اصلاح نظام پرداخت پرستاران در آینده نزدیک

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معاون پرستاری وزیر بهداشت از عملیاتی شدن اصلاح طرح نظام پرداخت پرستاران در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: 3 ماه از مطالبات معوقه پرستاران به مناسبت روز پرستار پرداخت می گردد.

اصلاح نظام پرداخت پرستاران در آینده نزدیک

ابه گزارش گروه اجتماعی وبلاگ گردشگر مدرن، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در راستای گفت وگوی برنامه تهران کلینیک با محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستاران کشور در خصوص اجرای اصلاح قانون تعرفه گذاری پرستاران شرحاتی را در این برنامه ارائه کرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تایید اظهارات شریفی مقدم در خصوص اصلاح نظام تعرفه گذاری پرستاران از دستور اکید وزیربهداشت برای اجرای این طرح و حذف طرح قاصدک اطلاع داد.

وی با اشاره به تعرفه خدمات پرستاری داخل منزل، گفت: در حال حاضر در حال آماده سازی تعرفه های خدماتی پرستاری در منزل هستیم که ان شاء الله به زودی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

حضرتی با اشاره به بیماری های تحت خدمات پرستاران در منزل، گفت: تا به امروز 6 بسته خدمتی برای خدمات مراقبت در منزل ویژه بیماری های بسیار خطرناک و شایع مانند سکته های مغزی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی، نارسایی مزمن قلبی و... نوشته شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت بیان نمود: نظام پرداخت این طرح در گذشته مبتنی بر درآمد بود؛ برای مثال بیمارستان هایی که دارای درآمد بیشتری بودند کارانه بیشتری دریافت می کردند، اما طرح جدید مبتنی بر عملکرد خواهد بود و به زودی اجرا و طرح قاصدک حذف خواهد شد و تضمین آن هم دستور صریح و اکید وزیر بهداشت است.

وی اطلاعات ارائه شده در خصوص پرداخت ناچیز به پرستاران برای خدمت رسانی که توسط شریفی مقدم برنامه گذشته تهران کلینیک بیان شده بود را تکذیب کرد و اضافه نمود: حدود 191 عمل وجود دارد که به تنهایی توسط پرستار انجام می گردد و حدود 180 عملیات دیگر با مشارکت پزشک انجام می گیرد.

حضرتی اضافه نمود: برای نمونه درصورت انجام همودیالیز یا کموتراپی توسط پرستار علاوه بر همکاری پزشک احتیاج به مهر پزشک نیزاست و، چون از این طریق درآمدی بیشتر برای بیمارستان ایجاد می گردد و به تبع آن پرستاران هم کارانه خود را از آن دریافت می نمایند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: با دستور وزیر و اصلاح قانون تعرفه گذاری، مسائل در این حوزه حل گردد.

وی در پاسخ به این مسئله که آیا اصلاحی در انجام عملیات پرونده نویسی پرستاران انجام خواهد شد یا خیر؟، گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت در بیمارستان ها اعتبار بخشی است که اغلب این کار ها را پرستاران انجام می دهند که بسیار وقت گیر است و پرستاران فرصت کمتری برای ارائه خدمات به بیماران دارند و جامعه پرستاران از این اتفاق بسیار ناراضی اند.

وی بیان داشت: اقدامات اجرا شده در راستای صرفه جویی در وقت پرستاران الکترونیکی شدن گزارش های پرستاری است که حاصل دو سرانجام نامه دکتری پرستاری در شهرکرد و اصفهان است. با توجه به این اتفاق، صرفه جویی در وقت پرستاران و در نتیجه خدمات بیشتر برای بیماران رقم خواهد خورد؛ با این شرح که پرستار پس از آنالیز علمی و تشخیص و طراحی برنامه به راحتی گزارش الکترونیک خود را ثبت می نماید.

حضرتی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح قانون پرداخت تا سرانجام سال 99 اجرایی می گردد، گفت: این اصلاحات محدود به سال 99 نیست و دادن معوقات نسبت به گذشته که 15 ماه بود بسیار کمتر شده و به دستور وزیر 3 ماه از این مطالبات به مناسبت روز و هفته پرستار پرداخت می گردد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین به مسائلی در جذب نیروی استخدامی و کمبود نیروی پرستاری اشاره نمود و گفت: در دی ماه سال جاری حدود 5000 نیرو جذب شده و 4500 نیروی دیگر تا اسفند 98 نیز به این تعداد اضافه می شوند.

وی ضمن تبریک روز پرستار، اظهار امیدواری کرد: در راستای اصلاح حقوق و شرایط پرستاران، سال آینده سالی توام با شادی و امید برای این قشر زحمتکش و ایثارگر جامعه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اصلاح نظام پرداخت پرستاران در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح نظام پرداخت پرستاران در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید