(ویدیو) لو رفتن صدای جادوگر بازی استقلال و فولاد از تلویزیون!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، شیوع کرونا و غیبت اجباری طرفداران در استادیوم مزید بر علت شده تا ببینندگان تلویزیونی در جریان مکالمات مربیان و بازیکنان و بعضا صحبت های خصوصی افراد داخل زمین هم قرار گیرند. این اتفاق در جریان بازی استقلال و فولاد چندین مرتبه رخ داد.

(ویدیو) لو رفتن صدای جادوگر بازی استقلال و فولاد از تلویزیون!

در نخستین دقایق از نیمه دوم این ملاقات، صدایی از گیرنده های تلویزونی پخش می گردد که فردی نزدیک به میکروفن های کنار زمان در حال بیان جمله ای است که حداقل پیش از این در انیمیشن ها و کارتون های بچه ها به خصوص در دهه شصت و هفتاد رایج بود. در صدای منتشر شده جمله اَجی مَجی لاتَرَجی شنیده می گردد که در دوران کودکی هر کسی این جمله را در هنگام نمایش های مربوط به جادوگران فیلم ها شنیده است.

اگر چه نگاهی به ریشه این کلمه، نشان می دهد که از چندین هزار سال قبل به این سمت، از این وِرد به عنوان کلمه جادویی استفاده می گردد چرا که در گذشته بر این باور بودند که این واژه ویژگی های شفادهنده دارد.

در فرهنگ غرب معادل اجی مجی لاترجی کلمه آبراکادابرا(Abracadabra) است کتاب نماد گمشده به قلم دن براون به معنی می گویم و می آفرینم ترجمه شده اما حسین شهرابی مترجم کتاب، از معادل اجی مجی لاترجی استفاده نموده است.

*حضور جادوگر در بازی استقلال و فولاد

تکرار این جمله عجیب در خلال بازی استقلال و فولاد تاییدی بر وجود جادوگردر فوتبال ایران است. اگر چه چندین سال قبل خیلی از مربیان فوتبال این مطلب را تایید نموده بودند اما به جز چند مدرک که حاکی از نفوذ جادوگران در فوتبال ایران بود، هرگز اطلاعات به درد بخوری ارائه نشده و همه مربیان منکر این قضیه بودند.

اما حالا این اتفاق در جریان ملاقات استقلال و فولاد که هر دو تیم جزو مدعیان لیگ برتر هستند و حداقل انتظار نمی رفت این قبیل مسائل در این ملاقات رخ دهد که به لطف کرونا و غیبت طرفداران، به سمع و نظر مخاطبان زیادی رسیده است.

نکته تاریک این ماجرا، حضور جادوگر در ملاقاتی است که مربیان هر دو تیم از نسل جوان و به اصطلاح متعلق به موج نو مربیگری در ایران هستند و تایید ارتباط هر کدام با این به اصطلاح جادوگر، به نگرانی هایی درباره آینده فوتبال ایران با این فرایند دامن می زند.

این که در هزاره سوم و در عصری که علم و دانش در هر عرصه ای حرف نخست را می زند، عده ای برای موفقیت به سراغ راه هایی از این دست رفته اند و توانسته اند خودشان را تا صندلی دو تیم استقلال و فولاد بالا بیاورند، در نوع تاسف برانگیز است.

*وعده های پوچ با دریافت مبالغ هنگفت از بازیکنان و مربیان

جادوگری در این فوتبال، عمری در حدود دو دهه دارد و متاسفانه هنوز هستند مربیانی که مطیع چشم و گوش بسته رمال ها و جادوگران هستند. هنوز باورهایی سنتی وجود دارد که اجازه نمی دهد روزنه های فوتبال علمی به روی این فوتبال باز گردد. باورهایی که فوتبال ما را عقب مانده و بی سواد می خواهد و با هر کوششی برای مدرن شدن این فوتبال مقابله می نماید.

واقعیت این است که جادوگرها با تمام تبلیغات خود، هیچ نفوذی روی واقعیت ماجرا ندارند و نتایج روی کوشش دو تیم رقم می خورد اما در این سال ها افراد زیادی برای فرار از مسائل خود، به سراغ کسانی رفته اند که با دریافت مبالغ هنگفت از مربیان و بازیکنان، آن ها را با وعده های پوچ امیدوار نگه می دارند و موفقیت ها را به نام خود سند می زنند.

حال که چنین مدرکی گواه بر وجود جادوگران و رمال ها در فوتبال ایران است، کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال می توانند با آنالیز اتفاقات کنار زمین به وسیله وجود دوربین های مداربسته و همین طور ناظران خود در استادیوم به این قضیه ورود نمایند و ته و توی آن را در بیاورند که این فرد از طرف چه کسانی اجیر شده و چه اتفاقاتی در پشت پرده فوتبال ایران رخ می دهد که افراد به جای روی آوردن به راه های علمی، به سراغ روش های سنتی و عوام فریبانه رفته اند.

منبع: فرارو

به "(ویدیو) لو رفتن صدای جادوگر بازی استقلال و فولاد از تلویزیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدیو) لو رفتن صدای جادوگر بازی استقلال و فولاد از تلویزیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید