آیفون 13 مینی در تست دوربین DxOMark با آیفون 12 پرو مکس هم امتیاز شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، هر سه دوربین آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس مبتنی بر سنسورهای نو هستند و در این میان سنسور اصلی از مقدار بزرگ تر بهره می برد. برخلاف سال گذشته، مدل های معمولی آیفون 13 هم از این نظر بی نصیب نمانده اند و مثلا آیفون 13 مینی از سنسور 1.7 میکرومتری با قابلیت لرزشگیر مبتنی بر حرکت سنسور بهره می برد.

آیفون 13 مینی در تست دوربین DxOMark با آیفون 12 پرو مکس هم امتیاز شد

سایت معتبر DxOMark که به طور تخصصی در زمینه آنالیز دوربین فعالیت دارد، برای دوربین آیفون 13 مینی امتیاز 130 را در نظر گرفته که این یعنی عملکرد آن مشابه آیفون 12 پرو مکس است. البته پرو مکس به لطف داشتن دوربین تله فوتو در زمینه زوم حرف بیشتری برای گفتن دارد ولی سنسور و چیپست تازه 13 مینی منجر به بهبود قابل توجه کیفیت تصویر شده است.

هر دو گوشی در زمینه عکاسی امتیاز برابر 138 را کسب نموده اند. آیفون 13 مینی به علت نوردهی قابل اعتماد، ارائه رنگ های مناسب و فوکوس اتوماتیک دقیق ستایش شده و به لطف دوربین اولترا واید باکیفیتی که دارد، در زمینه زوم پیروز به اخذ امتیاز 55 شده است. در ادامه می توانید امتیاز دوربین آیفون 13 مینی و آیفون 12 مینی را با هم مقایسه کنید.

آیفون 13 مینی برای فیلم برداری امتیاز 117 را دریافت نموده که برای مقایسه باید بگوییم آیفون 12 پرو در این زمینه با امتیاز 113 روبه رو شده است. 13 مینی در این زمینه فقط چند امتیاز با 13 پرو اختلاف دارد و این یعنی کاربران با خرید آیفون 13 مینی می توانند ویدیوهای دلخواه خود را با کیفیت بالایی ضبط نمایند.

آیفون 13 پرو سایت DxOMark توانسته امتیاز 137 را از آن خود کند و در نتیجه در رتبه چهارم قرار گرفته است. این یعنی گوشی های هواوی P50 پرو، شیائومی می 11 اولترا و هواوی میت 40 پرو پلاس از دوربین های بهتری نسبت به آیفون 13 پرو بهره می برند. با این حال، اخذ امتیاز 144 برای عکاسی از کیفیت بسیار بالای عکس های ثبت شده با این دوربین خبر می دهد. در ادامه می توانید امتیازات آیفون 13 پرو و آیفون 12 پرو مکس را با هم مقایسه کنید.

عملکرد دوربین این گوشی شباهت زیادی به آیفون 12 پرو دارد ولی در بعضی حوزه ها پیشرفت های قابل توجهی انجام شده است. در این گزارش آمده عکس های ثبت شده با این گوشی جزئیات بیشتری دارند، دوربین زوم تازه بزرگ نمایی 3 برابری را ارائه می دهد ولی نسل قبلی مبتنی بر بزرگ نمایی 2.5 برابری بود و رنگ و کنتراست در شرایط مختلف بهتر شده اند. اگرچه این گوشی در زمینه زوم امتیاز بیشتری را دریافت نموده، ولی همچنان در مقایسه با گوشی های با دوربین پریسکوپی حرف زیادی برای گفتن ندارد. فیلم برداری آیفون 13 پرو با کسب امتیاز 119 در این زمینه در صدر جدول قرار گرفته و گستره دینامیکی وسیع و بهبود فوکوس اتوماتیک ستایش شده اند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 13 مینی در تست دوربین DxOMark با آیفون 12 پرو مکس هم امتیاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 مینی در تست دوربین DxOMark با آیفون 12 پرو مکس هم امتیاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید