اعتراض دانشجویان فرانسوی به بودجه ندادن دولت به دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، فارس به نقل از وبگاه رادیو بین المللی فرانسه نوشت: دانشجویان فرانسه با برگزاری تجمعات مختلف در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست های دولت این کشور، هشدار دادند که در صورت عدم اعطای یاری های اقتصادی دولتی به دانشگاه ها، در روزهای آینده اعتصاب می نمایند.

اعتراض دانشجویان فرانسوی به بودجه ندادن دولت به دانشگاه ها

دانشجویان فرانسه در تازه ترین اقدام علیه دولت این کشور سه شنبه در دانشگاه های این کشور تجمع کردند و هشدار دادند که در اعتصاب های عمومی برنامه ریزی شده در روزهای آینده شرکت خواهند کرد.

اتحادیه دانشجویان فرانسه خواستار دریافت یاری های اقتصادی بیشتری از دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور شده است.

دانشجویان فرانسوی اواسط امروز در چند ساختمان دانشگاه های مختلف کشور تجمع نموده و تظاهراتی برگزار کردند که تا که تا غروب سه شنبه طول کشید.

در روزهای گذشته نیز یک دانشجوی 22 ساله این کشور در اعتراض به شرایط بد اقتصادی، خودسوزی کرد. این دانشجوی پسر کمی قبل از خودسوزی با انتشار یک مطلب در فیسبوک درباره این اقدامش گفته بود: من امانوئل ماکرون، فرانسوا اولاند، نیکلا سارکوزی و اتحادیه اروپا را به خاطر مرگم و ایجاد بلاتکلیفی درباره آینده همه مردم فرانسه مقصر می دانم.

بر اساس این گزارش، پنج اتحادیه دانشجویان فرانسه سه شنبه خواستار اقداماتی از سوی دولت شدند و اعلام کردند که احتیاج به افزایش یاری هزینه ها، خدمات مسکن، غذا و بهداشت دارند. چندی قبل نیز 47 استاد دانشگاه های فرانسه با حضور در دفتر روزنامه معروف لوموند خواستار افزایش اقدامات دولت برای برطرف مسائل اقتصادی دانشجویان شدند.

23231

منبع: خبرآنلاین

به "اعتراض دانشجویان فرانسوی به بودجه ندادن دولت به دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دانشجویان فرانسوی به بودجه ندادن دولت به دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید