گفتار درمانی در منزل، ارائه خدماتی مطمئن با هوم کا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، افراد در سنین کودکی و بزرگسالی ممکن است به دلایل مختلف دچار اختلالات و مسائل ارتباطی، زبانی و گفتاری شوند. به همین دلیل خدمات گفتار درمانی در منزل به آن ها یاری می نماید تا توانایی مصاحبه و صحبت کردن را بازیابند.

گفتار درمانی در منزل، ارائه خدماتی مطمئن با هوم کا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بنابر اعلام هوم کا، موضوعی که در درمان اختلالات زبانی و گفتاری بسیار اهمیت دارد، آغاز به موقع درمان و تداوم در آن است. بسیاری از افراد به دلیل دور بودن از محل کلینیک و مسائل رفت و آمد در ادامه درمان خود کوتاهی نموده و یا از آن صرف نظر می نمایند.

به همین خاطر وجود یک گفتار درمانگر در منزل شما، می تواند سرعت فرایند درمان را چندین برابر نموده و بسیاری از دغدغه ها و نگرانی ها را از شما سلب کند.

گفتار درمانی در محل برای بچه ها

بسیاری از بچه ها در فرایند رشد خود دچار ناتوانی های گفتاری و یا زبانی می شوند. بعضی این دو اختلال را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اختلال زبانی یعنی این که کودک در انتخاب واژگان و ساخت جملات در زبان مادری خود دچار مشکل گردد.

اما کودکی که توانایی استفاده درست از عضلات و استخوان زبانی را ندارد و نمی تواند حروف را به صورت صحیح تلفظ کند، دچار اختلال گفتاری می باشد. برای این دسته از بچه ها جلسات گفتار درمانی در منزل می تواند موثر واقع گردد.

گفتار درمانی در خانه برای بزرگسالان

مسئله ای که باعث می گردد بسیاری از افراد بزرگسال نتوانند حضور فعال در جامعه داشته و در بسیاری از جمع ها شرکت نمایند، عدم وجود فصاحت و سلیس بودن در گفتارشان است که لکنت نامیده می گردد.

جلسات گفتار درمانی به فرد دارای لکنت یاری می نماید تا به یک الگوی گفتاری طبیعی دست پیدا کند. تا به امروز عوامل معینی برای بروز لکنت معین نشده است زیرا این عوامل در افراد برای بروز و تشدید لکنت یکسان نیست. بر اساس مطالعات اجرا شده سه عامل موثر در آغاز لکنت به توضیح زیر می باشد:

. قرار دریافت در محیطی که باعث ایجاد تنش و اضطراب گردد و فشارهای روحی و عصبی را به همراه داشته باشد.

. فرد در معرض آسیب های مغزی مانند سکته مغزی قرار بگیرد.

. بعضی اختلالات ژنتیکی در افراد وجود داشته باشد که منجر به لکنت زبان گردد.

روش های گفتار درمانی در محل

روش های بسیاری وجود دارند در جلسات گفتار درمانی بکار برده می گردد که همه آن ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می گردند.

1. روش مبتنی بر کنترل و نظارت بر سرعت گفتار: کاهش سرعت گفتار فرد باعث می گردد تا توجه او به کلمات بیشتر شده و راحت تر بیانشان کند. همچنین درمانگر از فرد می خواهد تا با کشیده بیان کردن حروف صدا دار، بتواند بدون وقفه صحبت کند.

2. روش اصلاح گرفتگی زبان: همان طور که اشاره شد، یکی از عواملی که لکنت را تشدید می نماید، فشار و بار روانی زیاد بر فرد است. به همین خاطر درمانگر با استفاده از یک روش چهار مرحله ای می کوشد تا این عامل را رفع سازد. این مراحل شامل: کشف و شناسایی، از بین بردن حساسیت های فردی، اصلاح و تثبیت می گردد.

اهمیت گفتاردرمانی در خانه

بر اساس تحقیقات، بچه های که در فضای خانه خودشان از خدمات گفتار درمانی بهره گرفته اند، زودتر از بچه های که به کلینیک مراجعه نموده اند درمان شده اند. واقعیت این است که ماندن در خانه و در کنار اعضای خانواده علاوه بر افزایش آرامش کودک، در از بین بردن استرس و اضطراب قرار دریافت در محیط درمانگاه نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

از طرفی بزرگسالانی که مایل به دریافت خدمات گفتار درمانی هستند اما مشغله، کمبود وقت و انجام کار های خانه مانع از مراجعه مداوم آن ها به کلینیک می گردد، می توانند از خدمات گفتار درمانی در محل بهره مند شده و فرایند بهبود خود را سرعت بخشند.

هزینه گفتار درمانی در منزل

هزینه گفتار درمانی در منزل تهران و کرج هزینه ثابتی ندارد و وابسته به عواملی مانند نوع آسیب زبانی بیمار می باشد. به طور مثال، هزینه درمان شخصی که بر اثر سکته مغزی دچار لکنت شده است با فردی که به دلیل وجود فاکتورهای اضطراب و فشار روانی دارای اختلال روانی می باشد متفاوت است.

هوم کا با استخدام گفتار درمانگرهای حرفه ای و با تجربه سعی در افزایش کیفیت هر چه بیشتر خدمات خود دارد. خواسته و احتیاج هم وطنانمان در درجه اولِ اهمیت برای ما قرار گرفته است و تمام هدف این مجموعه جلب رضایت شما عزیزان و کوشش در حفظ این رضایت می باشد.

برای سفارش خدمات گفتار درمانی هوم کا کافی است با شماره 02191025595 تماس گرفته و با کارشناسان مجموعه به صورت تلفنی صحبت کنید. کارشناسان ما اطلاعات لازم درباره فرایند و هزینه کار به شما خواهند داد.

همچنین می توانید با مراجعه به آدرس https://www.homeca.ir و کلیک روی ثبت رایگان درخواست، سفارش مد نظر خود را برای ما ارسال نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گفتار درمانی در منزل، ارائه خدماتی مطمئن با هوم کا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتار درمانی در منزل، ارائه خدماتی مطمئن با هوم کا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید