12 بازی برتر با موضوع گرگینه ها در تاریخ بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، گرگینه ها ب خش مهمی از فرهنگ پاپ امروزی هستند که در فیلم ها، سریال های تلویزیونی و بازی های ویدیویی به وفور دیده می شوند. برخلاف دشمن همیشگی شان یعنی خون آشام ها، گرگینه ها ستاره اصلی بسیاری از بازی ها نیستند و اغلب به شخصیت های فرعی تبدیل می شوند. با این وجود، بازی های زیادی وجود دارند که گرگینه ها را به نمایش می گذارند. بعضی از این موجودات ممکن است شخصیت مثبتی داشته باشند، در حالی که بعضی دیگر شرور هستند.

12 بازی برتر با موضوع گرگینه ها در تاریخ بازی های ویدیویی

مهم نیست که این موجودات افسانه ای و پشمالو در کدام سمت از داستان قرار دارند زیرا بازیکنان در هر صورت عاشق آن ها می شوند. شاید به این علت است که گرگینه ها در اغلب مواقع ویژگی های طبیعی و انسانی خود را حفظ می نمایند. با این حال در ماه کامل و هنگامی که تغییر شکل می دهند، آن ها می توانند وحشتناک، غیرمنطقی و منزوی شوند. حال طی این مقاله به 12 بازی برتر با موضوع این موجودات خوفناک خواهیم پرداخت.

12. Blood of the Werewolf

تهیه نماینده: Ziggurat / سازنده: Scientifically Proven

سال انتشار: 2013

پلتفرم: PC

Blood of the Werewolf همانطور که از نامش پیداست، یک بازی تماما در خصوص گرگینه ها و به طور خاص یک گرگینه به نام سلینا است. سلینا یک گرگینه قدرتمند محسوب می گردد که در پی انتقام از عامل مرگ شوهرش است که به طرز غم انگیزی کشته شده است. در جریان حمله هیولاها، آن ها فرزند سلینا را نیز گرفته و برده اند. این بازی در سبک پلتفرمر ساخته شده که تمرکز زیادی بر اکشن دارد و در آن می توانید بسته به چرخه ماه تغییر شکل دهید. هدف نهایی شما در این بازی این است که راه خود را به وسیله مشاخصه با هیولاهای مختلف پیدا نموده و در نهایت به هیولای اصلی و عامل مرگ شوهر خود برسید.

11. Werewolves Within

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Red Storm Entertainment

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS4 ،PC

Werewolves Within یک بازی مجذوب کننده است که با گروهی از دوستان به صورت واقعیت مجازی قابل تجربه است. در این بازی که در آن هر بازیکن نقش خاصی را بر عهده می گیرد، هدف نهایی کشف این است که کدام بازیکنان گرگینه هستند. در توضیحات بازی آمده که در منطقه قرون وسطایی گالوستون، روستاییان از حملات مداوم گرگینه ها به قدر کافی خسته شده اند و در نهایت در پی سرانجام دادن به سلطه آن ها هستند. ماهیت اثر، عامل غوطه وری را افزایش می دهد زیرا هر یک از شما در پی پرسیدن سوالات درست و منطقی، متقاعد کردن یکدیگر و غیره هستید. جالب است بدانید که فیلمی با اقتباس از این بازی با همین نام در سال 2021 عرضه شد.

10. The Wolf Among Us

تهیه نماینده: Telltale Games / سازنده: Telltale Games

سال انتشار: 2013

پلتفرم: PSV ، PS3 ،PS4 ،Xbox 360 ،Xbox One ،PC

The Wolf Among Us یک بازی ماجراجویی از استودیوی تل تیلز گیمز (Telltale Games) است که شخصیت اصلی آن یک گرگینه به نام آدام هرینگتون یا Bigby Wolf است. بیگبی زمانی گرگی افسانه ای و شرور بود که در داستان ها در خصوص آن گفته می شد اما اکنون کلانتر Fabletown است و باید با شهردار موقت و فاسد این شهر برای حل پرونده های جنایی آن همکاری کند. بازی حول افسانه هایی می چرخد که بسیاری از مردم آن ها را می شناسند و از شنیدن یا خواندن آن ها لذت می برند، با این حال شامل پیچش هایی تاریک در داستان خود است که آن را از نمونه های مشابه متمایز می نماید. The Wolf Among Us نمونه شاخص یک بازی عالی با موضوع گرگینه ها است زیرا بازیکنان می توانند در طول ماجراجویی خود، هر دو بخش از ماهیت بیگبی را تجربه نمایند.

9. Werewolf the Apocalypse: Earthblood

تهیه نماینده: Nacon / سازنده: Cyanide

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PS5 ،PS4 ،Xbox Series X/S ،Xbox One ،PC

از عنوان Werewolf the Apocalypse: Earthblood کاملا معین است که این بازی حول محور گرگینه ها می چرخد. در دنیای بازی که World of Darkness نام دارد، بازیکنان کنترل کاهال (Cahal) به عنوان یک گرگینه که بخشی از قبیله ایرلندی فیانا (Fianna) است را در دست دارند. بازی در شمال غربی آمریکا جریان دارد که حس و حالی خشن و رازآلود را منتقل می نماید. بازیکنان بسته به موقعیتی که در آن قرار گرفته اند، می توانند کاهال را در قالب یک انسان، یک گرگ واقعی و یک گرگینه کنترل نمایند. گیم پلی بازی به ویژه در حالت گرگینه هیجان انگیز است زیرا در این حالت است که شخصیت اصلی می تواند بیشترین ویرانی را به بار آورد. لازم به ذکر است که گرگینه ها در Earthblood تنها بعضی از موجودات ماوراء طبیعی هستند که برای بدست آوردن قدرت کوشش می نمایند.

8. The Elder Scrolls V: Skyrim

تهیه نماینده: Bethesda Softworks / سازنده: Bethesda Game Studios

سال انتشار: 2011

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360 ،PC

اسکایریم رویای هواداران ژانر فانتزی است که به حقیقت پیوسته و به همین علت است که بازی همچنان روی پلتفرم های مختلف عرضه می گردد و فروش خوبی را تجربه می نماید. جدای از لحظات پرتنش و هیجان انگیز مشاخصه با اژدهایان در سراسر دنیا بازی، تبدیل شدن به یک گرگینه قدرتمند نیز مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد. در حالی که بازی دارای ماموریت های جانبی زیادی است که به طور مستقیم به گرگینه ها گره خورده اند، این The Companions و خط ماموریت آن است که به این موجود ماوراء طبیعی تجلی می بخشد. پس از تغییر شکل به یک گزگینه، بازیکنان سلاح ها و جادوی خود را از دست می دهند، اما در عوض از قدرت خالص بهره مند می شوند.

7. The Legend of Zelda: Twilight Princess

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

سال انتشار: 2006

پلتفرم: GameCube ،Wii

برای اینکه بفهمید که در The Legend of Zelda: Twilight Princess می توانید به یک گرگ تبدیل شوید، لازم نیست فراتر از پوستر بازی بروید. بازی ممکن است مانند یک داستان افسانه ای سنتی به گرگینه ها نپردازد اما در هر صورت لینک می تواند به این جانوران پشمالو تبدیل گردد. در لحظات خاصی از بازی، یعنی در گرگ و میش، لینک در موجودی مقدس قرار می گیرد. این بخش از گیم پلی به لینک به عنوان Wolf Link اجازه می دهد تا با حیوانات دیگر صحبت نموده و پازل ها را حل نماید. لینک در این حالت قابلیت دفاع کمتری دارد و نمی تواند از آیتم ها استفاده کند، با این حال این محدودیت ها را با رفتارهای حیوانی خود جبران می نماید.

6. The Order: 1886

تهیه نماینده: Sony / سازنده: Ready at Dawn

سال انتشار: 2015

پلتفرم: PS4

در حالی که The Order: 1886 به علت گیم پلی کوتاه، لحظات سناریو محور بیش از حد و گرفتن کنترل از دست بازیکن در بسیاری از مواقع، با واکنش های چندان مثبتی روبرو نشد اما گرگینه های این بازی بدون شک خوفناک هستند. بازی در اواخر قرن نوزدهم در لندن اتفاق می افتد. شخصیت اصلی بازی یعنی گالاهاد یکی از شوالیه های آن دوران است که باید از سلاح های مدرن برای نابودی این جانوران استفاده کند. استرس زا ترین بخش های بازی حول محور نبرد با گرگینه ها می چرخند. این موجودات با اینکه در بازی لحظات کوتاهی دارند اما وحشتناک و کشنده هستند و به طور کلی تاثیرگذار ظاهر می شوند.

5. Castlevania: Legacy of Darkness

تهیه نماینده: Konami / سازنده: Konami

سال انتشار: 1999

پلتفرم: Nintendo 64

Castlevania: Legacy of Darkness یکی از اولین بازی های سری کسلوینیا در دوران شروع سلطنت بازی های سه بعدی بود که روی Nintendo 64 منتشر شد. بازی داستان یک ماجراجویی فوق العاده را به تصویر می کشد که در آن همه چیز حول محور تقابل هیولا در برابر خون آشام است. گرگینه ای که در این بازی حضور دارد کسی نیست جز کورنل، قهرمان اصلی داستان که باید خواهرش آیدا را از قربانی شدن در راستای احیای دراکولا نجات دهد. البته کورنل تنها گرگینه بازی نیست بلکه رقیب او با نام اورتگا نیز حضور دارد. علی رغم اینکه هر دو شخصیت دارای یک ماهیت هستند، اورتگا برای بدست آوردن قدرت بیشتر با دراکولا همکاری می نماید. داستان ممکن است کمی کلیشه ای به نظر برسد اما به خوبی گرگینه ها را نشان می دهد.

4. Castlevania: Lords of Shadow

تهیه نماینده: Konami / سازنده: MercurySteam ،Climax Studios

سال انتشار: 2010

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360 ،PC

Castlevania: Lords of Shadow با گرگ های معمولی و بعلاوه با گرگینه های بسیار قدرتمند که در بازی با نام لایکان (Lycan) شناخته می شوند، غریبه نیست. گابریل بلمونت، شخصیت اصلی بازی، در کوشش برای نجات معشوقش با انواع جانوران شرور و وحشتناک روبرو می گردد. با این حال، یک گرگینه ترسناک وجود دارد که مشاخصه ای سخت با او انجام می دهد. آن گرگینه قدرتمند، کرنل، ارباب لایکان ها، است. او یک شخصیت مرموز در بازی است که باس اصلی آن نیز محسوب می گردد. او زمانی یکی از اعضای بنیانگذار Order of Light بوده اما اکنون در تاریکی زندگی می نماید و بر برادران گرگینه خود نظارت می نماید.

3. Sonic Unleashed

تهیه نماینده: Sega / سازنده: Sonic Team

سال انتشار: 2008

پلتفرم: PS3 ،Xbox 360

مسلما سونیک اثری نیست که به خاطر گرگینه هایش شناخته گردد، با این حال Sonic Unleashed آمد تا قرارگیری در نقش یک گرگینه را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. Werehog فرمی از سونیک است که او پس از تماس با دارک گایا تبدیل به آن شده است. شاید تماشا سونیک در حالی که دشمنانش را با حملات فیزیکی قدرتمند از سر راه بر می دارد، تعجب آور باشد اما در نوع خود جالب است. البته بازی هنوز هم دارای لحظات سریعی است که این سری را به آن ها می شناسند، با این حال در بخش هایی از بازی که در شب جریان دارند، سونیک تغییر شکل می دهد و ریتم بازی عوض می گردد.

2. Bloodborne

تهیه نماینده: Sony / سازنده: FromSoftware

سال انتشار: 2015

پلتفرم: PS4

بلادبورن اثری است پر از هیولاها و موجودات مخوف است که آماده اند تا بازیکنان را به سمت مرگشان بفرستند. در حالی که بازیکنان در حین کاوش در دنیای تاریک بازی با گرگینه های دیوانه و عصبانی زیادی روبرو می شوند، این اولین گرگینه بازی در اوایل آن است که کابوس بسیاری از بازیکنان می گردد. دقیقا در ابتدای بازی در نوعی آزمایشگاه، بازیکنان با یک گرگینه ترسناک روبرو می شوند. این گرگینه قرار نیست که شکست بخورد و اگر قبلا بازی را تجربه ننموده یا اطلاعاتی در خصوص آن نداشته باشید، متوجه این موضوع نخواهید بود. این یک شروع ترسناک برای یک بازی سخت است که نشان می دهد با هیچ کس شوخی ندارد. البته بعضی از بازیکنان پیروز شدند که این موجود شکست ناپذیر را شکست دهند.

1. Nightmare Creatures

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Kalisto Entertainment

سال انتشار: 1997

پلتفرم: PS1 ،Nintendo 64 ،PC

Nightmare Creatures ممکن است که با استانداردهای مدرن، قدیمی و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در زمان خود، یک اثر فوق العاده ترسناک بود. یکی از اصلی ترین المان های ترس بازی، گرگینه های بی رحم آن هستند. این موجودات به راحتی شکست نمی خورند و فقط با استراتژی و مهارت می توانید آن ها را نابود کنید. لازم به ذکر است که با توجه به محدودیت های سخت افزاری آن موقع، بازیکنان نمی توانستند جلوی خود را در مراحل بازی به خوبی ببینند زیرا بخش زیادی از دور دست با تاریکی پوشیده شده بود. به همین علت زمانی که یک گرگینه تشنه به خون از دل تاریکی بیرون می آمد، ترس عمیقی بازیکنان را فرا می گرفت.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 بازی برتر با موضوع گرگینه ها در تاریخ بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 بازی برتر با موضوع گرگینه ها در تاریخ بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید