظر مالی و سیاسی به حکومت آل سعود آسیب برساند و به همین علت است که سعودی ها در پی راه چارهی در صنعاء هستند.

أنعم اضافه نمود: نکته کلیدی این است که عربستان یک دشمن است و نه میانجی. این چیزی است که آنها به هر طریقی سعی در مانور دادن بر روی آن دارند و یکی از این کوشش ها اظهارات امروز سفیرشان بود که گفت برای یافتن راه چارهی برای بحران یمن به صنعاء آمده است.

وی اعلام کرد: عربستان همچنان در کوشش است تا از مسؤولیت خرابکاری در یمن فرار کند و پیروز نخواهد شد. رهبری صنعاء رشوه دریافت نمی نماید و یا قابل فروش نیست و بنابراین شرایط فرق دارد.

انعم بعلاوه تاکید نمود: صلح با لبخندهای زرد (لبخند مصنوعی و به نوعی بی محتوا) حاصل نمی گردد، بلکه با اعتراف به اشتباهات و مسؤولیت پذیری به دست می آید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن در چندین رشته توییت درباره سفرش به صنعاء و ملاقات با مقامات انصارالله گفت: سفرم به صنعا به منظور ادامه کوشش های عربستان در انتها دادن به بحران یمن و حمایت از طرحی است که عربستان در سال 2021 ارائه کرد.

منبع: عصر ایران

به "انصارالله یمن: برای همه گزینه ها آماده هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله یمن: برای همه گزینه ها آماده هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید