پنهانکاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا درباره کمبود تجهیزات محافظتی کرونا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، شبکه آمریکایی گزارش داد، مراکز درمانی وابسته به وزارت امور کهنه سربازان آمریکا، سعی داشته اند کمبود تجهیزات محافظت شخصی و مواد ضدعفونی کننده به منظور مقابله با ویروس کرونا را مخفی کنند.

پنهانکاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا درباره کمبود تجهیزات محافظتی کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، برخی مراکز درمانی وابسته به وزارت امور کهنه سربازان آمریکا، به خصوص مرکزی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، سعی داشته کمبود تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان خود در بحبوحه شیوع بیماری کرونا را مخفی نگه دارند.

به گزارش شبکه خبری ام اس ان بی سی، لیست هایی که این مرکز درمانی از تجهیزات بهداشتی و محافظتی موجود در این مرکز منتشر کرده است، نشان می دهند که این مرکز تجهیزات کافی به منظور مقابله با ویروس کرونا را نداشته است، اما زمانی که این شبکه خبری برای دریافت پاسخ از مقامات این مرکز با آنها تماس می گیرد، آنها می گویند، مرکز درمانی مینیاپولیس، مواد ضد عفونی کننده دست را در تمام قسمت های این مرکز در ظرف هایی به دیوار نصب کرده است. این ظرف ها همیشه از مواد ضدعفونی کننده پر بوده اند و کارکنان این مرکز همیشه به این مواد دسترسی داشته اند.

بر اساس این گزارش، این مرکز درمانی یکی از مراکزی است که بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا را در آمریکا درمان می کند.

شبکه خبری ام اس ان بی سی در ادامه این گزارش عنوان کرد که وزارت امور کهنه سربازان با مردم آمریکا و حتی کارکنان خود در دوره شیوع بیماری کرونا روراست نبوده است و پیش از این نیز اقداماتی علیه کارکنان خود انجام داده اند. برای مثال در گزارشی که وبگاه ای بی سی نیوز، هفته گذشته منتشر کرد، عنوان شد که کارکنان بخش درمان و پرستاران در وزارت امور کهنه سربازان آمریکا با طرح باز گشایی ایالت ها و باز گشت به حالت عادی که از سوی ترامپ مطرح شد، موافق نبوده اند؛ زیرا بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی وابسته به این وزارتخانه برای ادامه فعالیت های خود همچنان آماده نیستند. کارکنان در این مراکز همچنین خواستار حقوق بیشتر برای کارکنانی شدند که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می کنند و آن را حقوق خطر پذیری نامیدند.

اما وزارت امور کهنه سربازان در پاسخ به مطالبات این کارکنان گفت که پرداخت این نوع حقوق ها بی دلیل است.

کریستینا نوئل، دبیر مطبوعاتی این وزارتخانه در این باره گفت: حقوق خطر پذیری زمانی به کارکنان تعلق می گیرد که خطر (ویروس کرونا) کاهش یافتنی نباشد و کارکنان نتوانند با ایمنی کامل محافظت شوند، اما شرایط کنونی در مراکز درمان این وزارتخانه این موضوع را نشان نمی دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "پنهانکاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا درباره کمبود تجهیزات محافظتی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنهانکاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا درباره کمبود تجهیزات محافظتی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید