استفاده تنها 2 بیمار کرونایی از استراحتگاه های پسا بیمارستانی، ابتلای 134 پرسنل شهرداری به کرونا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران از ابتلای 134 نفر از پرسنل شهرداری به کرونا اطلاع داد.

استفاده تنها 2 بیمار کرونایی از استراحتگاه های پسا بیمارستانی، ابتلای 134 پرسنل شهرداری به کرونا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رضا کرمی محمدی صبح امروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، با بیان این که در همان اوایل اسفند ماه و همان زمانی که فریاد می زدیم باید کارها با سرعت و توجه بیشتری انجام گردد اما کسی توجه نمی کرد، ما در شهرداری ستاد مقابله با کرونا را با 5 کارگروه و با یاری سازمان ها و معاونت های شهرداری تشکیل دادیم گفت: بهداشت محیط شهری، اولین کاری بود که با ضد عفونی کردن محل های پرتردد شهری شروع کردیم و در حوزه دفن پسماند و اموات نیز توانستیم در تدوین پروتکل های مخصوص به ستاد کرونا یاری کنیم.

وی با بیان این که محل ازدحام مردم در تهران همچون مراکز ورزشی، نمایشگاه های بهاره و غیره تعطیل شدند اضافه کرد: تامین کالای مورد احتیاج فروشگاه های شهفرایند و میادین تره بار نیز به خوبی اجرا شده و مردم در این زمینه کمبودی ندارند.

کرمی محمدی با اشاره به موضوع معتادان در سطح شهر گفت: ما از بهزیستی خواستیم که وارد عمل گردد و ردیابی درستی ازاین افراد احتیاجمند صورت گیرد که متاسفانه تا به امروز این درخواستها محقق نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شرایط تهران در حال حاضر چگونه است؟ اظهار کرد: آنگونه که دکتر زالی، فرمانده ستاد کرونای استان تهران گفته: فرایند مبتلایان و شاید فوتی ها در تهران نسبت به کل کشور در حال افزایش است و شرایط بدتری دارد و ضروری است مردم رعایت نمایند.

کرمی محمدی در خصوص تاثیر ضدعفونی کردن شهر با بیان این که از ابتدا هم معین بود ضد عفونی کردن معابر تاثیر بسزایی ندارد چرا که هم وسعتش زیاد است و هم زمان ضد عفونی کردن کم است تاکید نمود: اما بنا به درخواست مردم این اقدامات انجام شد.

وی در خصوص تاثیر ضد عفونی کردن مترو و اتوبوس نیز با بیان این که تاثیر آنها دراز مدت نیست گفت: ما نمی توانیم برای هر واگن یک پلیس ویا مامور بگذاریم اما ضروری است که خود مردم رعایت نمایند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در خصوص تجهیز سوله های مدیریت بحران اظهار کرد: ما برای تجهیز 50 سوله اعلام آمادگی کردیم اما نهایتا 8 سوله به صورت کامل تجهیز شد که تنها در یکی از این سوله ها 2 نفر از شهفرایندان برای گذراندن دوره نقاهتشان مستقر هستند.

کرمی محمدی در خصوص چرایی عدم تاثیرگذاری شهرداری تهران درتصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: شهردار تهران در ستاد ملی عضو است و ما نیز در ستاد استانی عضو هستیم که به اندازه یک رای نظراتمان را بیان می کنیم اما مساله این است که تصمیم گیران متعددی وجود دارند. به عنوان مثال ستاد ملی کرونا دارای کمیته های مختلفی است که هر کدام یک تصمیم می گیرند و بعد از آن ستاد استانی است که ممکن است مصوباتی داشته باشد و این در حالی است که بعضی از ارگان ها نیز جلساتی در این خصوص برگزار می نمایند که باید بگویم تعدد مراکز تصمیم گیری و تصمیمات مختلفی در این حوزه اخذ می گردد که حتی در بعضی از موارد خود ما هم متوجه نمی شویم که تکلیمان چیست؟.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا یک بحران در حوزه بهداشت و درمان است و باید وزارت بهداشت و درمان متولی امر باشد و شهرداری تهران نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد و آن را هم اجرایی کند.

کرمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت اصناف و مغازه ها و کار ویژه شهرداری تهران گفت: مردم خودشان باید رعایت نمایند چرا که شما تصور کنید اصناف بازار تهران فعالیت خود را شروع نمایند، آیا ما می توانیم فاصله اجتماعی 1 متر را در بازار اجرایی کنیم؟. عملا نمی توانیم کاری کنیم و مردم باید فاصله گذاری را رعایت نمایند و ما نیز دراین زمینه اطلاع رسانی کنیم.

وی در خصوص میزان ابتلای کارکنان شهرداری به کرونا نیز با بیان این که بر اساس آخرین آمار تا به امروز 134 نفر از پرسنل شهرداری به کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز فوت شده است، در خصوص آمار فوت شدگان در سیستم حمل و نقل عمومی گفت: تا به امروز فوتی ناشی ازابتلا به کرونا میان پرسنل مترو و اتوبوسرانی گزارش نشده است اما 4 نفر از رانندگان تاکسی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند، اما این رانندگان جزو پرسنل شهرداری محسوب نمی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده تنها 2 بیمار کرونایی از استراحتگاه های پسا بیمارستانی، ابتلای 134 پرسنل شهرداری به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده تنها 2 بیمار کرونایی از استراحتگاه های پسا بیمارستانی، ابتلای 134 پرسنل شهرداری به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید