از واکنش به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری تا حضوری شدن کلاس های دانشجویان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

از واکنش به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری تا حضوری شدن کلاس های دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ گردشگر مدرن، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

پذیرش دانشجوی خارجی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی باشد

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کامل خود را از برنامه های این دانشگاه به ویژه در زمینه تربیت تکنسین، جذب دانشجوی خارجی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد و گفت: ضرورت دارد دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مجدداً احیا و اجرا گردد بعلاوه پذیرش دانشجوی خارجی می بایست در اولویت اصلی کاری دانشگاه قرار گیرد.

وزیر علوم جوابگوی قطع درختان دانشگاه تهران باشد

پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید وزیر علوم جوابگو باشد که چرا در شهر تهران شاهد قطع درختان دانشگاه تهران بودیم.

توضیحات دانشگاه تهران درباره جابجایی درختان

شهبازی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: براساس یک روال طبیعی، اقدامات لازم برای اصلاح و تقویت زیر ساخت مرکز لرزه نگاری صورت گرفت و مجوز اخذ و اقدام به جا به جایی درختان صورت گرفت، اما ورود غیرقانونی افرادی افرادی از راستا های غیرمتعارف، باعث معطل ماندن جا به جایی درختان و باعث شد، چند اصله درخت بر روی زمین بماند و در محل مناسب جایگزین نگردد که کمی بعد قرار شد این اصله ها در محل مناسب قرار گیرد. دانشگاه تهران دوستدار محیط زیست و حافظ آن است و در آستانه روز طبیعت 20 هزار اصله به وسیله دانشگاه کاشته و یا هدیه داده شد.

شروع ثبت نام پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه خواجه نصیر

پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان مقطع دکتری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شروع شده است برای این منظور دانشگاه خواجه نصیر، از میان دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی در رشته های مهندسی برق، عمران، مکانیک، صنایع، نقشه برداری، هوافضا، کامپیوتر، فیزیک و ریاضی در گرایش های مختلف دانشجو می پذیرد.

دانشگاه آزاد اقدام به درج فراخوان جذب هیات علمی نموده است

عباس اشرفی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به احتیاج به تخصص نیرو های جوان، متعهد و متخصص علمی براساس طرح آمایش آموزشی و در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه، اقدام به درج فراخوان جذب هیات علمی نموده است. متقاضیان می توانند تا روز پنجشنبه (25 فروردین ماه) با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://sajed.iau.ir نسبت به تکمیل مدارک و ثبت نام اقدام نمایند.

نتایج آزمون داروسازی اسفند 1400 اعلام شد

آزمون های جامع داروسازی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی همزمان با آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در روز های 12 و 13 اسفند با حضور بیش از 12 هزار دانشجو برگزار شده بود. نتایج نهایی این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir منتشر شد.

ابلاغ متمم آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی

وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضا و ابلاغ متمم بخشنامه آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه از برداشتن گام بلندی دیگر در راستای حمایت بیش از پیش از فعالیت فناورانه و دانش بنیان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد و درباره مهمترین دستاورد متمم بخشنامه گفت: براین اساس کاهش ساعت موظفی تدریس اعضای هیئت علمی فناور را به موازات افزایش ظرفیت خاتمه نامه های مرتبط با حوزه فناوری را شاهد خواهیم بود.

برگزاری آزمون دستیاری در زمان مقرر

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به معترضان آزمون دستیاری دوره 48 که خواهان عدم برگزاری آزمون دستیاری تخصصی دوره 49 در موعد مقرر (22 اردیبهشت 1401) هستند، تاکید نمود: بیش از 95 درصد منابع آزمون کاملا بروز هستند و تمام مناقشات بر روی منابع دو درس رادیولوژی و گوش و حلق و بینی در آزمون دستیاری دوره 48 بوده که هر کدام از این دو منبع حداکثر 6 سئوال یعنی در مجموع 12 سئوال در آزمون 200 سئوالی دستیاری تخصصی داشتند. در آزمون اخیر این دو منبع با نظر اساتید و صاحب نظران تغییر ننموده، چون اولا تغییرات علمی محسوسی نداشته و ثانیا اعلام منبع نو احتیاجمند زمان لازم برای مطالعه آنهاست که انشاء الله برای آزمون بعدی منابع نو اعلام خواهد شد.

جزئیات تسهیلات برای مادران دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی موضوع تسهیلات برای دانشجویان زن در دانشگاه های علوم پزشکی در راستای حمایت از خانواده را ابلاغ کرد.

حضوری شدن دانشگاه هیچ گونه افزایش شهریه ای در پی ندارد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: حضوری شدن فعالیت های آموزشی این دانشگاه هیچ گونه افزایش شهریه در پی نخواهد داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و افزایش نشاط دانشجویی است.

تسهیلات لازم برای دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه را ندارند، فراهم گردد

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم گفت: امکان دارد ما دانشجویانی داشته باشیم که به دلایل موجهی امکان حضور آن ها در کلاس های آموزشی مهیا نباشد به همین جهت ضروری است دانشگاه ها تمهیدات لازم را برای رعایت حق حقوق آن ها بیندیشند و اگر امکان دارد که در دانشگاه محل سکونت خود مهمان شوند، این تسهیلات برای آن ها فراهم گردد. اگر به دلایلی از جمله عدم وجود رشته در دانشگاه محل زندگی دانشجویان وجود ندارد و یا اینکه شرایط مهمانی برای دانشجویان فراهم نیست امکان حذف درس برای دانشجویان باید فراهم گردد و یا اگر هم در مواردی دانشگاه تشخیص داد این دانشجویان می توانند از آموزش برون خط استفاده نمایند که البته این در صورتی است که اساتید همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از واکنش به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری تا حضوری شدن کلاس های دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از واکنش به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری تا حضوری شدن کلاس های دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید