قصد مسافرت کاری دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، برخی وقتها ما مجبور به سفر هستیم. سفر های کاری از آن دست سفرها هستند. این سفری نیست که بتوان از خیلی قبل برای آن برنامه ریزی کرد. سفرهای کاری ممکن است حتی ناگهانی و با عجله باشند. دراین مواقع مسائل ناشی از رفت و آمد میتواند حتی روی نتیجه ماموریت کاری موثر باشد و گاهی ضررهای هنگفتی نیز به بار آورد. برای یک مسافرت کاری باید چه نکاتی را در نظر بگیریم تا دچار مشکل نشویم؟ همراه ما باشید تا عوامل مهم در یک سفر کاری، دانستنی های مسافرت کاری را با هم مرور کنیم.

قصد مسافرت کاری دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!

دانستنی های مسافرت کاری : پیش از سفر:

پیش از حرکت به سمت مقصد ، حتما از پا برجا بودن قرار دیدار خود مطمئن شوید. مدارک مورد نظر برای سفر کاری را مهیا کنید و برای محل اقامت هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.برای اینکه در طول مسافرت کاری بتوانید با خیال راحت به کارهایتان رسیدگی کنید، برترین کار این است که یک فرد شناخته شده که قابل اعتماد نیز باشد پیدا کنید کسی که بتواند در نبود شما به کارهایتان برسد و امورات شغلی شما را تا بازگشتتان اداره کند. به این ترتیب با آرامش خیال بیشتری راهی سفر کاری خواهید شد.

- در مسافرت کاری بدانید که مدارک کاری مهم را همراهتان داشته باشید. این به این معنا نیست که یک کیف دستی سنگین پر از کاغذ ها و برگه های کپی شده را با خودتان حمل کنید، میتوانید مدارکتان را اسکن کنید و فایل آنها را روی یک فلش مموری کوچک همرا داشته باشید. چنانچه احتیاج به پرینت گرفتن بود دستگاه کپی در همه جا پیدا خواهد شد. نکته: از امنیت فلش خود مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که آن را گم نمیکنید.

- از روزهای مهم و تعطیلات کاری در شهر مقصد آگاهی کسب کنید. در صورت احتیاج میتوانید این اطلاعات را از شرکای کاری خود در خارج از کشور بگیرید. برخورد کردن به تعطیلات رسمی یا یک تعطیلات طولانی میتواند برنامه های شما را بهم بریزد و تمرکز کاریتان را مختل کند.

یکی از لوازم کاری مفید در این گونه مسافرت کاری همراه داشتن ابزارهایی مانند هارد دیسک برای ذخیره کردن مدارک و اسنادی است که ممکن است در طول سفر کاری احتیاج به جابجایی داشته باشند. فلش مموری هم همین کاربرد را دارد ، فقط سایز آن کوچک تر است.همراه داشتن باتری اضافه برای موبایل، شارژر لپ تاب و تلفن و تبلت و هر وسیله دیگری را که زیاد استفاده میکنید از یاد نبرید.

- به طور کلی زمان زیادی در قسمت بار فرودگاهها به خاطر انتظار برای رسیدن چمدانها صرف میگردد، اگر به سفر کاری میروید و زمان برای شما اهمیت دارد برترین کار استفادها ز ساک های چرخ دار کوچک(TROLLEY) میباشد. یک ساک دستی کوچک چیزی است که به سادگی میتوانید با خودتان به داخل هواپیما حمل کنید. پس در زمان فرود هم احتیاجی نیست که معطل قسمت بار شوید. برای اطلاع از میزان های مجاز این نوع سایتها میتوانید به سایت شرکت هواپیمایی خود یا بروشورهای اطلاع رسانی آنها مراجعه کنید.

- لوازم الکترونیکی تنها وسایل مهم برای سفر کاری نیستند. دستمال کاغذی، چسب زخم و اگر دارویی استفاده میکنید مقداری از داروی خود را حتما همراه داشته باشید. در صورتی که بیماری حادی دارید بد نیست که نسخه پزشک را نیز همراه داشته باشید تا در مواقع مورد احتیاج بتوانید داروهایتان را تهیه کنید.مهم نیست اگر فکر میکنید این یک مسافرت کاری کوتاه است و احتمال خطرو نگرانی وجود ندارد. گاهی اوقات یک تصادف ساده میتواند موجب جراحت جدی گردد پس برای راحتی خودتان احتمالات را جدی بگیرید.

- از کارهای خود و برنامه هایی که باید در زمان سفر داشته باشید یک فهرست تهیه کنید. اینکار یاری میکند که چیزی را از قلم نیاندازید. میتوانید کارهایتان را از روی فهرست به انجام برسانید تا چیزی را از قلم نیاندازید. به این ترتیب با آرامش بیشتر و بدون خطر فراموشی به کارهایتان خواهید رسید.

- از نمونه دانستنی های مسافرت کاری بدانید که ، اینکه در یک سفر کاری نگرانی های بیشتری داشته باشید یک امر طبیعی است. بیاد داشته باشید شما برای سرگرمی به سفر نمیروید. شاید آینده کاری شما وابسته به این سفر باشد. پس تمرکز کنید. همه چیز را مرتب نگهدارید. اعصاب خود را آرام کنید و استرس را از خود دور کنید.هرچه بیشتر متمرکز باشید بهتر میتوانید ماموریت خود را انجام دهید.

- اختلاف زمانی کشور خود تان را با کشور مقصد بدانید. بهتر است از چند روز قبل از سفر خودتان را با این ساعت نو هماهنگ کنید به این ترتیب در زمان سفر خسته و کم خواب نیستید.چندان جالب نیست که با صورت پف نموده از بی خوابی شبانه به سر یک قرار کاری بروید. به محض رسیدن به فرودگاه ساعتتان را با ساعت محلی تنظیم کنید. به این ترتیب زمان را از دست نخواهید داد. هرچه زودتر این تغییر ساعت را بپذیرید سفر بهتری خواهید داشت.

- از نمونه دانستنی های مسافرت کاری بدانید که ، کوشش کنید پروازهای مستقیم را رزرو کنید. معطل شدن در فرودگاه بین دو پرواز گاهی بسیار خسته کننده تر و سخت تر از خود پرواز است. ضمن اینکه با پرواز مستقیم هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

دانستنی های مسافرت کاری : در مقصد:

- ساعات پرواز خود را طوری انتخاب کنید که شب به مقصد نرسید. روشنی روز به شما یاری میکند تا بهتر و راحت تر آدرس مقصد خود را پیدا کنید. در شب گاهی کرایه کردن یک اتوموبیل هم به سختی صورت میگیرد. تا حد امکان سوار اتوموبیل هایی که آرم Taxi ندارند نشوید. بهتر است پول بیشتری به تاکسی بدهید تا اینکه سوار یک اتوموبیل ناشناس شوید که احتمال سرقت یا هر اتفاق دیگری را دارد.

- اگر شرایط ترافیک و خیابانهای مقصد شما را نگران میکند یا از شرایط ترافیکی شهر خبری ندارید در انتخاب محل هتل دقت کنید. بهتر است هتلتان را در نزدیکی مکانی که به ماموریت کاری خود رفته اید رزرو کنید. در این صورت هزینه حمل و نقل شما نیز به حد قابل توجهی کاهش پیدا میکند و نگران دیر رسیدن به قرار و گیر کردن در ترافیک نیز نخواهید بود.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مسافرت های کاری زیادی در برنامه دارند، ساعت زنگدار اتاق خوابتان را کنار بگذارید. بسیاری از افراد عادت بدنی خود را طوری تنظیم میکنند که با یک ساعت خاص و زنگ خاص ساعت اتاق خواب خود بیدار میشوند. برای کسانی که سفرهای مهم کاری را در اولویت قرار دادند برترین گزینه عادت کردن به زنگ ساعت تلفن همراه است. بدن خود را به شنیدن یک هشدار بیدار باش در زمانهای خاص از تلفن همراهتان عادت دهید تا در سفر ها خواب نمانید.

- کوشش کنید در طی سفر قوانین و مقررات کشور مقصد را رعایت کنید و رفتاری متناسب داشته باشید.از قلم نیاندازید شما میخواهید با بخشی از مردم این جامعه همکاری کنید و وارد داد و ستد شوید پس برای مسائل مهم فرهنگی و شخصیت های مهم کشور میزبان احترام قائل شوید.

- اختلاف زمان و فشارهای کاری زیاد سبب میگردد که گاهی زمان غذا خوردن از دست شما خارج گردد، همراه داشتن شکلات یا مخلوطی از چندمغز مختلف (پسته، بادام، فندوق، گردو) هم میتواند گرسنگی شما را کاهش دهد و هم استرس را در شما از بین ببرد.فقط بیاد داشته باشید درمیان جمع و جلسات خوراکی خود را استفاده نکنید. یک فرصت هواخوری کوتاه مثلا در حیاط میتواند زمان مناسب تری باشد.

-در صورتی که رژیم غذایی ویژه ای برای شما تجویز شده است، مراقب وعده های غذایی که میخورید باشید. خوردن میوه ها و سبزیجات را از قلم نیاندازید. ورزش کردن و پیاده روی صبح زود به شما برای تطبیق پیدا کردن با آب و هوا و شرایط تغییر زمانی یاری میکند. به سلامتی و غذای خود اهمیت دهید. شما برای انجام یک ماموریت مهم به اینجا آمده اید نباید در این شرایط بیمار شوید

- در سفرهای کاری معمولاً تمام روز را درگیر کار هستید. ممکن است برای کمی خوش گذرانی به سراغ سرگرمیات شبانه بروید. مواظب ساعت خواب و سلامتی خودتان باشید و در سرگرمیات زیاده روی نکنید.

-زمانیکه برای کار به شهر یا کشوری میروید بیاد داشته باشید که رابطه خود را با شرکای نوتان در حد یک رابطه حرفه ای و جدی برقرار و حفظ کنید. کوشش کنید اعتبار شغلی تان را حفظ کنید. یادتان باشد شما برای کار کردن با این افراد ارتباط برقرار نموده اید پس وجهه خود را حفظ کنید. اینکه درباره رستورانهای شهر یا مکان های سرگرمیی از آنها بپرسید. برای پاسخ به این سوالات خوب است در اینترنت جستجویی بکنید یا اینکه از اطلاعات هتل محل اقامتتان هدایت بگیرید.

- در یک سفر کاری فرصت زیادی برای گردش در بازارها و خریدن سوغاتی وجود ندارد. در این زمانها برترین راه این است که به فروشگاه های اطراف محل اقامت خود یا به فروشگاههای فرودگاه مراجعه کنید در این صورت انتخابهای شما محدود خواهند شد و شاید نتوانید آنچه را که میخواستید پیدا کنید اما به هرحال از دست خالی مراجعت کردن بهتر است. کوشش کنید نبودن خود را تا حدی جبران کنید.

-در بازگشت از سفر خستگی راه و مشکل اختلاف زمان میتواند مسئله ساز باشد، بدن شما برای حل این مشکل به فرصت احتیاج دارد بعد از کمی استراحت با ذهنی منظم و بدنی پر انرژی میتوانید به کارهایتان برسید.

منبع: همگردی

به "قصد مسافرت کاری دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد مسافرت کاری دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید