آیفون 2024 ممکن است نمایشگر تمام صفحه و دوربین زیر نمایشگر داشته باشد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل در جدیدترین توییت خود به این موضوع اشاره نموده که اپل می تواند اولین آیفون تمام صفحه خود را در سال 2024 به کاربران معرفی کند. این گوشی هوشمند اپل که احتمالاً آیفون 16 پرو نام دارد، اولین گوشی اپل خواهد بود که فیس آیدی و دوربین سلفی زیر نمایشگر را برای کاربران این برند مطرح آمریکایی به ارمغان خواهد آورد.

آیفون 2024 ممکن است نمایشگر تمام صفحه و دوربین زیر نمایشگر داشته باشد

کو در توییت منتشر شده خود در این مورد شرح داد: من فکر می کنم که اولین آیفون تمام صفحه در سال 2024 روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. بعلاوه گوشی های پیشرفته سال 2024 اپل می توانند از فیس آیدی و دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره ببرند.

توییت کو تحلیل قبلیش در خصوص طولانی بودن فرآیند ساخت آیفون با تاچ آیدی زیر نمایشگر را تأیید می نماید. بعلاوه این توییت نشان می دهند که کو با دیگر تحلیلگر معروف صنعت نمایشگر یعنی راس یانگ در خصوص فیس آیدی زیر نمایشگر سری آیفون 16 هم عقیده است. این تحلیلگر باسابقه اپل در گزارش های قبلی خود خاطرنشان کرد تصمیم اپل برای معرفی فیس آیدی زیر نمایشگر در سال 2024 یک موضوع فنی نیست، بلکه بیشتر به حوزه بازاریابی این شرکت مربوط می گردد. اما تازهترین توییت وی نشان می دهد که محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری اپل در این تصمیم بی تأثیر نبوده و غول فناوری آمریکایی سخت کوشش می نماید تا این تکنولوژی را با برترین کیفیت ممکن به دست کاربران برساند.

سال جاری همانطور که می دانید قرار است سری تازه آیفون 14 معرفی گردد. با اینکه تا زمان احتمالی رونمایی از این محصولات در فصل پاییز فاصله زیادی داریم، اما هر روز به تعداد شایعات احتمالی این گوشی های هوشمند افزوده می گردد. در تازهترین گزارش، آقای کو به این مقوله اشاره نموده که سری آیفون 14، احتمالاً مجهز به دوربین سلفی ارتقاء یافته با پشتیبانی از قابلیت فوکوس اتوماتیک (Autofocus) و دیافراگم وسیع تر ƒ /1.9 خواهد بود. وی در این زمینه خاطرنشان کرد دوربین سلفی ارتقاء یافته می تواند با بهبود عمق میدان کیفیت عکس و فیلم ها در حالت پرتره را افزایش دهد و قابلیت فوکوس اتوماتیک در فیس تایم و تماس های ویدیویی می تواند تصاویر بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

آخرین خبرها حاکی از آن هستند که سامسونگ سال جاری فقط تأمین کننده اختصاصی نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 14 پرو خواهد بود. بعلاوه گفته شده که سفارشات نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس هم بین سامسونگ و LG تقسیم خواهد شد. در گزارش دیگری به این موضوع پرداخته شد که در حدود 20 الی 25 درصد سفارشات آیفون های 14 6.1 اینچی به شرکت BOE اختصاص پیدا نموده و باقی مدل ها نیز به همراه نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 مکس همچنان بین سامسونگ و LG تقسیم خواهند شد.

کو پیش تر در گزارش خود به برجستگی مدل های پرو آیفون 14 اشاره نمود. او علت اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین را بهره گیری از دوربین تازه می داند. در سال های اخیر تمام مدل های آیفون با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عرضه شده اند. ولی حالا بعد از سال ها انتظار، اپل برای مدل های پرو آیفون 14 تصمیم گرفته از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کند. گفته می گردد میزان سنسور این دوربین حدود 25 تا 35 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است و بعلاوه باید به افزایش 5 تا 10 درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم. در آن طرف، آیفون های 14 و 14 مکس برآمدگی دوربین بسیار کمتری دارند و برخلاف مدل های پرو با سیستم دوربین دوگانه روانه بازار گوشی های هوشمند خواهند شد.

گفته می گردد آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همینطور انتظار می رود که مدل های مذکور دارای حسگر دوربینی باشند که آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود.

علاوه بر این ها، رندر های تازه آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد. باید دید طی روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص نسل تازه گوشی های پرچم دار سال 2022 اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 2024 ممکن است نمایشگر تمام صفحه و دوربین زیر نمایشگر داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 2024 ممکن است نمایشگر تمام صفحه و دوربین زیر نمایشگر داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید