چگونگی واکنش جنگل ها نسبت به خشکسالی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، محققان دریافتند جنگل ها 2 تا چهار هفته پس از خشکسالی به نقطه پژمردگی زیست بوم می رسند و نیازمند آب برای تازه شدن هستند.

چگونگی واکنش جنگل ها نسبت به خشکسالی

استان میزوری آمریکا میزبان منابع طبیعی متنوعی است و جنگل ها از جمله ارزشمندترین زیست بوم های این استان هستند. در حالی که دما های گرمتر ناشی از تغییرات اقلیمی در سطح دنیا بر زیست بوم ها تاثیرگذار است، جنگل ها تحت فشار هستند تا با این تغییرات سازگاری پیدا نمایند و بقای خود را در دنیا گرم تر تضمین نمایند.

جفری وود محقق دانشگاه میزوری در یک مطالعه نو مفهوم نقطه پژمردگی زیست بوم را معرفی نموده است که شرح می دهد چگونه جنگل ها به خشکسالی پاسخ می دهند. وود و تیم تحقیقاتی او دریافتند که وقتی جنگل ها به نقطه پژمردگی زیست بوم می رسند، توانایی کمتری برای عملکرد درست خواهند داشت که این شامل توانایی آن ها برای جذب دی اکسید کربن هم می گردد.

برای شناخت اینکه جنگل چگونه در دوره های خشکسالی رفتار می نماید، وود مقدار گیری های تبخیر و تعرق را با شرایط آبی زیست بوم ترکیب کرد که نشان می دهد جنگل تا چه حدی هیدراته است.

وود استاد دانشکده کشاوری و منابع طبیعی گفت: علت و انگیزه شناخت پاسخ جنگل ها به خشکسالی این است که مساله خشکسالی در سطح دنیا موضوعی مهم است و انتظار نمی رود وضع بهتر گردد. ما می خواهیم راه بهتری برای شناخت این زیست بوم ها ابداع کنیم.

وود و همکارانش به منظور شناخت ظرایف فشار بر جنگل ها، داده های جمع آوری شده در دوره خشکسالی شدید در سال 2012 را آنالیز کردند. در این مطالعه، جنگل بلوط در مرکز استان میزوری بین 2 تا چهار هفته پس از خشکسالی شدید به نقطه پژمردگی زیست بوم خود می رسد. در این نقطه جنگل نیازمند جذب آب باران برای تنو قوا است.

این مطالعه دیدگاه ها و نگرش هایی درباره رابطه آبی در کل جنگل ارائه می دهد که ابزاری مناسب و مفید برای محققان به منظور آنالیز چگونگی برخورد جنگل ها با تفاوت های دمایی به شمار می رود. وود می گوید که این امر برای آماده سازی جنگل ها به منظور مقاومت بهتر در برابر تغییرات آب و هوایی حائز اهمیت است.

منبع: باشگاه وبلاگ گردشگر مدرن

منبع: فرادید

به "چگونگی واکنش جنگل ها نسبت به خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی واکنش جنگل ها نسبت به خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید