ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی در کوهبنان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، متقاضیان دریافت تسهیلات بنیاد برکت برای اشتغالزایی تا 15 آذرماه فرصت دارند نسبت به ارائه طرح و دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی در کوهبنان

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار، نمایندگان بنیاد علوی و برکت و مسئولان ادارت مربوطه در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار گردید که آنالیز طرح های اشتغال پایدار روستایی از موضوعات مورد آنالیز در این جلسه بود.

در این نشست مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت:اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مسائل اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مسائل شهرستان نیز خود به خود مرتفع خواهد شد.

او توسعه و تقویت اشتغال پایدار را عامل پیشگیری بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و اضافه کرد اشتغال پایدار می تواند به افزایش ازدواج و تشکیل خانواده، کاهش جرائم و طلاق یاری کند.

توکلی ادامه داد:امروز اولویت اول کشور اشتغال است لذا طرح ها وبرنامه های خوبی جهت ایجاد و رونق اشتغال در نظر گرفته شده که کلیه دستگاه های اجرایی باید در اجرایی نمودن آن کوشش نمایند.

او ابراز داشت: شهرستان کوهبنان با توجه به دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه، توان بالایی برای توسعه مالی و ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف معدنی، گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد.

فرماندار کوهبنان اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ توزیع اعتبارات و نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغالزایی باعث جلوگیری از موازی کاری بعلاوه در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر باشد.

او گفت: با تعامل بین دستگاه ها و همکاری بانک ها بایستی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را برای افراد کارآفرین فراهم نمائیم تا متقاضیان در زمینه دریافت وام مسئله ای نداشته باشند.

توکلی اعلام کرد: مدیران دستگاه ها می بایست با حداکثر توان جهت ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد اقدام نمایند.

در ادامه زارعی نماینده بنیاد برکت در کوهبنان گفت: طی ماه های گذشته در پرداخت تسهیلات بنیاد برکت با چالش بانک ها روبرو بودیم که از اول آبان ماه تفاهم نامه امضا شده و کار پرداخت تسهیلات شروع شده و روند واریزی رشد پیدا نموده است.

او ادامه داد: تا به امروز 120 نفر معرفی به بانک گرفتند و حدود 60 درصد تسهیلات معرفی شده پرداخت ها اجرا شده که امیدوارم تا سرانجام سال بتوانیم به افراد بیشتری وام بدهیم.

زارعی اظهارکرد: سال مالی بنیاد برکت در بهمن ماه است و از 22 بهمن به بعد سال مالی تازه بنباد برکت شروع می گردد.

او بیان داشت: نزدیک به سه سال بنیاد برکت در کوهبنان فعالیت دارد در حالی که کوشش ما بیشتر در راستای توسعه اشتغال روستاها است.

نماینده بنیاد برکت در کوهبنان اضافه کرد: جا دارد که شورا ها و دهیاران روستا برای دریافت تسهیلات بیشتر پای کار بیایند گرچه دهیاران دهستان های جور و خرمدشت در این راستا فعال هستند.

او ادامه داد: تسهیلات بنیاد برکت به کسانی پرداخت می گردد که سن آن ها زیر شصت سال باشد لذا در راستای درآمدزایی و افزایش اشتغال گام بر می داریم و متقاضیان وام تا 15 آذرماه فرصت دارند نسبت به ارائه طرح و دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

وبلاگ گردشگر مدرن کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی در کوهبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی در کوهبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید