ابراز نگرانی گوترش درباره تاخیر صدور ویزای آمریکا برای مقامات روسیه

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر نگرانی خود را از بابت تاخیر در صدور ویزا برای روسیه و سایر کشورها از سوی آمریکا ابراز داشت.

ابراز نگرانی گوترش درباره تاخیر صدور ویزای آمریکا برای مقامات روسیه

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل پس از آنکه روسیه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به این متهم کرد که چشمانش را روی حقایق بسته، گفت: چندین ماه است که دبیرکل و شورای حقوقی سازمان ملل نگرانی و موضع قانونی سازمان را به نمایندگان ارشد کشور میزبان یعنی آمریکا اعلام می نمایند. گوترش و تیم او از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارند.

مسکو می گوید، واشنگتن به عمد از صدور ویزا برای مقامات روس که به مقر سازمان ملل در نیویورک می فرایند، امتناع می نماید؛ اقدامی که روسیه گفته باعث بدتر شدن روابط دو کشور می گردد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گوترش را به بی اعتنایی در مورد تاخیر در صدور ویزا برای مقام های روس متهم کرد.

گزارش اخیر کمیته سازمان ملل در امور آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل به این مساله اشاره دارد که سایر کشورها چون کره شمالی، ایران، چین، سوریه و کوبا هم از بابت تاخیر در صدور ویزا برای مقام های کشورهایشان شکایت دارند.

بر اساس این گزارش، آمریکا گفته که مسؤولیت های این تاخیر را به عنوان کشور میزبان سازمان ملل می پذیرد اما اضافه نموده که واشنگتن این حق را برای خود محفوظ نگه می دارد تا از ورود و صدور ویزا برای افرادی در موارد محدود و تعیین جلوگیری به عمل آورد مثلا در صورتیکه شواهد واضح و قانع نماینده ای وجود داشته باشند مبنی بر اینکه مسافرت فرد به کشور میزبان در وهله نخست برای مقاصد خارج از محدوده مشاغل سازمان ملل متحد بوده و امنیت ملی کشور میزبان را زیر سوال می برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابراز نگرانی گوترش درباره تاخیر صدور ویزای آمریکا برای مقامات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی گوترش درباره تاخیر صدور ویزای آمریکا برای مقامات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید