چرا ایران میزبان لیگ ملت های والیبال نشد؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، طبق شنیده ها بدهی سنگین فدراسیون والیبال به فدراسیون جهانی یکی از دلایل اصلی عدم میزبانی ایران در این دوره از لیگ ملت های والیبال 2022 است

چرا ایران میزبان لیگ ملت های والیبال نشد؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ گردشگر مدرن، فدراسیون جهانی والیبال، اسامی شهر های میزبان و بعلاوه برنامه لیگ ملت های والیبال 2022 را رسماً گفت که طبق برنامه این دوره از مسابقات از هفتم خرداد ماه شروع می شد و دوم تیر ماه با برگزاری ملاقات فینال به اتمام خواهد رسید.

یک از نکات جالب توجه این بود که بر خلاف سال های گذشته خبری از میزبانی ایران در هیچ کدام از هفته های دور مقدماتی نیست و طبق برنامه سروقامتان ایرانی باید در 3 هفته به ترتیب در برزیل، بلغارستان و روسیه به مصاف رقبای خود بروند.

برای پرداختن به دلایل عدم میزبانی ایران در این دوره در ابتدا باید تاکیدکرد که فدراسیون جهانی والیبال برای اعطای میزبانی به کشور ها درخواست هزینه های سنگینی نموده که بر این اساس FIVB برای اعطایی میزبانی مرحله گروهی، کشور میزبان باید مبلغ 100 هزار دلار و کشور میزبانی مرحله فینال باید یک میلیون دلار به فدراسیون جهانی والیبال پرداخت نمایند.

با وجود این شرایط فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه ای به FIVB به صورت رسمی درخواست میزبانی از یک هفته از لیگ ملت های والیبال 2022 را داده بود، اما هرچند فدراسیون جهانی والیبال درخواست ایران برای میزبانی را به بهانه هایی مانند درخواست های زیاد سایر کشور ها رد کرد، ولی گویا داستان چیز دیگری است و بدهی سنگین فدراسیون والیبال ایران عامل اصلی رد شدن درخواست میزبانی بوده است.

موضوع اصلی اینست که صدا و سیما باید برای پخش بازی های تیم ملی در لیگ ملت های والیبال در سال های گذشته مبلغی در حدود 300 هزار دلار به فدراسیون جهانی بپردازد و چون در این سال ها هیچ پولی بابت حق پخش پرادخت نشده این بدهی با بهر ه هایِ مدت اخیر به بیش از 600 هزار دلار رسیده است و چون خبری از پرداخت این پول نبوده اکنون FIVB فدراسیون والیبال ایران را مسئول پرداخت این بدهی چند صد هزار دلاری می داند.

اکنون اینگونه به نظر می رسد تا زمانی که این بدهی به حساب فدراسیون جهانی والیبال واریز نشود، خبری از میزبانی ایران در لیگ ملت های والیبال نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چرا ایران میزبان لیگ ملت های والیبال نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ایران میزبان لیگ ملت های والیبال نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید