چطور در طول سفر سالم بمانیم؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، توصیه هایی لازم برای سلامتی در سفر

وقتی که می خواهید برای سفر برنامه ریزی کنید، فقط نباید به مقصد سفر، تفریحات و بستن چمدان خود فکر کنید. یکی از مهم ترین نکات، رعایت نکات اصلی برای حفظ سلامتی در سفر است. حتی بهترین سفر با بهترین اقامت و بهترین تفریحات می تواند با یک بیماری کوچک تبدیل به بدترین خاطره زندگیتان شود. بنابراین رعایت این چند نکته ساده که خبرنگاران برای شما آماده کرده است، به شما کمک می کند تا سلامتی خودتان را در سفر تضمین کنید.

چطور در طول سفر سالم بمانیم؟

1- قبل از سفر حتما با پزشک مشورت کنید

مهم ترین کاری که قبل از برنامه ریزی برای سفر باید انجام دهید این است که با یک پزشک درباره واکسیناسیون، داروهای مورد نیاز و بقیه موارد مشابه مشورت کنید. یک پزشک می تواند برنامه سفرتان را طوری تنظیم کند که احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی مثل مالاریا یا تب زرد کم شود. در واقع پزشک با بررسی جهت سفر شما، به شما در مورد دور ماندن از مکان هایی که احتمال ابتلا به بیماری های خاص در بعضی کشورها در آن وجود دارد، توصیه هایی می دهد.

2- واکسیناسیون مورد نیاز برای سفر به مقصد مورد نظرتان را جدی بگیرید

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) واکسیناسیون مورد نیاز برای سفر به تمامی کشورها، عوامل تهدید کننده سلامتی و نکاتی برای حفظ سلامتی در سفر به نقاط مختلف دنیا را با جزییات منتشر کرده است.

تعدادی از کشورهای آفریقایی برای اجازه ورود به مسافران، مدارکی که نشان دهنده انجام واکسیناسیون مورد نیاز باشد را در خواست می کنند. در صورتی که این مدارک را همراهتان نداشته باشید و واکسیناسون را انجام نداده باشید، نمی توانید از مرز رد شوید و باید به خانه برگردید یا اینکه می توانید در فرودگاه واکسن را بگیرید تا اجازه ورود بگیرید.

3- اطمینان پیدا کنید که بین زمان واکسیناسیون و سفر فاصله کافی وجود دارد

بعضی از واکسن ها برای تاثیر گذاری، به زمان نیاز دارند. بعضی بین ده روز تا دو هفته زمان نیاز دارند تا بتوانند بدن شما را در برابر بیماری ایمن کنند. بعضی از واکسن ها مثل هپاتیت آ هم در چند مرحله در یک دوره یک ماهه تقسیم بندی می شوند.

یکی دیگر از واکسن هایی که باید قبل از سفر به آن توجه کنید، واکسن هاری است. تعداد زیادی از سگ ها و میمون های وحشی که در خیابان های بعضی از نقاط دنیا سرگردان هستند، ممکن است بیماری هاری داشته باشند. متاسفانه تعداد کمی از مسافران به این موضوع توجه می کنند.

4- خودتان را برای شرایط سخت و اضطراری آماده کنید

در سفر به کشورهای دیگر حتما اخبار محلی را پیگیری کنید تا از حوادث طبیعی و وقایع و اتفاقات اطرافتان اطلاع داشته باشید.

قبل از سفر اطمینان پیدا کنید که بیمه مسافرتی با امکانات مناسب و مورد نیاز دارید. بسیاری از بیمه ها، خدمات اورژانسی را پوشش نمی دهند. اگر بیمه مسافرتی شما این خدمات را پوشش نمی دهد، تا حد امکان از انجام فعالیت های پرخطر دوری کنید.

5- آب لوله کشی و تکه های یخ مصرف نکنید

خیلی از افراد فکر می کنند استفاده از آب لوله کشی در یک اقامت گاه پنج ستاره یا قطعات یخ در یک رستوران که از آب های تصفیه شده استفاده می کند، بدون اشکال است. اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه می کند که در سفر به کشورهای در حال توسعه حتی در شهرها نیز از آب های معدنی و بسته بندی شده برای نوشیدن و شستن دندان ها استفاده کنید.

به گزارش این مرکز، نزدیک به 30 تا 70 درصد مسافران در جریان سفر خود بیماری اسهال مسافران را تجربه می کنند که عامل آن در دسترس نبودن آب سالم است.

منبع: huffingtonpost.com

منبع: الی گشت

به "چطور در طول سفر سالم بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در طول سفر سالم بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید