اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان برای سفر

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، چمدان بستن هم قلق دارد؛ به این راحتی ها نیست… باید حرفه ای باشید تا راحت و آماده سفر کنید!

سفر یا پرواز دقیقه نودی برایتان پیش می آید و عدم توانایی برای تصمیم گیری و انتخاب وسایل مورد احتیاج در چمدان شما را پریشان خاطر می نماید: این سناریویی است که خیلی ها با آن روبرو می شوند و منجر به مضطرب شدن مسافران می گردد.

اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان برای سفر

این اضطراب ناگهانی در نهایت باعث می گردد مسافران چمدان خود را به بدترین و احمقانه ترین شکل ممکن از لوازمی که به دستشان می آید پر نمایند. در اینجا می خواهیم شما را با اشتباهات رایجی روبرو می کنیم که باید هنگام بستن چمدان، ساک یا کوله پشتی از آنها پرهیز کنید:

دستپاچگی در آخرین لحظات

به راحتی می توان مفهوم این دو حالت را با هم اشتباه گرفت: چمدان را پر از چیزهایی کنید که لازم دارید یا پر از چیزهایی کنید که دلتان می خواهد! اگر بستن کوله بار خود را به لحظات آخر موکول کنید، این احتمال وجود دارد که وسایل غیرضروری را با خودتان بردارید. سعی کنید از چند روز جلوتر آغاز به پر کردن چمدان نموده و تمامی جوانب سفر را در نظر بگیرید.

چک نکردن اوضاع جوی روزهای آینده

پیدا کردن لباس های مناسب با شرایط جوی راحت ترین بخش چیدن لوازم در چمدان است اما بعضی از مسافران فراموش می نمایند این لباس ها را طبق شرایط جوی مقصد مورد نظر آماده نمایند. بنابراین، اغلب مجبور می شوند در زمان سفر لباس بیشتری بخرند که مناسب با آن مکان باشد یا مجبورند رنج همراه داشتن لباس های اضافی را بر دوش بکشند. همواره قبل از این که آغاز به بستن چمدان کنید، شرایط جوی مقصد مورد نظرتان را چک کنید تا هم بار کمتری همراه داشته باشید و هم از متحمل شدن هزینه های اضافی پیشگیری کنید.

معضل لوازم بهداشتی

درست زمانی که وارد اتاق هتل شده اید و چمدان خود را باز می کنید، وحشت یافتن لباس هایی را متصور شوید که غرق در شامپو و لوسیون شده اند؛ آن هم به این علت که شما لوازم آرایشی و بهداشتی خود را به همراه لباس هایتان در یک جا گذاشته اید. بسکمک از مسافران فراموش می نمایند لوازم بهداشتی خود را در کیسه های اختصاصی بگذارند و ریختن آنها بر روی لوازمشان هم هزینه و هم وقت افراد را هدر می دهد. سعی کنید چند کیسه پلاستیکی تهیه کنید و همه لوازم بهداشتی و داروهای خود را جداگانه در آنها قرار دهید.

خرید در تعطیلات

هیچ تعطیلاتی بدون خرید و سوغاتی کامل نخواهد شد؛ متأسفانه، مسافران این جوانب را در طی تعطیلات خود در نظر نمی گیرند و این معضلی برای بستن چمدان و نهایتاً منفجر شدن آن از وسایل خواهد شد. بعضی از مسافران مجبور می شوند وسایل کهنه و قدیمی خود را دور بریزند تا بتوانند چیزهای جدیدی که خریده اند را با خودشان به خانه حمل نمایند. اگر به خرید می روید، حتماً حواستان به چمدان باشد و مطمئن شوید آن قدر جا دارید که لوازم جدیدتان را به راحتی در چمدان بگذارید.

باور نداشتن به تهیه لیست لوازم

چیدن چمدان یک هنر است و تهیه لیست روشی لازم برای انجام درست این کار به شمار می رود. تهیه لیست لوازم ضروری برای سفر در واقع هم در زمان شما صرفه جویی می نماید و هم به مسافران در داشتن انتخاب های خوب در زمان چیدن لوازم در چمدان کمک می رساند. ایجاد یک لیست خوب باعث می گردد کمتر وسیله بردارید و بهتر چمدان را از وسایل ضروری پر کنید.

منبع: فوت و فن / iol.co.za

به "اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید